WASD Skrivet 21 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 21 Februari 2012 (redigerat) Då alla trådar bli låsta för off-topic när det uppstår andra diskussioner i dem tänkte jag testa att göra en tråd som går ut på att diskutera om vadsomhelst. Om tråden helt plötsligt byter ämne är det inget problem utan snarare bra. Så i teorin kan denna tråden aldrig bli låst för off-topic. Tänk på att alla andra regler gäller. Var trevlig och gå inte helt plötsligt off-topic bara för att du kan. Men om någon kommer på ett bra diskussionsämne så får ni introducera det. Jag tänker mig att om man pratar om något och helt plötsligt kommer in på ett annat ämne så kan man stanna där om man vill. Försök att inte skapa någon debatt för det kommer bara leda till tjafs och att båda parter försöker bevisa att de har rätt. Tråden kan bli låst om sånt uppstår. Jag inleder diskussionen med att säga att ankor är roliga djur! Idag satt de och myste som vanligt så gick en hund förbi. Då började de kvacka något enormt, antagligen för att varna de andra. De gick sedan tätt ihop i en grupp och det verkade som de försökte kvacka mot hunden. Redigerat 21 Februari 2012 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 21 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 21 Februari 2012 Ankor är rätt överskattade tycker jag. Visst de har ett rätt fridfullt ljud men de är hopplöst ointelligenta. Kråkfåglar är mycket mer intressanta, man kan se på dem att de tänker och beräknar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 21 Februari 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 21 Februari 2012 Ja det har du rätt i. Har också sett hur vissa fåglar är ganska kloka. Men det kan vara intressant att observera djur oavsett hur intelligenta de är. Just kråkor verkar vara ganska paranoida. Om de ser att jag matar ankor så brukar de ställa sig bredvid och bete sig som om jag kommer attackera dem närsomhelst samtidigt som de vill ha mat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 21 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 21 Februari 2012 (redigerat) Ja absolut, ankor är mycket mer godtrogna. Konstigt egentligen, ankorna är ju "föda" för rovdjur medan kråkfåglar själva är jägare, ankorna borde vara mer rädda för att bli attackerade än kråkfåglarna. Redigerat 21 Februari 2012 av Dave37 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Poesi Skrivet 21 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 21 Februari 2012 Ankor är nog ganska säkra i naturen, tror jag. Vattenrovfåglar väljer nog fisk hellre än andra fåglar, så jag tror ankorna får leva i fred. Jag tycker det är trist att korpar i princip inte finns i den del av landet jag bor i, på tal om kråkfåglar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Draghguggwhor Skrivet 21 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 21 Februari 2012 Fotboll är väldigt överskattat. Tycker att cricket borde bli en större sport. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Whore Skrivet 21 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 21 Februari 2012 Ganska coolt. :) Är du så fascinerad av ankor på riktigt, eller är det bara "på skoj"? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 21 Februari 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 21 Februari 2012 (redigerat) Jag gillar ankor på riktigt men jag försöker få det att låta överdrivet :) Edit: Cool att kråkan förstod att han skulle böja pinnen! Redigerat 21 Februari 2012 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MentalogisT Skrivet 21 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 21 Februari 2012 Fotboll är väldigt överskattat. Tycker att cricket borde bli en större sport.Vad är det som är så kul med cricket? Austaliensare med bräda som springer i överklasskläder. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Teozac Skrivet 21 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 21 Februari 2012 (redigerat) Kråkor är ju bara irriterande, med alla sina ljud. Redigerat 21 Februari 2012 av Teozac Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Whore Skrivet 21 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 21 Februari 2012 Jag gillar ankor på riktigt men jag försöker få det att låta överdrivet :) Edit: Cool att kråkan förstod att han skulle böja pinnen!:) På tal om ingenting, har du prövat psykedeliska svampar? Jag vet att du nämnde någon magic mushroom som din favoritsvamp i en tråd här någonstans och att du tidigare pratat om hur du vill pröva. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 21 Februari 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 21 Februari 2012 På tal om ingenting, har du prövat psykedeliska svampar? Jag vet att du nämnde någon magic mushroom som din favoritsvamp i en tråd här någonstans och att du tidigare pratat om hur du vill pröva.Inte än :( Psilocybe Cubensis som jag nämnde ser dessutom fin ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.