Mumutio Skrivet 22 December 2010 Rapport Dela Skrivet 22 December 2010 Även om du går på ett gymnasium så har du inte skolplikt. Gymnasiet är frivilligt, du söker till ett program för att du vill ha en utbildning. Hade du tänkt skita i det och vara hemma och spela dator istället så behöver du inte söka till ett gymnasium.Det är så? Minns första dagen i ettan hur rektorn pratade om att efter att du sökt in är inte alls gymnasiet frivilligt blablabla. Hur kan det inte vara frivilligt om man kan hoppa av när man vill? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 23 December 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 23 December 2010 Även om du går på ett gymnasium så har du inte skolplikt. Gymnasiet är frivilligt, du söker till ett program för att du vill ha en utbildning. Hade du tänkt skita i det och vara hemma och spela dator istället så behöver du inte söka till ett gymnasium. Det är så? Minns första dagen i ettan hur rektorn pratade om att efter att du sökt in är inte alls gymnasiet frivilligt blablabla. Hur kan det inte vara frivilligt om man kan hoppa av när man vill? Jag tänker mig gymnasiumet som ett vanligt kontorsjobb.Det är frivilligt, men om man inte är där, så kan man ju bli sparkad, är ju så med gymnasiumet också nästan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mumutio Skrivet 23 December 2010 Rapport Dela Skrivet 23 December 2010 (redigerat) Även om du går på ett gymnasium så har du inte skolplikt. Gymnasiet är frivilligt, du söker till ett program för att du vill ha en utbildning. Hade du tänkt skita i det och vara hemma och spela dator istället så behöver du inte söka till ett gymnasium. Det är så? Minns första dagen i ettan hur rektorn pratade om att efter att du sökt in är inte alls gymnasiet frivilligt blablabla.Hur kan det inte vara frivilligt om man kan hoppa av när man vill? Jag tänker mig gymnasiumet som ett vanligt kontorsjobb.Det är frivilligt, men om man inte är där, så kan man ju bli sparkad, är ju så med gymnasiumet också nästan. Ja fast tänk om du lyckas göra bra ifrån dig på jobbet fast du inte är där hela tiden... En chef sparkar ju inte en duktig anställd/elev. ;) Redigerat 23 December 2010 av Mumutio Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Laserturk Skrivet 28 December 2010 Rapport Dela Skrivet 28 December 2010 En intressant diskussion tror jag, skolkar du?Varför gör du det?, vet du att dina betyg kan försämras? Jag själv har aldrig skolkat, det närmsta jag kommer till att "skolka" är väl att man råkat sova lite för länge :P.(Som antagligen kan räknas som skolk, men det är inte vad jag tänker på, mer "frivillig" skolk)Det har hänt att jag skolkat. Vad jag vet har jag en ogiltig frånvaro på en idrottslektion. För det mesta sjukanmäler jag mig om jag inte orkar med skolan. Giltigt frånvaro ftw. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JULGRANSSKOJ Skrivet 28 December 2010 Rapport Dela Skrivet 28 December 2010 Nja, har väl hänt att jag varit "sjuk", och för någon vecka sedan kom jag till skolan en timme för tidigt (visste inte att vi började senare den dagen), så då sket jag i halva första lektionen och stack och fikade istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nissebils Skrivet 28 December 2010 Rapport Dela Skrivet 28 December 2010 Hade lite on i huvudet på morgonen en dag, då ringde jag mamma och sa att jag var sjuk Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Laserturk Skrivet 28 December 2010 Rapport Dela Skrivet 28 December 2010 Hur kan det inte vara frivilligt om man kan hoppa av när man vill?Nja, det är lite tvetydigt egentligen. Det är frivilligt på så sätt att man får gå där om man vill och det är gratis, men man kan inte komma och gå som man vill. Går man där, så ska man gå där, annars hoppar man av. Det går inte att gå vissa dagar och inte gå de andra för att man inte tycker om ju de dagarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Intense Skrivet 4 Maj 2011 Rapport Dela Skrivet 4 Maj 2011 Bumpar denna tråd lite Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Emomilol Skrivet 4 Maj 2011 Rapport Dela Skrivet 4 Maj 2011 Yarr, jag skolkar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
knark Skrivet 4 Maj 2011 Rapport Dela Skrivet 4 Maj 2011 yep, senast i måndags stack jag hem vid 10. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Poesi Skrivet 4 Maj 2011 Rapport Dela Skrivet 4 Maj 2011 Nej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Breathless Skrivet 4 Maj 2011 Rapport Dela Skrivet 4 Maj 2011 Japp, har ca 220 frånvarotimmar =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.