Hoppa till innehåll

Droger


Laserturk
 Dela

Rekommendera inlägg

"Våldsmonopol" och cannabisförbud är alldeles för olika för att jag ska bedöma dem på samma sätt, ärligt talat kan jag inte se relevansen i din jämförelse.

Det vara bara den första hycklande lagen jag kom och tänka på. Du applicerar inte samma logik på alla lagar, utan bara på cannabislagen, det har vi rett ut nu. I slutändan så handlar det om att du anser det vara ok att bryta mot de lagar du inte gillar. Jag anser att man inte kan bryta mot en lag bara för att man inte gillar den. Vi kommer inte komma längre än så i den frågan.

 

Frågorna kring cancer/KOL osv. är svåra. Min poäng är egentligen att om du vill leva i samhället, utnyttja dess resurser, få hjälp när du behöver det osv så måste du även foga dig efter samhällets regler. Du kan inte bara utnyttja de bitar som passar dig och strunta i resten.

 

tl;dr- Allt bottnar i att vi har olika syn på lagen och antagligen på samhället.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som jag uppfattat det vill man inte göra speciellt mycket alls när man röker på, utan mest bara sitta och mysa.

Man vill sova. Man blir sjukt slö/lugn samt pratglad och sugen på sötsaker.

 

Kan du nämna saker som droger har hjälp till med?
Steve Jobs gick på LSD, se vad han har åstadkommit.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej. Du kan inte bryta mot en lag bara för att du inte gillar den. Att lagen är korkad är bara din åsikt, inget objektivt faktum. Du kan inte göra som du vill i samhället bara för att du känner för det. Anser du det vara rätt att bryta mot betydligt allvarligare lagar, om personen tycker att det är en dum lag eller gäller "det är korkat, alltså får jag bryta mot den"-logiken bara på cannabis?

Fast vad gör lagar? Vad hjälper lagar med? Vilken kunskap om mänskligt beteende och att forma det mänskliga beteendet har de 349 människor som bestämmer vilka lagar som ska finnas? Har lagar de senaste 10.000 åren förbättrat mänsklighetens kulturella värderingar och blivit av med allt det lagar försöker stoppa men ändå uppenbarligen misslyckas med? Du anser inte att man har någon individuell frihet alls? Är det verkligen så att man ska lyda en fasciststat och göra exakt som de säger åt en?

 

Jag gillar det inte tanken på legalisering eftersom det inte finns någon anledning till att legalisera det.
Vad finns det för anledning att ha det olagligt då? Som jag tidigare förklarat skulle en legalisering bidra till ekonomisk tillväxt väldigt mycket.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan du nämna saker som droger har hjälp till med?

 

Ta inte med morfin för att det är lagligt.

Känner ett par stycken som använder Cannabis till sin ADHD, Pga att dom inte mår bra av den ADHD medicin dom får utskriven. Och dom blir lugn, Och mer koncentrerad och jobbar bra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det här var ett dumb lag du kom på. Sjukaste lag isåfall. Men ändå. Familj eller droger, vad tror du är viktigast? Familjen alla gånger. Även om det var olagligt att träffa dom, så är det ju dom som födde dig, uppfostrade dig, självklart skulle man bryta lagen. Vad har droger då gjort? Ingenting, bara förstöra liv. Så självklart skulle man bryta lagen. Om du skulle jämföra typ kaffe med droger, då var det en annan sak. Men detta går helt enkelt inte det du nämnde.

Lagen jag "hittade på" var mer en ironisk kommentar emot den Layton skrev om att förbjuda chips.

Sen tycker jag inte att man ska dra alla droger över samma linje, många droger förstör liv medan i många fall är det mer förbjudet på drogen som förstör liv istället för att drogen gör det.

Likväl som vi inte tror att alla norskar är massmördare (även fast jag har mina spekulationer)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Känner ett par stycken som använder Cannabis till sin ADHD, Pga att dom inte mår bra av den ADHD medicin dom får utskriven. Och dom blir lugn, Och mer koncentrerad och jobbar bra.

Amfetamin är också en drog som hjälper mot ADHD, med samma inverkan, d.v.s. lugnande, koncentrationshöjande.

 

Jag anser att alla droger är fel, även alkohol.

 

Samtidigt som jag säger och står för meningen ovan så dricker jag sjukt mycket kaffe, och skulle aldrig kunna sluta, eftersom det är gott, får bort huvudvärk, lugnande och koncentrationshöjande, värmande och även en sällskapsdryck.

 

Dubbelmoral? FTW!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo. Om någon använder det och åker fast. Straffen man får är farligare än själva användandet idag.

 

Eftersom det är dyrt på grund av att det är olagligt skadar det också lungorna på dem som väljer att röka istället för att äta det på grund av priset, då rökning ger mer effekt.

Hahahaha!!! Varför ska man använda cannabis för? För att man ska få göra vad man vill med sin egen kropp? Det är ingen bra anledning, bara för att du följde dina önskningar så är det väl ingen idé att legalisera det?

Cannabisförbudet är hypokritiskt, alltså ser jag inga problem med att bryta mot en sådan lag.

Hypokritiskt... avancerat ord? Ehehe...

Tar det som negativt.

Isåfall... jag tycker att man ska få köra bil med alkohol i kroppen, därför har jag full rätt att göra det och just nu ska jag dricka och sedan sno mina föräldrars bil och åka iväg. Full rätt? NEJ.

Om det skulle vara olagilgt att träffa din familj skulle du då acceptera det och aldrig se deras ansikten igen eller skulle du som du så fint beskrev det "rebella".
Oj, ursäkta. Rebellera heter det.

Jag skulle självklart prostestera. Att cannabis är olagligt skadar inte någon förutom de som använder det, höhö. Att skilja på mig och min familj är ett brott. Vad gör cannabis? INGENTING. Ingen jävla ting.

 

 

WASD:

Det finns en väldans massa saker vi kan leva utan, det har jag i alla fall sagt flera gånger tidigare i tråden. Lynott kom bara med ett överdrivet exempel på att lagen inte alltid har rätt.

 

Jag:

Ja, jag har sagt hundra gånger att vi inte behöver cannabis, så varför legalisera det?

Klart inte lagen alltid har rätt, till exempel Saudiarabien där kvinnor inte får rösta och jag tror det var två homo-killar som piskades till döds, fyfan.

Men bara för att du tycker en lag är dålig, man ska respektera lagen. Skadar det dig att du inte får mörda? NEJ! SKadar det dig att du inte får stjäla? NEJ! Skadar det dig att du inte får röka cannabis? NEJ. Skadar det dig att du inte får träffa din familj? JA.

 

Excitner:

Känner ett par stycken som använder Cannabis till sin ADHD, Pga att dom inte mår bra av den ADHD medicin dom får utskriven. Och dom blir lugn, Och mer koncentrerad och jobbar bra.

 

Jag: SÅnt tycker jag är bra. Men ska jag få röka? Nej.

 

LuxaxixAmfetamin är också en drog som hjälper mot ADHD, med samma inverkan, d.v.s. lugnande, koncentrationshöjande.

 

Jag anser att alla droger är fel, även alkohol.

 

Samtidigt som jag säger och står för meningen ovan så dricker jag sjukt mycket kaffe, och skulle aldrig kunna sluta, eftersom det är gott, får bort huvudvärk, lugnande och koncentrationshöjande, värmande och även en sällskapsdryck.

 

Dubbelmoral? FTW!

 

Jag: Hehe, jag får ont i huvudet av kaffe :( Fast det är mycket gott :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...