Hoppa till innehåll

Droger


Laserturk
 Dela

Rekommendera inlägg

Antar att kristus syftar på samma regler som gäller för alkohol idag, då man inte riktigt får "äga" när man är 18.

Antagligen, men alkohol får du ju bara bruka på barer och sådant när du är 18. Skall man ha speciella "barer" där man får använda cannabis då?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Antagligen, men alkohol får du ju bara bruka på barer och sådant när du är 18. Skall man ha speciella "barer" där man får använda cannabis då?

De har ju det i holland. Vet dock inget om deras åldergränser för att bruka/köpa.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker man ska legalisera allt, men ändå så tycker jag inte att man ska ha drog-affärer. Tror nog egentligen man klarar sig utan droger (alkohol och tobak också för den delen), bara att det inte hjälper att ha det olagligt.

Alkohol och tobak är också droger :/ Antar att du visste det men jag stör mig på när man skiljer dem åt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Anledningen till att jag skiljde dom åt är för att samhället skiljer dom åt, av någon anledning.

Mmm jag försöker ändra på det. Om man vill påpekade att man också menar dem kan man skriva det som "droger inklusive alkohol". Man kan även skriva narkotika som betyder olagliga droger, men jag tycker det är ett fult ord.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fast hur är "det är lättare att få tag på cannabis än alkohol" ett argument för att legalisera cannabis? Snarare är väl det en anledning att skärpa lagstiftningen? Om det är lättare att köpa, tex en bomb än en flaska sprit, är det ett argument för att det skall bli lagligt att köpa bomber?

 

Bomb kan såklart bytas ut vad typ som helst som är olagigt idag. Hur som helst så tycker jag inte "det är lättare att köpa cannabis än alkohol" är ett argument för att legalisera cannabis. Om en lag inte fungerar så kan man inte bara skita i det.

Jag tycker att det är ett relativt bra argument till att legalisera det, för det är verkligen sant. I mina kretsar är det väldigt många som brukar och jag får erbjudanden varje vecka om jag vill köpa. Har fler än en kompis som jobbar/har jobbat med att sälja cannabis/hasch/internetdroger. Det jag känner är att en legalisering skulle leda till att det blev mer kontrollerat, man kan kontrollera mängden cannabis man kan köpa osv. .

 

Ang. att bara för att det skulle vara lättare att skaffa en bomb än en flaska sprit var det väl ett relativt dåligt argument då vem som helst med en gnutta fantasi kan skapa en bomb, men det är den mänskliga förnuftet som säger åt oss att bomber är farligt och dödligt.

Cannabis är däremot knappt farligt och det den framställer är inget annat än njutning och avkoppling.

 

18 för att bruka, 20 för att köpa?

Nä, det sista vi behöver är ännu ett "systembolagets-monopol", 18/20 för att både bruka och köpa. 18 enligt mitt tycke.

 

Ja, och iirc så håller de på stängas/begränsas för att folk är så sjukt trötta på drogturismen.
Det är ju ytterst förståeligt, folk kommer från hela världen för att kunna röka lagligt, kunna sitta och koppla av på ett café till nån skön musik istället för att låsa in sig i en kall lägenhet och vänta på att nån skum snubbe ska komma och "leverera", varje sekund- oroa sig för att polisen ska storma stället.

 

Skulle hela världen ha legaliserat cannabis skulle Holland inte ha samma problem med drogturismen, folk åker dit på "drog-resor" likväl som folk åker till t.ex. Alanya för att supa.

Det är dax att resten av världen gör samma steg Holland gjorde för länge sedan. Idag är vi smartare än aldrig förr, varför ska vi då spendera miljontals kronor varje år för att försöka stoppa något som A) inte går att stoppa och B ) är helt onödigt att ens ha olagligt.

Redigerat av Lynott
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker att det är ett relativt bra argument till att legalisera det, för det är verkligen sant. I mina kretsar är det väldigt många som brukar och jag får erbjudanden varje vecka om jag vill köpa. Har fler än en kompis som jobbar/har jobbat med att sälja cannabis/hasch/internetdroger. Det jag känner är att en legalisering skulle leda till att det blev mer kontrollerat, man kan kontrollera mängden cannabis man kan köpa osv. .

 

Ang. att bara för att det skulle vara lättare att skaffa en bomb än en flaska sprit var det väl ett relativt dåligt argument då vem som helst med en gnutta fantasi kan skapa en bomb, men det är den mänskliga förnuftet som säger åt oss att bomber är farligt och dödligt.

 

Men använder man det argumentet så finns det en hel drös med saker som ska legaliseras(som inte har en direkt extrem påverkan på samhällets funktioner)

 

Det är lättare för mig att köra på bakhjulet i 100 på 50 väg,stjäla en cykel eller slå ihjäl en för liten Havsöring

än att få tag i sprit. Att det är lätt att få tag på är bara ett argument för att ta i med hårdare tag och det är pga av att man lägger energi på smålangare och helgpundare och inte på basen i problemet dvs distributören som är orsaken till ett ineffektiv drogkrig.

 

 

Dina vänner hade jag sagt åt att sluta både för sin egen och andras skull.

 

Cannabis är däremot knappt farligt och det den framställer är inget annat än njutning och avkoppling.

Nä, det sista vi behöver är ännu ett "systembolagets-monopol", 18/20 för att både bruka och köpa. 18 enligt mitt tycke.

Det är ju ytterst förståeligt, folk kommer från hela världen för att kunna röka lagligt, kunna sitta och koppla av på ett café till nån skön musik istället för att låsa in sig i en kall lägenhet och vänta på att nån skum snubbe ska komma och "leverera", varje sekund- oroa sig för att polisen ska storma stället.

 

Skulle hela världen ha legaliserat cannabis skulle Holland inte ha samma problem med drogturismen, folk åker dit på "drog-resor" likväl som folk åker till t.ex. Alanya för att supa.

Det är dax att resten av världen gör samma steg Holland gjorde för länge sedan. Idag är vi smartare än aldrig förr, varför ska vi då spendera miljontals kronor varje år för att försöka stoppa något som A) inte går att stoppa och B ) är helt onödigt att ens ha olagligt.

Fast ett statligt monopol är ju mer eller mindre ett måste om man ska ha någon kontroll på försäljningen av knark och med tanke på att det är 20 eller högre på att köpa på systemet och köra en ostrypt hoj(löjligt som fan) är 20 för köp ett rimligt alternativ.

 

Vill man sitta och njuta på ett café och är i ett sådant behov att man måste ha berusningsmedel för att slappna av så finns det andra bättre alternativ än cannabis.

 

Vill man syssla med droger är polisen en risk man får ta precis som att jag vet att polisen är en risk när jag kör på bakhjulet. That's the life of an outlaw B)

 

Plus att man slösar miljoner på en mängd saker som inte går att stoppa ska man tillåta det också?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...