Ryssfemma Skrivet 26 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 26 Augusti 2010 Fast att allt inte är som det skall i mellanöstern beror ju till stor del på USA. Haha äntligen kom den! Allt är USAs,Västeuropas,Australiens,Judarnas och den vita heterosexuella manens fel. Får jag fråga vad USA har att göra med att människor blir förtryckta i tex Pakistan och Iran? Förövrigt håller jag med Lynott och Dirtman angående att ha flera fruar. Även om det var normalt i väst så hade jag inte villat ha fler än en partner,va fan man får la ha lite värdighet i kroppen. Jag skulle inte vilja att min partner hade en massa andra män vid sidan om mig. USA är bland dem stora problemen i Afghanistan, Irak och Iran.Om du inte läst historia förutom skolans typiska sätt att bara förklara om Europas konsekvenser efter första och andra världskriget om och om igen så ska du veta. USA var en stark allierad med Iran samtidigt med Irak under 70 till 90 talet. Även under revolutionen som Ayatollah Khomeini drev in. Irak som var sekulärt land den tiden tyckte att Irans revolution var för ostabil och den börja smitta av sig till Irak, bombdåd och massa mord utav agenter ifrån Iran samt anlitade anhängare av Khomeini i Irak skapade kaos. Då inleddes Irak och Iran kriget, USA var på Irans sida till en början, men efter att Iran vägrade vara en marionett bara för att fått stöd med vapenteknologin så stödde dem Irak med ett kärnvapenprogram samt en massa recept på kemiska vapen som dödade cirka 7000 kurder i en natt samt massa Iranska soldater. Det är en anledning till varför Iran litar minst på britterna och amerikanerna, utan hellre ser en vänskap med ryssarna och kineserna. Irak inleder ett krig mot Kuwait då Kuwait borrat snett in i Irak för att pumpa ut oljan, det ledde till låga priser på oljan samt att Irak förlorade en massa resurser. FN och USA säger till Saddam Hussein att dem inte tänker lägga sig i arab-arabkonflikter, att dem får sköta det själva.. Då USA stod på Iraks sida den tiden innan vilket lurade Irak. Nej, hela FN koalitionen med 30 länder attackerar Irak och det innebar att 100 000 barn + hundratusentals civila dödades under kriget på både Irak och Kuwaits sida, av anledningen till att USA är för rädd att oljepriset ska stiga då efterfrågan är stor på oljan, det är anledningen till att alla länder försvarade Kuwait. Sen Gulfkriget har Irak och Iran varit ostabila på grund av att USA lägger sig i andras konflikter hela tiden. USA stödde talibanerna i kriget mot ryssarna med hög teknologiska vapen, när talibanerna inte är värda dem längre då Sovjet är störtat så tål inte USA att dem får inneha dessa vapen. Därför svartmålas alla talibaner idag. Så det går inte att ifrågasätta USA's del i ostabilitet med massa länder, då USA har lagt i sig i alla konflikter mest av alla. USA har den största krigshistorian i världen trots att dem inte har existerat så länge. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 26 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 26 Augusti 2010 Jag vet också det där om att man måste behandla alla lika, men det finns inte en chans att det skulle funka i praktiken. http://islam-svarar.se/pages/content/view/203/73/ ''...tag då (andra) kvinnor som är tillåtna för er till hustrur - två eller tre eller fyra, men (begränsa er till) en enda om ni inte tror er om att kunna behandla dem alla lika...'' ''Det är inte möjligt för er att ge era hustrur lika behandling i allt, hur uppriktigt ni än önskar det...'' Jag skulle se dessa två citat tillsammans som en avrådning från att ha mer än en hustru. Jag citerar dessutom från sidan: Koranen är den enda religiösa skriften i världen där det står "gift dig bara med en". Innan Koranen uppenbarades, fanns det ingen gräns för polygyni. Många män hade massvis med fruar, somliga hade hundratals. Islam satte en gräns på fyra fruar. Islam ger en man tillåtelse att gifta sig med två, tre eller fyra kvinnor på ett enda villkor; att han behandlar de rättvist. Jag har fått det från en bok som jag lästa som var skriven av en som heter Latifa. En flykting från taliban makten i Pakistan. Det är en sann historia, där hon skildrar hur allt gick till. i huvudstaden Kabul där hon bodde. Då straffade dom männen som inte hade skägg (Okej jag överdrev men det är som ajg skrev i början av inlägget. Dom skulle lika gärna kunnat ha halshuggit dom) med piskrapp och div. tortyrmetoder. Och ja, jag påstår också att det är ledningen som är problemet i sånna länder. Som jag skrev i inlägget så tror jag att alltberor på hjärntvättning. (Även om det låter som att jag är anti-islamist och en rasist, så längst inne älskar jag alla.)Jo, det har säkert funnits byar där vissa har straffat folk som rakat sig, men det är inget officiellt utan det är bara de som är idioter egentligen... Jag kan ju t.ex. inte säga att USA straffar svarta människor/behandlar dem illa för att organisationer som KKK utövar rasistiska aktiviteter. Det där med hjärntvättning och ledningen håller jag med om. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Northwest Skrivet 26 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 26 Augusti 2010 (redigerat) Fast att allt inte är som det skall i mellanöstern beror ju till stor del på USA. Haha äntligen kom den! Allt är USAs,Västeuropas,Australiens,Judarnas och den vita heterosexuella manens fel. Får jag fråga vad USA har att göra med att människor blir förtryckta i tex Pakistan och Iran? Förövrigt håller jag med Lynott och Dirtman angående att ha flera fruar. Även om det var normalt i väst så hade jag inte villat ha fler än en partner,va fan man får la ha lite värdighet i kroppen. Jag skulle inte vilja att min partner hade en massa andra män vid sidan om mig. USA är bland dem stora problemen i Afghanistan, Irak och Iran.Om du inte läst historia förutom skolans typiska sätt att bara förklara om Europas konsekvenser efter första och andra världskriget om och om igen så ska du veta. USA var en stark allierad med Iran samtidigt med Irak under 70 till 90 talet. Även under revolutionen som Ayatollah Khomeini drev in. Irak som var sekulärt land den tiden tyckte att Irans revolution var för ostabil och den börja smitta av sig till Irak, bombdåd och massa mord utav agenter ifrån Iran samt anlitade anhängare av Khomeini i Irak skapade kaos. Då inleddes Irak och Iran kriget, USA var på Irans sida till en början, men efter att Iran vägrade vara en marionett bara för att fått stöd med vapenteknologin så stödde dem Irak med ett kärnvapenprogram samt en massa recept på kemiska vapen som dödade cirka 7000 kurder i en natt samt massa Iranska soldater. Det är en anledning till varför Iran litar minst på britterna och amerikanerna, utan hellre ser en vänskap med ryssarna och kineserna. Irak inleder ett krig mot Kuwait då Kuwait borrat snett in i Irak för att pumpa ut oljan, det ledde till låga priser på oljan samt att Irak förlorade en massa resurser. FN och USA säger till Saddam Hussein att dem inte tänker lägga sig i arab-arabkonflikter, att dem får sköta det själva.. Då USA stod på Iraks sida den tiden innan vilket lurade Irak. Nej, hela FN koalitionen med 30 länder attackerar Irak och det innebar att 100 000 barn + hundratusentals civila dödades under kriget på både Irak och Kuwaits sida, av anledningen till att USA är för rädd att oljepriset ska stiga då efterfrågan är stor på oljan, det är anledningen till att alla länder försvarade Kuwait. Sen Gulfkriget har Irak och Iran varit ostabila på grund av att USA lägger sig i andras konflikter hela tiden. USA stödde talibanerna i kriget mot ryssarna med hög teknologiska vapen, när talibanerna inte är värda dem längre då Sovjet är störtat så tål inte USA att dem får inneha dessa vapen. Därför svartmålas alla talibaner idag. Så det går inte att ifrågasätta USA's del i ostabilitet med massa länder, då USA har lagt i sig i alla konflikter mest av alla. USA har den största krigshistorian i världen trots att dem inte har existerat så länge. Fast just nu så försöker ju USA och Nato bygga upp både Irak och Afghanistan och nej jag vet inte så mycket om vad mellanöstern fick för konsekvenser efter krigen,mer en grundandet av Israel och att Hitler hade muslimska SS soldater. Att vi får höra mer om Europa under första och andra VK kan ju bero på att vi bor här,båda startade här och Europa blev värst drabbat i båda. Kan man få en källa på att USA hjälpte Irak med ABC-stridsmedel? Nej Irak anklagade Kuwait för att ha borrat sig in på Iraks territorium. Det låga priset på olja berodde på att ett land inom OPEC sålde mer olja en vad dom hade kommit överens om och enligt Irak var det Kuwait. Saddam Hussein fick under ett möte med USAs ambassadör uppfattningen att USA/FN inte skulle lägga sig i,det finns inga utskrifter ifrån de mötet som sa att USA inte skulle lägga sig i. Igen skulle jag vilja ha en källa på att 100 000 barn skulle ha dött med tanke på att kriget bara höll på i ca sex månader. Hm dom försvarande den viktigaste råvaran i världen,arab länderna hade gjort exakt samma sak om det varit Europa som hade olja och tex Irak varit en supermakt. Ja det är väl klart att USA stödde Talibanerna när dom stred mot USAs ärkefiende.Så som Sovjet stödde Nordvietnam och Nordkorea. USA anföll inte Afghanistan för att ta ifrån talibanerna deras vapen. Så Iran är ostabilt pga av att USA hjälpte Irak i ett krig för över 20 år sedan? Klart att USA lägger sig i konflikter som involverar landets intressen.USA är världens enda supermakt och Amerikansk utrikes politik har hindrat en hel del krig pga av detta. Men jag håller med dig mycket USA gör är skit,men man kan inte hacka på ett land nära alla andra länder hade gjort exakt samma sak i samma situation. Redigerat 26 Augusti 2010 av Motard4life Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 26 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 26 Augusti 2010 Mycket bra läsning av Motard4Life där faktiskt. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 26 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 26 Augusti 2010 Fast att allt inte är som det skall i mellanöstern beror ju till stor del på USA. Haha äntligen kom den! Allt är USAs,Västeuropas,Australiens,Judarnas och den vita heterosexuella manens fel. Får jag fråga vad USA har att göra med att människor blir förtryckta i tex Pakistan och Iran? Förövrigt håller jag med Lynott och Dirtman angående att ha flera fruar. Även om det var normalt i väst så hade jag inte villat ha fler än en partner,va fan man får la ha lite värdighet i kroppen. Jag skulle inte vilja att min partner hade en massa andra män vid sidan om mig. USA är bland dem stora problemen i Afghanistan, Irak och Iran. Om du inte läst historia förutom skolans typiska sätt att bara förklara om Europas konsekvenser efter första och andra världskriget om och om igen så ska du veta. USA var en stark allierad med Iran samtidigt med Irak under 70 till 90 talet. Även under revolutionen som Ayatollah Khomeini drev in. Irak som var sekulärt land den tiden tyckte att Irans revolution var för ostabil och den börja smitta av sig till Irak, bombdåd och massa mord utav agenter ifrån Iran samt anlitade anhängare av Khomeini i Irak skapade kaos. Då inleddes Irak och Iran kriget, USA var på Irans sida till en början, men efter att Iran vägrade vara en marionett bara för att fått stöd med vapenteknologin så stödde dem Irak med ett kärnvapenprogram samt en massa recept på kemiska vapen som dödade cirka 7000 kurder i en natt samt massa Iranska soldater. Det är en anledning till varför Iran litar minst på britterna och amerikanerna, utan hellre ser en vänskap med ryssarna och kineserna. Irak inleder ett krig mot Kuwait då Kuwait borrat snett in i Irak för att pumpa ut oljan, det ledde till låga priser på oljan samt att Irak förlorade en massa resurser. FN och USA säger till Saddam Hussein att dem inte tänker lägga sig i arab-arabkonflikter, att dem får sköta det själva.. Då USA stod på Iraks sida den tiden innan vilket lurade Irak. Nej, hela FN koalitionen med 30 länder attackerar Irak och det innebar att 100 000 barn + hundratusentals civila dödades under kriget på både Irak och Kuwaits sida, av anledningen till att USA är för rädd att oljepriset ska stiga då efterfrågan är stor på oljan, det är anledningen till att alla länder försvarade Kuwait. Sen Gulfkriget har Irak och Iran varit ostabila på grund av att USA lägger sig i andras konflikter hela tiden. USA stödde talibanerna i kriget mot ryssarna med hög teknologiska vapen, när talibanerna inte är värda dem längre då Sovjet är störtat så tål inte USA att dem får inneha dessa vapen. Därför svartmålas alla talibaner idag. Så det går inte att ifrågasätta USA's del i ostabilitet med massa länder, då USA har lagt i sig i alla konflikter mest av alla. USA har den största krigshistorian i världen trots att dem inte har existerat så länge. Fast just nu så försöker ju USA och Nato bygga upp både Irak och Afghanistan och nej jag vet inte så mycket om vad mellanöstern fick för konsekvenser efter krigen,mer en grundandet av Israel och att Hitler hade muslimska SS soldater. Att vi får höra mer om Europa under första och andra VK kan ju bero på att vi bor här,båda startade här och Europa blev värst drabbat i båda. Kan man få en källa på att USA hjälpte Irak med ABC-stridsmedel? Nej Irak anklagade Kuwait för att ha borrat sig in på Iraks territorium. Det låga priset på olja berodde på att ett land inom OPEC sålde mer olja en vad dom hade kommit överens om och enligt Irak var det Kuwait. Saddam Hussein fick under ett möte med USAs ambassadör uppfattningen att USA/FN inte skulle lägga sig i,det finns inga utskrifter ifrån de mötet som sa att USA inte skulle lägga sig i. Igen skulle jag vilja ha en källa på att 100 000 barn skulle ha dött med tanke på att kriget bara höll på i ca sex månader. Hm dom försvarande den viktigaste råvaran i världen,arab länderna hade gjort exakt samma sak om det varit Europa som hade olja och tex Irak varit en supermakt. Ja det är väl klart att USA stödde Talibanerna när dom stred mot USAs ärkefiende.Så som Sovjet stödde Nordvietnam och Nordkorea. USA anföll inte Afghanistan för att ta ifrån talibanerna deras vapen. Så Iran är ostabilt pga av att USA hjälpte Irak i ett krig för över 20 år sedan? Klart att USA lägger sig i konflikter som involverar landets intressen.USA är världens enda supermakt och Amerikansk utrikes politik har hindrat en hel del krig pga av detta. Men jag håller med dig mycket USA gör är skit,men man kan inte hacka på ett land nära alla andra länder hade gjort exakt samma sak i samma situation. April Glaspie rapporterade State Department (motsvarande UD) att hon sagt följande till Saddam Hussein: "we have no opinion on the Arab-Arab conflicts like your border dispute with Kuwait" Få in den sökningen i Google så ska du se källorna. USA är på olika platser i världen för att styra marionetter, få kontroll på naturresurser och få politiskt inflytande i länder. USA lurade talibanerna, förstå talibanrörelsens extrema hat mot USA. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Poesi Skrivet 27 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 27 Augusti 2010 Lär er skillnaden på "stor del" och "allt". Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skurken Skrivet 27 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 27 Augusti 2010 Men gift dig inte med henne då? Är det så svårt? Om du tycker det är okej att du bara får lite tid med henne så gifter du dig med henne, annars gör du det inte. Ni får det nästan att låta som om det i koranen står "alla män måste gifta sig med 4 (eller tre) fyra kvinnor". Det är en maximumgräns och det är inte många som har fyra fruar i praktiken. Jag som kommer från Irak (Kurdistan) har bara hört talas om(inte känner) en person med mer än en fru (han har 2 st). Om han äskar henne då? Sånt här händer i Muslimska länder, och jag tror absolut att det har en stor del att göra med att folket är totalt hjärntvättade. Folk blir ju halshuggna för att dom har rakat av sig skägget för fan. Hade allt varit som det skulle, vilket ni verkar vilja påstå, så hade vi inte hört så jävla mycket babbel därifrån. Allt är inte som det ska. Du borde satsa på en karriär i att vara en mytoman, jag lovar, du lyckas! Du borde ta det med en nypa salt. Du skulle nog lyckas lika bra som mig, som verkar vilja ignorera att det sker korkade saker i muslimskt namn. Även om det inte är vad som står nedskrivet i koranen, så händer det.Detta liknar korstågen i det heliga kriget på 1000-talet. Det står i Bibeln att man aldrig för döda en annan människa, men ändå går dom ut och erövrar och tar mark i Guds och Jesu namn. Nu ska vi dock hålla oss till Islam, detta var bara ett exempel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 27 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 27 Augusti 2010 Nu har vi kommit till den punkt där vi båda är överens. Dock vill jag hålla fast vid att trots att det inte är vad Islam/Koranen står för, så händer det. Det går inte att förneka att det finns saker som är dåligt. Men det vet vi ju båda.Jodå, mycket som händer där är dåligt, men det behöver inte vara islams fel. <-- Samanfattning av mina tankar Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 27 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 27 Augusti 2010 (redigerat) Men gift dig inte med henne då? Är det så svårt? Om du tycker det är okej att du bara får lite tid med henne så gifter du dig med henne, annars gör du det inte. Ni får det nästan att låta som om det i koranen står "alla män måste gifta sig med 4 (eller tre) fyra kvinnor". Det är en maximumgräns och det är inte många som har fyra fruar i praktiken. Jag som kommer från Irak (Kurdistan) har bara hört talas om(inte känner) en person med mer än en fru (han har 2 st). Om han äskar henne då? Sånt här händer i Muslimska länder, och jag tror absolut att det har en stor del att göra med att folket är totalt hjärntvättade. Folk blir ju halshuggna för att dom har rakat av sig skägget för fan. Hade allt varit som det skulle, vilket ni verkar vilja påstå, så hade vi inte hört så jävla mycket babbel därifrån. Allt är inte som det ska. Du borde satsa på en karriär i att vara en mytoman, jag lovar, du lyckas! Du borde ta det med en nypa salt. Du skulle nog lyckas lika bra som mig, som verkar vilja ignorera att det sker korkade saker i muslimskt namn. Även om det inte är vad som står nedskrivet i koranen, så händer det.Detta liknar korstågen i det heliga kriget på 1000-talet. Det står i Bibeln att man aldrig för döda en annan människa, men ändå går dom ut och erövrar och tar mark i Guds och Jesu namn. Nu ska vi dock hålla oss till Islam, detta var bara ett exempel. Vad jag vill tillägga är att du blandar ihop dem grupperna med sikher, sikher som finns i alla delar av Pakistan, Indien, Afghanistan, Bangladesh har en regel att aldrig raka bort sitt hår. Finns säkert att något av det hänt i Islam, och du är bland dem första som förstått att det inte har någon med religion och göra och det var bra att du jämförde med korstågen. Men det är många i denna tråd som debatterar och anklagar Islam eller vilken annan religion som helst. Redigerat 27 Augusti 2010 av Ryssfemma Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pomegranate Skrivet 1 September 2010 Rapport Dela Skrivet 1 September 2010 (redigerat) Jävla Iranier låter lite väl rasistisk men Iran är inte så som de visar på tv här det har en massa fina platser och de Islamiska reglerna har minskats enormt i landet. Landet har även många fina turist platser men ingen pratar ju om det här. Ju,det finns lite hårda regler men det har minskat enormt och stening är ju inte nåt man gör varje dag och jag tycker inte heller att det är ok! EDIT:Folk överdriver också vad som står i koranen och gör reglerna hemskare för deras egen skull Redigerat 1 September 2010 av Amir23 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 1 September 2010 Rapport Dela Skrivet 1 September 2010 (redigerat) Vad jag vill tillägga är att du blandar ihop dem grupperna med sikher, sikher som finns i alla delar av Pakistan, Indien, Afghanistan, Bangladesh har en regel att aldrig raka bort sitt hår. (Lyckas inte klippa massquoten rätt, så läs Ryssfemmans inlägg) Vill bara nämna att sikher inte håller på med halshuggning överhuvudtaget för att man rakar av sig skägg/hår. Det finns "moderna" sikher med kortklippt hår och slätrakat ansikte. Dock så tycker de inte om islam överlag, pga av korståg och dylikt. Redigerat 1 September 2010 av Draghon Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 1 September 2010 Rapport Dela Skrivet 1 September 2010 Vad jag vill tillägga är att du blandar ihop dem grupperna med sikher, sikher som finns i alla delar av Pakistan, Indien, Afghanistan, Bangladesh har en regel att aldrig raka bort sitt hår. (Lyckas inte klippa massquoten rätt, så läs Ryssfemmans inlägg) Vill bara nämna att sikher inte håller på med halshuggning överhuvudtaget för att man rakar av sig skägg/hår. Det finns "moderna" sikher med kortklippt hår och slätrakat ansikte. Dock så tycker de inte om islam överlag, pga av korståg och dylikt. Så du menar att alla muslimer är omoderna tomtar som skägg ner till brösten? Om jag ens skulle gissa på att någon med halshuggen för att man rakat sitt hår så är det sikher, då man inte får ta bort någon kroppshår i deras religion. Sikhismen når Islam närmare i likhet än t.ex kristendomen i storhet, bortsett från att kristendomen och islam bär samma stamfader. Det är hindhuer som har problem med muslimer och sikher däremot, med tanke på Indiens splittrning. Nämn ett korståg Islam har utfört mot Indien, jag tror faktiskt de kristendomen som ligger bakom korstågen där som till slut blev en koloni på grund av britterna? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.