Mumutio Skrivet 9 September 2010 Rapport Dela Skrivet 9 September 2010 (redigerat) Blabla Samtliga människor i världen får teoretiskt plats på Ålands yta! Alla får 2 kvadratmeter var. Let's do it. Så du menar det är trångt i Sverige? Bra skrivet Guggo. :) Även fast du är höger. ;) Redigerat 9 September 2010 av Mumutio Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 9 September 2010 Rapport Dela Skrivet 9 September 2010 (redigerat) Jag menar att verkligheten står över "DET ÄR INGA PROBLEM FÖR DET ÄR TEORETISKT MÖJLIGT" Redigerat 9 September 2010 av fishmaster Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mumutio Skrivet 9 September 2010 Rapport Dela Skrivet 9 September 2010 (redigerat) Jag menar att verkligheten står över "DET ÄR INGA PROBLEM FÖR DET ÄR TEORETISKT MÖJLIGT"Jag menar att verkligheten står över "VI KASTAR UT INVANDRARNA SÅ LÖSER SIG ALLT" Redigerat 9 September 2010 av Mumutio Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 9 September 2010 Rapport Dela Skrivet 9 September 2010 (redigerat) Vem har sagt något om att kasta ut folk? Vad löser det? Nepp, jag talar om att strypa invandringen som inte är en ekonomisk vinst även på kort sikt, integrera och motarbeta segregation, motarbeta bostadsbrist. Så att... du vet... vi kan hjälpa folk. Sen när vi KAN så FORTSÄTTER vi med en årlig invandring som fortfarande är inom en resonabel och möjlig gräns. Men visst, om du tror att vi kan fortsätta så här genom att klaga lite på företagen så... Sverige har redan passerat point-of-no-return. Det går inte att göra något åt saken nu, gettona kommer bara att växa medans politiker, oavsett block, kommer att sitta och smeka Aftonhoran som matar på med artiklar om Zlatan, deras maskot. Redigerat 9 September 2010 av fishmaster Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 9 September 2010 Rapport Dela Skrivet 9 September 2010 Invandring är en resurs, det är invandringen som hjälpt till med ekonomin, jag känner att det finns en smygrasism här i Sverige. I USA bemöter man mångkulturen på bra sätt, då alla är bra på sitt sett. Men i Sverige så får man gåshud av någon anledning bara man möter en invandrare hos många. Om inte invandrare kommer in så kommer det bli kris då det finns för mycket gamla människor i Sverige, i dag föder man inte mycket barn här i Sverige, kanske 1 eller 2 barn per familj, det kommer ta för lång tid med att knuffa fram en ny generation för att hålla Sverige. Idag var Sverigedemokraterna med alla andra partier i min skola för att debattera, alltså det var något helt vrickat. För varje fråga som kom upp, så drog han in migrationsfrågor, och han bemöttes med respekt av hela skolan trots att det går 60% där med utländskt bakgrund. Ända gången jag sett Sverigedemokraterna bli attackerade är av AFA och Revolutionär front som till mestadels består av svenskar. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mumutio Skrivet 9 September 2010 Rapport Dela Skrivet 9 September 2010 (redigerat) Vem har sagt något om att kasta ut folk? Vad löser det? Nepp, jag talar om att strypa invandringen som inte är en ekonomisk vinst även på kort sikt, integrera och motarbeta segregation, motarbeta bostadsbrist. Så att... du vet... vi kan hjälpa folk. Sen när vi KAN så FORTSÄTTER vi med en årlig invandring som fortfarande är inom en resonabel och möjlig gräns. Skulle vilja veta hur du kan vara så säker på att invandringen inte är en ekonomisk vinst. Dessutom kan den kanske bli en ekonomisk vinst bara man förändrar andra saker i samhället. Man får inte bli blind för alla andra lösningar bara för att man kan stoppa invandringen. Edit: Som Ryssfemma sa, migrationsfrågor är inte lösningen på allt anant. Och VARFÖR ska man fokusera på invandringen, när som jag sade det finns MASSOR av andra lösningar för att förbättra Sveriges ekonomi. Jo för att det finns en smygrasism här i Sverige. Människan är i grund och botten rädd för okända och yttre saker, en mycket primitiv instiskt som lätt kan uppmuntras av sådana som Sverigedemokraterna. Redigerat 9 September 2010 av Mumutio Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 9 September 2010 Rapport Dela Skrivet 9 September 2010 Tycker det är väldigt roligt då "SD-väljare" först klagar på att invandrare är stökiga och lever på SOC-bidrag men sedan klagar på att de tar alla jobben :rolleyes: Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mumutio Skrivet 9 September 2010 Rapport Dela Skrivet 9 September 2010 Tycker det är väldigt roligt då "SD-väljare" först klagar på att invandrare är stökiga och lever på SOC-bidrag men sedan klagar på att de tar alla jobben :rolleyes:Sant. :oInte tänkt på det. Man vill väl bara hitta alla möjliga någorlunda logiska förklaringar till varför man ska hålla främmande människor borta. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 9 September 2010 Rapport Dela Skrivet 9 September 2010 (redigerat) Tycker det är väldigt roligt då "SD-väljare" först klagar på att invandrare är stökiga och lever på SOC-bidrag men sedan klagar på att de tar alla jobben :rolleyes: Sant. :o Inte tänkt på det. Man vill väl bara hitta alla möjliga någorlunda logiska förklaringar till varför man ska hålla främmande människor borta. Min anledning är ekonomi + att vi gör det sämre för oss själva samt de som kommer hit eftersom vi är för dumma för att ta fram en vettig politik. Såklart, det finns ju också de som tror att araber tillhör en annan ras och som föds med någon slags våldtäktsgen. Invandring är en resurs, det är invandringen som hjälpt till med ekonomin Inte i dagens ekonomiska situation. Sluta jämföra dagens köttsunami med den då välbehövda arbetsinvandringen under mitten av 1900-talet! Redigerat 9 September 2010 av fishmaster Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 9 September 2010 Rapport Dela Skrivet 9 September 2010 Tycker det är väldigt roligt då "SD-väljare" först klagar på att invandrare är stökiga och lever på SOC-bidrag men sedan klagar på att de tar alla jobben :rolleyes: Sant. :o Inte tänkt på det. Man vill väl bara hitta alla möjliga någorlunda logiska förklaringar till varför man ska hålla främmande människor borta. Min anledning är ekonomi + att vi gör det sämre för oss själva samt de som kommer hit eftersom vi är för dumma för att ta fram en vettig politik. Såklart, det finns ju också de som tror att araber tillhör en annan ras och som föds med någon slags våldtäktsgen. Mångkultur har aldrig gjort det sämre för människor, särskilt inte för Sverige då mångkulturen har hjälpt. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kola_king Skrivet 9 September 2010 Rapport Dela Skrivet 9 September 2010 Min anledning är ekonomi + att vi gör det sämre för oss själva samt de som kommer hit eftersom vi är för dumma för att ta fram en vettig politik.Stor del av invandringen är flyktningar som kommer från krigsdrabbade områden, fattiga områden eller förtryckta områden. Om än vi skulle göra det sämre för oss själva, hur sjutton kan vi göra det sämre för de som kommer hit från sådana platser? Sedan tycker jag frågan om vårt otillräckliga barnafödande tåls att beaktas. Vet om åtminstone en framtidsforskare som sagt det att när de äldre generationerna snart börjar gå i pension kommer det inte att finnas nog svenskar att ta hand om dem. Både på grund av att en stor efterfrågan på arbete kommer uppstå kring äldrevården och att alla de arbetsplatser som de äldre nu innehar skulle kunna bli lediga när de går i pension (åtminstone under rätt förutsättningar), kommer det bli en betydligt större efterfrågan på arbetskraft i framtiden som vi inte kan fylla bara med de svenskfödda. Därför är det vitkigt att satsa på integrationen redan nu, så att man hunnit få in nog invandrare i samhället tills dess att deras arbetskraft blir högst nödvändig. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 9 September 2010 Rapport Dela Skrivet 9 September 2010 (redigerat) Mångkultur har aldrig gjort det sämre för människor, särskilt inte för Sverige då mångkulturen har hjälpt. ... du skämtar va? Det finns inget fall av en positiv mångkulturellt samhälle någonstans i historien. Där man har mångkultur finner man konflikter. Alltid. No exceptions. Vi i väst vill dock alltid skylla det på oss själva, i alla lägen. Jag är dock ivrig på att få ett gott exempel! Stor del av invandringen är flyktningar som kommer från krigsdrabbade områden, fattiga områden eller förtryckta områden. Hur stor del? Därför är det vitkigt att satsa på integrationen redan nu, så att man hunnit få in nog invandrare i samhället tills dess att deras arbetskraft blir högst nödvändig. Men Gud... Låt oss inte bli så långsiktiga att vi tappar bort den verklighet som existerar. Redigerat 9 September 2010 av fishmaster Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg