Vendetta Skrivet 21 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Juni 2010 Meh, får aldrig till LD. Kan ni ge några tips på hur man ska göra WILD/MILD etc rätt/bra/lätt. ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 21 Juni 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 21 Juni 2010 Hört att det blir enklare att gå in i WILD om du vaknar efter ungefär 6 timmars sömn så att du fortfarande är sömnig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fruktnystan Skrivet 21 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Juni 2010 Hört att det blir enklare att gå in i WILD om du vaknar efter ungefär 6 timmars sömn så att du fortfarande är sömnig. Sen är man vaken i nån timme, och försöker under tiden fokusera sina tankar på LD-relaterade grejer. Promenader funkar också utmärkt. Därefter lägger man sig och WILD'ar. Detta är vad som kallas för WBTB/Wake Back To Bed. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 21 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Juni 2010 Jag har provat WBTB 2 gånger och fick LD 1 av dem, inte värt det tycker jag. Om man är nybörjare och inget annat funkar är det säkert värt några försök men det är inte värt det för mig. En till LD inatt förresten utan att ha använt någon taktik. Jag åt choklad och flög runt :) Men jag är inte så bra på att styra när jag flyger :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst CrazyCake Skrivet 23 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 23 Juni 2010 Vilken är den bästa nybörjar tekniken för att få en LD? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 23 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 23 Juni 2010 Att prova sig fram. Alla är olika och alla tekniker passar olika bra. Men att göra RCs så ofta som möjligt brukar alla nybörjare göra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GangstaLean Skrivet 23 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 23 Juni 2010 Jag tänkte att vi kunde ha en tråd om drömmar och liknande. -Har du haft några märkvärdiga drömmar som du vill berätta om? -Har du klardrömt (haft en s.k. luciddröm)? Detta är när du i en dröm vet att du drömmer och kan kontrollera det som händer i drömmen/det du drömmer om. -När du vaknar kan det hända att du är förlamad (inte kan röra på någon del av kroppen) och du kanske börjar få hallucinationer. Detta kallas sömnparalys och man kort sagt säga att det är när du vaknar men din hjärna fortfarande är i drömläge (att du inte kan röra på dig är hjärnans verk och detta är så att du inte ska agera ut drömmar). Har detta hänt dig? Du kan skriva andra konstiga saker som hänt dig när du har sovit (btw, det heter väl sovit och inte sovt?) eller precis innan/efter. EDIT: För de som vill ha lite info om det hela har en kille på facepunch skapat en intressant tråd: http://www.facepunch.com/showthread.php?t=940989 Jag har haft en ganska konstig dröm om att bromsarna i min bil slutade att funka men ärligt talat så har jag ALDRIG varit med om en Luciddröm. Alltid när jag vaknar så tar det 2-3 sekunder för mig att fatta att det var en dröm :o Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 23 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 23 Juni 2010 Tror att jag en gång drabbades av 'Sömnparalys'. Vaknade mitt på natten men kunde knappt röra mig, men som tur såg jag inte några konstiga figurer eller dylikt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst CrazyCake Skrivet 24 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 24 Juni 2010 Verkar ju skitläskigt med sömnparalys, ibland tänker jag "Hmm, Tänk om Alma står bredvid mig". Skulle inte vart så trevligt om hon bara dök upp :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SmeK Skrivet 24 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 24 Juni 2010 Jag kan inte komma ihåg ifall jag har drömt eller inte sen jag flytta in i lägenhet. Fast när jag drog till en polare till Fejan. Då jävlar minns man allt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Arcane Skrivet 28 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 28 Juni 2010 jag hadde spelat zelda hela kvällen så när jag somnade så fortsatte zelda spelandet i drömmen fett kul allltså har haft en lucid dröm men den var sjuk pga jag var med några kompisar så åkte vi till deras farmor och gjorde köttbullar av marsipan älgar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jolt Skrivet 28 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 28 Juni 2010 (redigerat) Verkligen en Klardröm? Vem fan skulle göra det där i en Klardröm? O_o Redigerat 28 Juni 2010 av Jolt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.