Hoppa till innehåll

Feedback-Tråden För Nya Fuska


admin
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag skulle gärna vilja att man kunde högerklicka på en bild och få url:en till bilden. Jag är ganska säker på att det inte går nu.

 

 

Japp, jag får bara upp den här skiten:

 

 

Varken "visa bild" eller "kopiera länkadress" finns.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varken "visa bild" eller "kopiera länkadress" finns.

 

Testa att högerklicka på knappen "save" nedanför bilden då får du upp alternativen du söker. Fungerar även att högerklicka på bilderna direkt i inlägget.

 

Edit: Så är det i Chrome, så kolla gärna hur det är i Firefox. Borde ju vara samma spontant tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Testa att högerklicka på knappen "save" nedanför bilden då får du upp alternativen du söker.

Ja om jag vill se bilden för "Save", men det vill jag inte.

 

Fungerar även att högerklicka på bilderna direkt i inlägget.

Nopp, funkar inte.

 

Använder Firefox.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dave, det går inte i fullscreenmode eller vad man ska kalla det. Har varit så så länge jag kan minnas. Vänster klicka inte på bilden först högerklicka direkt.

 

I fullscreen är det att det ligger en div över bilden så man inte får in standard menyn för bilder. Eller att den är en bakgrund för en div, skulle kunna dra en säkrare slutsats om jag såg koden.

Redigerat av ArcticEmpire
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Precis som ArcticEmpire skriver så fungerar det om du högerklickar direkt på bilden. Alternativt kan du högerklicka på save-knappen och välja "spara mål som" eller kopiera länkadress.

 

Lade in Firefox och testade ovanstående.

Sen "nya fuska" kom så har det alltid varit så att "full screen" öppnas så fort jag klickar på en bild, oavsett vilken musknapp jag använder. Sen handlar det inte om att spara bilden på datorn utan att få url:en till den på ett enkelt sätt. Jag fattar inte vad "fullscreen" ska vara bra för då det aldrig har varit någon efterfrågat det. Du efterfrågar saker som du skulle kunna ändra och när man kommer med förslag så får man bara en massa instruktioner om hur man kan göra det på något annat sätt. Det lättaste sättet för mig just nu är att citera inlägget och kolla i bb-koden, såvida inte tråden är låst. Men det var inte det som det hela handlade om. Bäst hade som sagt varit om hela den här "Full screen" funktionen togs bort.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Grejen är att detta har funnits sedan mars 2013, men även troligen i förra forummjukvaran, med att bilden visas i fullscreen om man klickar den. Forumet har endast fått mindre uppdateringar och framförallt ny design i senaste uppdateringen.

 

Att det fungerar annorlunda på nya Fuska vet jag faktiskt inte varför. Det kan lika gärna vara Firefox som har ändrat något då de släpper nya versioner ungefär en gång i månaden.

 

Det fungerar nämligen helt perfekt i både Chrome och Safari att högerklicka och ta spara bild/kopiera bildadress. I Firefox fungerar det men ett klick gör även att bilden kommer upp i Fullscreen vilket är lite onödigt. Men det handlar alltså inte om någon ny funktionalitet utan snarare att fixa en bugg som har med Firefox/Forumet att göra.

 

Buggen är noterad iaf, dock med lite lägre prio det finns en hel del andra buggar också som väntar på att bli undersökta och fixade.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Frågesporterna är nu lite polerade och man kan även skapa nya :)

 

Testa att spela denna gärna:

http://fuska.se/fragesporter/quiz/play?quiz=3410

Funkar bra för mig nu, bra jobbat admin!

 

Frågesporterna på min press länkar till localhost:8888, det är konstigt

http://fuska.se/forum/user/45673-dave37/

 

Jag kan inte starta denna quizen:

http://fuska.se/fragesporter/quiz/play?quiz=1927

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kunde båda starta och spela den, orkade inte räkna efter de första frågorna dock men klickade igenom den utan problem till slutet.

 

Vad händer för dig? Får du upp något felmeddelande?

 

Ska undersöka profilbuggen så snart jag hinner, troligen senare idag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kunde båda starta och spela den, orkade inte räkna efter de första frågorna dock men klickade igenom den utan problem till slutet.

 

Vad händer för dig? Får du upp något felmeddelande?

 

Ska undersöka profilbuggen så snart jag hinner, troligen senare idag.

Jag kan klicka på "Starta frågesporten", men sen händer inget. Det samma gäller denna:

http://fuska.se/fragesporter/quiz/play?quiz=246

 

De som har funkat då, vilket är de flesta av dem få jag har prövat, har fungerat utmärkt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...