Guggo Skrivet 31 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 31 Oktober 2006 Men det var ju mig han pratade med... och ja, det var det jag syftade på, han stod på ett isflak och på långt håll så såg det ut som han gick på vatten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
vergil3 Skrivet 31 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 31 Oktober 2006 När han gick på vattnet så var han på väg mot en båt och en båt kan inte vara ute i havet när det är is. Sen så står det att han gick på morgonen på väg till båten så det var inte 'svårt' att se honom. Han gick på vattnet mot apostalerna, brevid dem och till slut hoppa in i deras båt. Så det var inte "på långt håll" Jesus gick på vattnet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 31 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 31 Oktober 2006 Det behöver inte vara is på hela sjön vet du, och när du ändå är i farten så kan du väll förklara hur han gjorde. (Och inga svar som "gud hjälpte honom", eller "han bara kunde, eftersom han var Jeus", utan hållbara svar som faktsikt bevisar något.) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Kaktus-Killen Skrivet 31 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 31 Oktober 2006 det finns inga sådana svar. absolut inga bevis heller, allt som finns är tron på vad Jesus gjort. jag kan också gå på vatten, om det är tillräkligt grunt, dyrka mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
vergil3 Skrivet 31 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 31 Oktober 2006 Allt handlar om tro, så jag har inga vetenskapliga bevis på att jesus kan gå på vatten. Men iaf, människor för 2000 år sen (till och med tidigare) kunde se skillnaden på is och vatten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 1 November 2006 Rapport Dela Skrivet 1 November 2006 det finns inga sådana svar. absolut inga bevis heller, allt som finns är tron på vad Jesus gjort. jag kan också gå på vatten, om det är tillräkligt grunt, dyrka mig. fast då går du ju i vattnet ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Pcplayer Skrivet 1 November 2006 Rapport Dela Skrivet 1 November 2006 Asså jag tror inte det var gud..inte Bíg Bang heller det låter så över drivet.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Kaktus-Killen Skrivet 1 November 2006 Rapport Dela Skrivet 1 November 2006 det finns inga sådana svar. absolut inga bevis heller, allt som finns är tron på vad Jesus gjort. jag kan också gå på vatten, om det är tillräkligt grunt, dyrka mig. på.. i.. stor skillnad när de e grunt. alltså grunt så att bara lite av skosulorna blir blöta :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pulpen Skrivet 1 November 2006 Rapport Dela Skrivet 1 November 2006 Du vet, det finns faktist något som kallas sagor. Och sen finns det något som heter det gamla testamentet och nya testamentet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nomatic Skrivet 1 November 2006 Rapport Dela Skrivet 1 November 2006 det finns inga sådana svar. absolut inga bevis heller, allt som finns är tron på vad Jesus gjort. jag kan också gå på vatten, om det är tillräkligt grunt, dyrka mig. jag kan åka på vattnet med vattenskidor, dyrka mig.. exakt samma sak ffs Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 1 November 2006 Rapport Dela Skrivet 1 November 2006 Är att åka vattenskidor samma sak som att gå på grunt vatten ? Hur som helst så tror inte jag att Jesus gick på vattnet. (visst, kanske på is) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 3 November 2006 Rapport Dela Skrivet 3 November 2006 min teori om universums uppkomst är att allt i grund och botten är runt. atomer är runda, elektroner är runda (helt runda!) jorden är rund, solen är rund, omloppsbanor är runda. jag tror att till och med tiden är rund, den har ingen början och inget slut. eller så skapades universum i andra dimensioner som vi aldrig kan förstå. eller så är det så enkelt att inget existerar överhuvud taget. allt kanske bara är en illusion. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.