Gäst Kaktus-Killen Skrivet 5 December 2006 Rapport Dela Skrivet 5 December 2006 Själv så skulle jag säga att Big Bang skapade planeterna. Men hur livet kom till det är fråga som man troligtvis aldrig kommer få reda på. Men min teori är dock att det inte "ploppa" upp människor från ingenstans utan att tex en liten insekt (jaja insekt, några fattar säkert vad ja menar)har utvecklats och utvecklats. Så det till slut har blivit vi Homosapiens. Som sagt min teori är inte direkt genom tänkt menmen. = evolution. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nomatic Skrivet 5 December 2006 Rapport Dela Skrivet 5 December 2006 Själv så skulle jag säga att Big Bang skapade planeterna. Men hur livet kom till det är fråga som man troligtvis aldrig kommer få reda på. Men min teori är dock att det inte "ploppa" upp människor från ingenstans utan att tex en liten insekt (jaja insekt, några fattar säkert vad ja menar)har utvecklats och utvecklats. Så det till slut har blivit vi Homosapiens. Som sagt min teori är inte direkt genom tänkt menmen. tack det var ordet ja sökte, var inte så pigg igår natt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Iqaros Skrivet 6 December 2006 Rapport Dela Skrivet 6 December 2006 (redigerat) Big Bang kan inte skapa liv? Har någon här hört talats om encelliga organismer som bildades vid explosionen? Det var bara små bakterier från början som sedan utvecklades till flercelliga organismer. Kometer inehåller vatten, som är en viktig ingrediens till att skapa liv... Redigerat 9 December 2006 av Iqaros Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 9 December 2006 Rapport Dela Skrivet 9 December 2006 jag tror att många blandar ihop gud och big bang. gud är (enligt religonen) en sak,person, kraft som med egen "vilja" skapade världsaltet. big bang var en händelse som gav upphov av möjlighet till liv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shaitan Skrivet 16 December 2006 Rapport Dela Skrivet 16 December 2006 (redigerat) Brukar någon fundera på samma sak som jag? Om vi säger att gud hade energin till big bang så är big bang överstökat. Nu kommer frågan, hur kom gud till? Redigerat 16 December 2006 av Shaitan Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 16 December 2006 Rapport Dela Skrivet 16 December 2006 De flesta kristna brukar påstå att gud alltid har funnits. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 17 December 2006 Rapport Dela Skrivet 17 December 2006 då kommer nästa fråga.... varför väntade gud så läng med att skapa allt om han nu har funnits i all evighet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nomatic Skrivet 18 December 2006 Rapport Dela Skrivet 18 December 2006 Han har en hjärna som en valnöt så det tog en stund innan han visste hur man ens peta näsan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
vergil3 Skrivet 19 December 2006 Rapport Dela Skrivet 19 December 2006 Ingen vet varför Gud väntade en viss tid och sen skapade universum.. Men varför skulle det vara viktigt? Om vi påstår att bigbang existera och att Gud inte existerar vad fanns då innan bigbang? och innan det? och innan det? Gud skapade universum och människan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KillZone95 Skrivet 19 December 2006 Rapport Dela Skrivet 19 December 2006 nej nej !! de gick till såhär. gud hittade för längelänge sen en trollstav och med den kunde han göra en blixt av.och då gjorde han en blixt och kastade på en stor planet som är dubbelt så stor som...en apelsin.den apelsinen sprängdes och de va så som alla andra planeter skapades.alltså alla planeter är gjorda av ruttna apelsindelar.och den stora smällen heter apelsin-ruttnar-smällen. som ni kallar den stora smällen (bigbang) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ShitBreakSean Skrivet 19 December 2006 Rapport Dela Skrivet 19 December 2006 Ingen vet varför Gud väntade en viss tid och sen skapade universum.. Men varför skulle det vara viktigt? Om vi påstår att bigbang existera och att Gud inte existerar vad fanns då innan bigbang? och innan det? och innan det? Gud skapade universum och människan. Bevis tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 19 December 2006 Rapport Dela Skrivet 19 December 2006 Nog för att jag håller med, men att skrika "bevisa!" så fort någon säger någonting känns liiiite lågstadienivå. Vid big bang skapades rumtiden, begrepp som innan big bang är därför i princip meningslösa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.