Hoppa till innehåll

Hur Ofta Brukar Du Springa?


Nazar
 Dela

Rekommendera inlägg

Skrivet (redigerat)

Tack alla för svaren :)

Jag sprang inte snabbt. Sprang faktiskt riktigt långsamt, jag är ju lite försiktig eftersom jag inte är säker på om jag orkar att springa hela vägen om jag springer snabbt, men tror jag skulle klara det. Äh skit samma.

Andas i takten när jag springer, vad menas med det? Att man har problem med andningen...?

Jag var inte ett dugg andfådd när jag slutade springa av smärtan, eller hur menade du?

Okej, ditt första svar lät nog bäst. Ska åka till Gotland imorgon och där kommer jag inte direkt springa.

Men tack du med.Kan ju också vara så att jag aldrig sprungit förut nästan och nu springer jag varje/varannan dag!

Okej, men jag vilar några dar som RememberMe sa först, det kanske går över :)

 

Jag värmer upp mycket och jag maxade mig inte så mycket. Bara efter 1,5 km började det göra ont liksom och då hade det kanske gått 10-15 minuter.

Kan inte vara att du springer varje dag. Det gör jag ochså, fast just nu sänkte jag lite ner till varannan dag. Annars kan det vara nåt annat. Men för mig går det fint, inga problem. Så jag vet inte. Vad jag menar med andas i takt, är testa andas sakta, inte snabbt. Andas du med munnen eller näsan? Redigerat av Skelzor
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 132
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Springer ca varannan dag nu, ibland varje dag eftersom att vi har mycket fys med fotbollslaget.

 

Ska springa 3,5km plus intervall i backe idag. Imorgon springer jag nog 7,4 km. =)

 

Man kommer ju inte kunna andas hela tiden med näsan. Man blir mer och mer trött, därför behövs mer luft.

Är du säker? Andas jag med näsan när jag springer så dör jag efter några meter.
Antar att han skrev fel eller var oseriös. Eller?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man kommer ju inte kunna andas hela tiden med näsan. Man blir mer och mer trött, därför behövs mer luft.

 

 

Är du säker? Andas jag med näsan när jag springer så dör jag efter några meter.
Han menar att man ska andas med näsan också, och inte bara med munnen.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag försöker att alltid andas med näsan när jag springer (vilket jag iofs inte gör ofta alls så jag kanske inte borde uttala mig) därför att näshåren värmer upp luften så att man inte får den där isande känslan i halsen som man får om man flåsar med munnen.

Jag kanske har fått det hela om bakfoten.

Redigerat av Juicelol
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...