Hoppa till innehåll

Droger


Laserturk
 Dela

Rekommendera inlägg

1. Tar du droger eller har du testat?

2. Blir du störd när andra tar droger, eller pratar om att ta droger?

3.Tycker du att droger bör förbjudas?

4. Om droger hade "uppfunnits" idag, tror du att det hade godkänts? Om ja, varför? Om nej, varför inte?

 

 

1. Har testat vissa droger.

2. Bror på vad för droger det är, Skulle någon sitta och röka en holk så skulle jag inte bry mig. Men skulle någon sitta med en kanyl i armen så skulle jag bli irriterad.

3. Cannabis är en drog jag skulle vilja legalisera, CB är användfullt inom många områden. Många som har ADHD av mina kompisar använder CB istället för att ta sin medicin, Då ganska många mår dåligt av ADHD medicinen.

4. Om alkohol hade uppfunnits idag så hade det aldrig blivit godkänt, Alkohol är ju den största våldsdrogen nu idag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

3. Cannabis är en drog jag skulle vilja legalisera, CB är användfullt inom många områden. Många som har ADHD av mina kompisar använder CB istället för att ta sin medicin, Då ganska många mår dåligt av ADHD medicinen.

Fast folk med ADHD tar väl ritalin/conserta som är uppisar medan cb är en downis? Redigerat av Lynott
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fast folk med ADHD tar väl ritalin/conserta som är uppisar medan cb är en downis?

Det är väl mer sidoeffekterna som inte är så kul med ritalin/conserta vs cb. Som exempel så dämpar förstnämnda hungerkänslorna så man inte äter som man borde och därför mår ännu sämre, medan cb ökar hungerkänslorna.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Givetvis är rökning aldrig ofarligt eller nyttigt oavsett om man röker cannabis, tobak eller kottar. Men den artikeln var väldigt intressant eftersom det verkar som om cannabis bara ger "tillfälliga" skador medan tobak är carcinogent. Så om man röker "måttliga" mängder cannabis borde kroppen kunna återhämta sig fullständigt från åtminstone röken.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan nämna att jag har ändrat min syn jämfört med tidigare och är mer liberalt inställd till (lättare) droger.

Förklara gärna vad som ändrade din åsikt! :)

 

Det är väl mer sidoeffekterna som inte är så kul med ritalin/conserta vs cb. Som exempel så dämpar förstnämnda hungerkänslorna så man inte äter som man borde och därför mår ännu sämre, medan cb ökar hungerkänslorna.
Japp! Har en kompis med ADHD, som säger att det värsta med sin medicin är att han måste ta den en viss tid på morgonen, och säg om han tar den vid 8-9 kan han inte äta förens 14.00 och kan inte sova en blund heller.

Som jag förstår det lättare att koncentrera sig med diverse ADHD medicin, enligt wiki så tar den bort impulsivt beteende och det stämmer nog ganska bra för folk jag sett i unga dagar med ADHD utan medicin så var det ytterst impulsiva med det dom gjorde, hamnade ofta i bråk osv.

Men cannabis har väl en mer avkopplande effekt än en nerlugnande effekt vilket gör den ganska dålig i alla skol/jobb tillfällen osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förklara gärna vad som ändrade din åsikt! :)

Japp! Har en kompis med ADHD, som säger att det värsta med sin medicin är att han måste ta den en viss tid på morgonen, och säg om han tar den vid 8-9 kan han inte äta förens 14.00 och kan inte sova en blund heller.

Som jag förstår det lättare att koncentrera sig med diverse ADHD medicin, enligt wiki så tar den bort impulsivt beteende och det stämmer nog ganska bra för folk jag sett i unga dagar med ADHD utan medicin så var det ytterst impulsiva med det dom gjorde, hamnade ofta i bråk osv.

Men cannabis har väl en mer avkopplande effekt än en nerlugnande effekt vilket gör den ganska dålig i alla skol/jobb tillfällen osv.

Av dom jag känner som har ADHD så har dom lättare att koncentrera sig under ruset av Cannabis.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Även jag har blivit mer och mer positiv till en legalisering av cannabis, trots att jag själv inte skulle välja att använda mig av det vare sig det är lagligt eller olagligt. Desto mer jag läst om den, desto fler nackdelar har jag hittat med att den är illegal.

 

Sen tycker jag att det är tråkigt när det gäller "drogforskare" (eller vad de nu kallar sig) som åker åt till skolor och föreläser om droger. Alla gånger de varit på skolan jag går på så har de snackat om droger som till exempel Amfetamin, Heroin och diverse andra tyngre droger. I princip ingen har nämnt Cannabis, och när man frågar om det så är alla svaren man får i likhet med "Cannabis är också jävligt farligt!" eller "Tar du cannabis så kommer du sitta och injicera heroin året efter!".

 

Denna har säkert länkats tidigare, men det är en riktigt intressant debatt om cannabis enligt mig: http://www.youtube.com/watch?v=POkJG8ObOqQ

 

Spelar dock inte så stor roll för mig om det legaliseras eller inte då jag inte är jättebrydd om detta ämne alls. Stör mig dock på hur alla som är emot cannabisen oftast kommer med helt korkade argument som inte alls stämmer.

Redigerat av Fjeddo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sen tycker jag att det är tråkigt när det gäller "drogforskare" (eller vad de nu kallar sig) som åker åt till skolor och föreläser om droger. Alla gånger de varit på skolan jag går på så har de snackat om droger som till exempel Amfetamin, Heroin och diverse andra tyngre droger. I princip ingen har nämnt Cannabis, och när man frågar om det så är alla svaren man får i likhet med "Cannabis är också jävligt farligt!" eller "Tar du cannabis så kommer du sitta och injicera heroin året efter!".

De är inte alls forskare utan organisationer som "föreläser" om droger på skolor.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltid en massa skrämselpropaganda om alla droger, Alkohol är bra mycket farligare än Cannabis och det är bevisat gång på gång. Och den största våldsdrogen som är alkohol nämner dom aldrig något om. Samma som att man dör och slår ihjäl tjejer för att man trycker i sig lite testo, Det säger hur mycket skitsnack det är om just droger.

 

Sen är det skillnad på att "bruka" och "missbruka", Vad man än missbrukar så är ju inte bra.

Redigerat av Excitner
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

De är inte alls forskare utan organisationer som "föreläser" om droger på skolor.

Jo, vissa gånger har det varit organisationer, vissa gånger någon föräldraförening som uppenbarligen kunde ännu mindre än organisationerna, men vissa gånger någon forskare som iofs inte heller hade mycket innanför pannbenet varit där.

 

EDIT: Måste påpeka att jag älskar "Det börjar med en joint, sen går det över till hasch"-snubben i klippet jag länkade. http://www.youtube.com/watch?v=POkJG8ObOqQ#

Redigerat av Fjeddo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Japp! Har en kompis med ADHD, som säger att det värsta med sin medicin är att han måste ta den en viss tid på morgonen, och säg om han tar den vid 8-9 kan han inte äta förens 14.00 och kan inte sova en blund heller.

Som jag förstår det lättare att koncentrera sig med diverse ADHD medicin, enligt wiki så tar den bort impulsivt beteende och det stämmer nog ganska bra för folk jag sett i unga dagar med ADHD utan medicin så var det ytterst impulsiva med det dom gjorde, hamnade ofta i bråk osv.

Men cannabis har väl en mer avkopplande effekt än en nerlugnande effekt vilket gör den ganska dålig i alla skol/jobb tillfällen osv.

Yes, medicin mot ADHD är för att öka hjärnaktiviteten och har flera likheter med amfetamin. Människor med ADD/ADHD har hjärnor som är på väg att "somna" hela tiden, därför måste de kompensera med hyperaktivitet så de inte kraschar. Jag själv avskyr ritalin, concerta och liknande mediciner. Som ni nämnt kan man inte käka någonting (tappade massa vikt när jag gick på dem) och man svettas som fan, åtminstone i början när kroppen inte är van. Men det värsta med den var att den tog udden av allting. Vad man än presenterades för svarar man bara med en axelryckning, ingenting är speciellt roligt eller tråkigt längre, man bara glider på autopilot i något halvmesigt mellanläge hela tiden. Innan var jag antingen tystlåten eller energisk, saker och ting sorterades i antingen "fuck it"-högen eller "FUCK YEAH"-högen, på medicin var det mest "ok", utan varken entusiasm eller protest. Vilket är den huvudsakliga anledningen till varför jag slutade.

 

Dessutom kunde jag knappt fokusera på skit jag skulle göra ändå, och då låg jag ändå och pressade vid maxgränsen för den tillåtna dagliga dosen, 60 mg.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...