Hoppa till innehåll

Big Bang!

Gäst ymphinorx

Rekommendera inlägg

För det första; Så tillber inte vampyrer någon eller något, dom är sina egna gudar, men dom följer ändå en religon. "Test Everything.

Believe Nothing." är ett av dom mer kända talesätten när det kommer till just vampyrernas religion

För det andra; Så, finns det 7 kapitel i vampyrernas Bibel:

The Vampire Creed

The Dragon Speaks

The Calling of the Undead Gods

The Secret Methods of Vampirism

The Predator of Humans

The Book of Dreaming

The Coming Apocalypse

Och den existerar precis lika mycket som den kristna bibeln...

Och en av dom många anledningar till att den vampyriska religionen inte är stor alls, är för att den inte vart laglig, förrens 1989.

Om det är något mer du vill veta, så fråga bara. ^___^

Vill också tilläga att den vampyriska religionen inte har något med s*tanism att göra. x.x;

Redigerat av 「ケイーサマ」
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 628
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

okej, jesus har funnits, det erkännre till och med jag (och många forskare) han var profet, som gick runt med sina lärjungar...... men att han gjorde underverk och är gud som är bara påhitt

vampyrer finns !...... vampyr fladdermöss :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om nu någon kristen läser någon annan bok en bibeln så förstår dom hur det är. Tex Josefaus, tror jag han hette, skrev en bok om Jesus.

"Visst fanns det nån som hette Jesus, men några underverk gjorde han inte. Bara påhittade i efterhand, mest för att tjäna pengar och sprida propaganda..."

Typ så står det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Perisoreus

Religionen har varit tvungen att ge vika för vetenskapen tidigare och det kommer den förmodligen att få göra i frågan om Big Bang också. T.ex. trodde man tidigare att solen snurrade runt jorden och kyrkan ville först inte medge att det inte var så, utan de var bestämda i sin uppfattning om att Gud skulle ha satt människan i universums mitt (ha ha ha ha).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Trollungen: Ja, Bibeln visar att Jesus var på Jorden.

Jesus gjorde underverk för att hjälpa folket och för att visa att han verkligen var Guds son.

Som sagt, Jesus har funnits, men han gjorde knappast de undervärk det står om. Detta förklarar bla. Josefeasu i sin bok. Den är väldigt mycket mer trolig än bibeln, enligt mej iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jesus har funnits. Det är bevisat, sant och allt vad det heter. Hans under och också inträffat, förmodligen i en liite klenare version än dom som berättas i bibeln. Jesus skapade sin egen Gud, smittades av sin egen påhittade sjukdom och blev allt troende. Det som bara var slumpar blev tillsist Gud. Jesus son, inte farsa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alla troende och dom som försvarar gud på det här forumet verkar lite trögtänkta. Ni tror stenhårt på att gud finns och ni tycker att dom som inte tror på gud är typ korkade eller någor.

Men om vi säger att jag tror på vampyrer eller mörka krafter som jag hellre tror på än gud och jesus. Då borde ju ni som tror så stenhårt på gud aceptera att jag tror på något annat och inte kritisera mig för det. För ni gör ju samma sak mot mig som jag och många andra icke kristna gör mot er.

När jag var mindre trodde jag på något bättre som gud eller något åt det hållet. Jag vet jag är inte jätte gammal men jag har redan lärt mig att jorden är ett h*lvete och det gör att jag hellre tror på "den onda sidan" eller vad man nu ska kalla det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...