「ケイーサマ」 Skrivet 16 April 2005 Rapport Dela Skrivet 16 April 2005 (redigerat) För det första; Så tillber inte vampyrer någon eller något, dom är sina egna gudar, men dom följer ändå en religon. "Test Everything. Believe Nothing." är ett av dom mer kända talesätten när det kommer till just vampyrernas religion För det andra; Så, finns det 7 kapitel i vampyrernas Bibel: The Vampire Creed The Dragon Speaks The Calling of the Undead Gods The Secret Methods of Vampirism The Predator of Humans The Book of Dreaming The Coming Apocalypse Och den existerar precis lika mycket som den kristna bibeln... Och en av dom många anledningar till att den vampyriska religionen inte är stor alls, är för att den inte vart laglig, förrens 1989. Om det är något mer du vill veta, så fråga bara. ^___^ Vill också tilläga att den vampyriska religionen inte har något med s*tanism att göra. x.x; Redigerat 16 April 2005 av 「ケイーサマ」 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 17 April 2005 Rapport Dela Skrivet 17 April 2005 okej, jesus har funnits, det erkännre till och med jag (och många forskare) han var profet, som gick runt med sina lärjungar...... men att han gjorde underverk och är gud som är bara påhitt vampyrer finns !...... vampyr fladdermöss :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skinnpytte Skrivet 17 April 2005 Rapport Dela Skrivet 17 April 2005 Jo Jesus kan ju ha funnits, men alla underverk och sån är ju säkert bara påhittat Och Vampyrer finns inte Men finns det det nåt som vissar att jesus fanns? Inte för att jag tror på jesus, gud och m.m Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jellyfish Skrivet 17 April 2005 Rapport Dela Skrivet 17 April 2005 Om nu någon kristen läser någon annan bok en bibeln så förstår dom hur det är. Tex Josefaus, tror jag han hette, skrev en bok om Jesus. "Visst fanns det nån som hette Jesus, men några underverk gjorde han inte. Bara påhittade i efterhand, mest för att tjäna pengar och sprida propaganda..." Typ så står det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skinnpytte Skrivet 17 April 2005 Rapport Dela Skrivet 17 April 2005 Det är ju som en historia nån har skapat om Jesus Han fanns (kasnke) och alla trode han kunde göra underverk och så. Då var det nån författare som skrev att han hade gjord massa underverk bara för han var omtyckt av folket Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Perisoreus Skrivet 17 April 2005 Rapport Dela Skrivet 17 April 2005 Religionen har varit tvungen att ge vika för vetenskapen tidigare och det kommer den förmodligen att få göra i frågan om Big Bang också. T.ex. trodde man tidigare att solen snurrade runt jorden och kyrkan ville först inte medge att det inte var så, utan de var bestämda i sin uppfattning om att Gud skulle ha satt människan i universums mitt (ha ha ha ha). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jellyfish Skrivet 17 April 2005 Rapport Dela Skrivet 17 April 2005 Trollungen: Ja, Bibeln visar att Jesus var på Jorden. Jesus gjorde underverk för att hjälpa folket och för att visa att han verkligen var Guds son. Som sagt, Jesus har funnits, men han gjorde knappast de undervärk det står om. Detta förklarar bla. Josefeasu i sin bok. Den är väldigt mycket mer trolig än bibeln, enligt mej iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Perisoreus Skrivet 18 April 2005 Rapport Dela Skrivet 18 April 2005 Ingen som upplevt "underverken" lever längre och kan vittna om dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Slasktratt Skrivet 18 April 2005 Rapport Dela Skrivet 18 April 2005 Jesus har funnits. Det är bevisat, sant och allt vad det heter. Hans under och också inträffat, förmodligen i en liite klenare version än dom som berättas i bibeln. Jesus skapade sin egen Gud, smittades av sin egen påhittade sjukdom och blev allt troende. Det som bara var slumpar blev tillsist Gud. Jesus son, inte farsa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Adema Skrivet 18 April 2005 Rapport Dela Skrivet 18 April 2005 ok sorry tror ej på att nån däruppe sitter och gjorde hela universum på 7 dr det går inte Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Selene Skrivet 18 April 2005 Rapport Dela Skrivet 18 April 2005 Alla troende och dom som försvarar gud på det här forumet verkar lite trögtänkta. Ni tror stenhårt på att gud finns och ni tycker att dom som inte tror på gud är typ korkade eller någor. Men om vi säger att jag tror på vampyrer eller mörka krafter som jag hellre tror på än gud och jesus. Då borde ju ni som tror så stenhårt på gud aceptera att jag tror på något annat och inte kritisera mig för det. För ni gör ju samma sak mot mig som jag och många andra icke kristna gör mot er. När jag var mindre trodde jag på något bättre som gud eller något åt det hållet. Jag vet jag är inte jätte gammal men jag har redan lärt mig att jorden är ett h*lvete och det gör att jag hellre tror på "den onda sidan" eller vad man nu ska kalla det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 18 April 2005 Rapport Dela Skrivet 18 April 2005 tänk på att vamyrer finns !..... vampyrfladdermöss :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.