Dave37 Skrivet 19 December 2012 Rapport Dela Skrivet 19 December 2012 Nja, beror på vad man jämför med.Att dricka ett glas vatten om dagen under en livstid och röka en spliff per dag under en livstid får ju ganska olika resultat. Saken är att det spelar ingen roll om du röker lite eller mycket, sålänge det är kontinuerligt så blir du negativt påverkad.Ja fast du pratar ju om rökning i sig. rökning är skadligt oavsett om man röker kotter, papper, tobak eller cannabis. Det är liksom inget argument för/mot en legalisering av droger. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 20 December 2012 Rapport Dela Skrivet 20 December 2012 Ja fast du pratar ju om rökning i sig. rökning är skadligt oavsett om man röker kotter, papper, tobak eller cannabis. Det är liksom inget argument för/mot en legalisering av droger.Okej då, röka en cigg om dagen under en livstid = Dina lungor är svarta av sot.Röka en spliff om dagen under en livstid = Dina lungor är svarta av sot, din hjärna fungerar segare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 21 December 2012 Rapport Dela Skrivet 21 December 2012 Okej då, röka en cigg om dagen under en livstid = Dina lungor är svarta av sot.Röka en spliff om dagen under en livstid = Dina lungor är svarta av sot, din hjärna fungerar segare.Har du något som backar det? Varför skulle inte hjärnan bli segare av rökning i allmänhet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Stakc Skrivet 21 December 2012 Rapport Dela Skrivet 21 December 2012 Okej då, röka en cigg om dagen under en livstid = Dina lungor är svarta av sot.Röka en spliff om dagen under en livstid = Dina lungor är svarta av sot, din hjärna fungerar segare.Din hjärna fungerar inte segare, Du ser allmänt segare ut bara, Det är delvis för att då du röker så blir man avslappnad och lugn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 24 December 2012 Rapport Dela Skrivet 24 December 2012 Din hjärna fungerar inte segare, Du ser allmänt segare ut bara, Det är delvis för att då du röker så blir man avslappnad och lugn.Jag skulle tro att han menar i ett längre perspektiv, inte just när man röker eller just efteråt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 7 Januari 2013 Rapport Dela Skrivet 7 Januari 2013 (redigerat) Din hjärna fungerar inte segare, Du ser allmänt segare ut bara, Det är delvis för att då du röker så blir man avslappnad och lugn.Eftersom THC är fettlösligt så kan det sätta sig i hjärnans fettceller. Fettcellerna i hjärnan är banan för alla signaler i hjärnkanalen, så jo, efter ett par års rökande så blir man seg i sitt tänkande. Redigerat 7 Januari 2013 av Ryssfemma Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 7 Januari 2013 Rapport Dela Skrivet 7 Januari 2013 (redigerat) Eftersom THC är fettlösligt så kan det sätta sig i hjärnans fettceller. Fettcellerna i hjärnan är banan för alla signaler i hjärnkanalen, så jo, efter ett par års rökande så blir man seg i sitt tänkande.Nu vet jag inte riktigt vad du pratar om... Hjärnan består av neuroner som har axoner och dendriter som är olika utskott för att sända och ta emot signaler. Vilka är "hjärnans fettceller" och varför skulle signalen bli sämre för att ett ämne som är mer hydrofobt än fosfolipder löser sig bland dem? Sen att THC-nedbrytningen sker på några timmar är väl inget heller som spelar roll antar jag? Redigerat 7 Januari 2013 av Dave37 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mumutio Skrivet 7 Januari 2013 Rapport Dela Skrivet 7 Januari 2013 Såvitt jag förstår är det inte endast THC som kan ha effekt när man röker cannabis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 7 Januari 2013 Rapport Dela Skrivet 7 Januari 2013 Nu vet jag inte riktigt vad du pratar om... Hjärnan består av neuroner som har axoner och dendriter som är olika utskott för att sända och ta emot signaler. Vilka är "hjärnans fettceller" och varför skulle signalen bli sämre för att ett ämne som är mer hydrofobt än fosfolipder löser sig bland dem? Sen att THC-nedbrytningen sker på några timmar är väl inget heller som spelar roll antar jag?Hjärnan måste ju bestå av mer substans än endast neuroner. Men i vilket fall som helst, myelin har väldigt hög fetthalt, kan väl tänkas att THC påverkar myelinet så att elektriska signaler skickas långsammare. Jag är inte insatt i ämnet, det är bara en teoretiskt antagande. Såvitt jag förstår är det inte endast THC som kan ha effekt när man röker cannabis.Dock så är det inte många ämnen i cannabis som passerar blod-hjärnbarriären som THC gör. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 7 Januari 2013 Rapport Dela Skrivet 7 Januari 2013 (redigerat) Nu vet jag inte riktigt vad du pratar om... Hjärnan består av neuroner som har axoner och dendriter som är olika utskott för att sända och ta emot signaler. Vilka är "hjärnans fettceller" och varför skulle signalen bli sämre för att ett ämne som är mer hydrofobt än fosfolipder löser sig bland dem? Sen att THC-nedbrytningen sker på några timmar är väl inget heller som spelar roll antar jag?Som jag förstår det så befinner sig inte fettvävnader i hjärnan men att fettvävnaderna styr hjärnan på olika sett, t.ex. när man röker cannabis så är det ett vanligt symptom att man blir sugen på "munchies", det är pga. att THCn har börjats brytas ner i fettvävnaderna i kroppen och leder till t.ex. "munchies-sug", men det kan också ha andra symptom: länkOch ju längre man röker ju längre stannar THCn i fettvävnaderna, första gången man röker kan det vara några dagar upp till en vecka, men någon som har rökt mycket och kontinuerligt så kan det finnas kvar i kroppen i flera månader. Redigerat 7 Januari 2013 av Lynott Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 12 Januari 2013 Rapport Dela Skrivet 12 Januari 2013 Som jag förstår det så befinner sig inte fettvävnader i hjärnan men att fettvävnaderna styr hjärnan på olika sett, t.ex. när man röker cannabis så är det ett vanligt symptom att man blir sugen på "munchies", det är pga. att THCn har börjats brytas ner i fettvävnaderna i kroppen och leder till t.ex. "munchies-sug", men det kan också ha andra symptom: länkOch ju längre man röker ju längre stannar THCn i fettvävnaderna, första gången man röker kan det vara några dagar upp till en vecka, men någon som har rökt mycket och kontinuerligt så kan det finnas kvar i kroppen i flera månader.Vi har fett i hjärnan, det är också fettceller som byts ut långsammast bland alla fettceller i hela kroppen.Därför är det så viktigt, att få i sig bra fettsyror i sin kost. THC i hjärnan ett par gånger under ett år äringen fara, en daglig dos i ett par år kommer dock märkas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 25 Januari 2013 Rapport Dela Skrivet 25 Januari 2013 (redigerat) Relevant video till ämnet droger- hur det känns att ta heroin: Redigerat 25 Januari 2013 av Lynott Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.