Gäst ymphinorx Skrivet 28 Augusti 2005 Rapport Dela Skrivet 28 Augusti 2005 Ja okej, men forskare har förutsett att om 1 000 000 år så kommer ett svarthål att utplåna jorden och då har vi ingen chans! Ja, det är möjligt.Men då har modern tecknik nog gått så långt så att man kan åka till andra galaxer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
diablofire Skrivet 28 Augusti 2005 Rapport Dela Skrivet 28 Augusti 2005 Visst men de lär ju aldrig vi får veta .. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yamoto Skrivet 28 Augusti 2005 Rapport Dela Skrivet 28 Augusti 2005 antagligen global uppvärmning som gör att polarisen smälter och det blir en ny istid fast människorna kommer nog aldrig bli "helt" utrotade fast många kommer att dö, dessutom kommer vi att ha hittat ett nytt solsystem om typ 100 000 år och kommer att resa dit. eller så spränger vi sönder varandra så att världen blir ungefär som i Mad Max om ni har sett den :cry: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst ymphinorx Skrivet 29 Augusti 2005 Rapport Dela Skrivet 29 Augusti 2005 antagligen global uppvärmning som gör att polarisen smälter och det blir en ny istid fast människorna kommer nog aldrig bli "helt" utrotade fast många kommer att dö, dessutom kommer vi att ha hittat ett nytt solsystem om typ 100 000 år och kommer att resa dit. eller så spränger vi sönder varandra så att världen blir ungefär som i Mad Max om ni har sett den :cry: Om jag säger att global uppvärmning inte kommer att bli jordens undergång eftersom maänniskor hittar på nya smart alternativ till bränslen som släpper ut koldioxid.T.ex. Vätgasmotorer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst The heroin Skrivet 1 September 2005 Rapport Dela Skrivet 1 September 2005 Det var någon som undrade vad som hände om solen slocknade... Om det blir svart och ensamt i universum... Hoho? Solen är mycket, mycket obetydlig jämtfört med andra GIANTISKA stjärnor med GIANTISKA planeter runt omkring som har folk långt mer utvecklade än de så kallade smarta folkgrupp MÄNNISKOR. Ooookej, vi kan omöjligt vara ensamma i det "oändliga" rymden. Vi kanske förstör och påverkar vår lilla, dumma och maximalt obetydliga planet. Men vi kan inte påverka resten av ALLTING. Inte om sådär hundratusen, miljoner år. Tänk om dinosaurierna var precis som människor? Från början kunde de inte ens göra upp eld. Sedan utvecklades de långsamt under sådär miljoner år. En viss art blir "härskare" över jorden, det vill säga som nutidens folk -- människor (jaja, jag vet, att över 95% av organismer på jorden är insekter). Ja, dinosaurierna utrotar och skrapar liv. De utvecklade så långt och så snabbt att allihop kom på att det är meninglöst att ha jorden som bas när de reste runt i rymden. Så de tog allt från jorden och flög ut till rymden där de överlevt ända till våra dagar. De förintade allt ben och spår efter sig, men tyvärr har de missat några. Spår som dagens människor hittat och hittat på en historia om jordens forna invånare. Poängen är, människor kommer KANSKE att också göra det. De försöker utplåna all spår (varför vet jag inte, men framtidens människor är så smarta och tänker mycket bättre och kan förklara detta bättre än mig) men de kommer säkert att missa en del. Som framtidens härskare över jorden hittar och häpnar över. "Wow, det fanns folk före oss! De levde i grottor och pratade med teckenspråk och hade hundar som husdjur!" Under tiden sitter vi människor och fikar med dinosaurierna på en planet (kanske konstgjord) långt bort och kan se dem (de framtida invånare) med superteknik och skrattar åt dem. Jupp, det var allt. Grattis för ni orkade läsa allihop! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KICKFOOT Skrivet 1 September 2005 Rapport Dela Skrivet 1 September 2005 Många olika förslag hadde du där....mycket bra Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
shacti Skrivet 1 September 2005 Rapport Dela Skrivet 1 September 2005 En annorlunda och intressant teori, gillar du att skriva kan du ju alltid bli författare... själv tror jag mer på (läs inte om ni redan läst det tidigare i tråden, som jag inte orkade läsa) att miljöförstöringen blir vår död...ifall vi inte snart börjar bry oss så kommer tillslut ozonlagret vara ett ex ozonlager. och sen får vi alla cancer av uv och gamma strålningen som då tränger igenom.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scones Skrivet 1 September 2005 Rapport Dela Skrivet 1 September 2005 Skulle kunna vara mina söndagsfisar. Eller möjligtvis att det blir miljöförstöringar och ozonlagret blir för tunt..Smälta jupp jupp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst ymphinorx Skrivet 1 September 2005 Rapport Dela Skrivet 1 September 2005 En annorlunda och intressant teori, gillar du att skriva kan du ju alltid bli författare... själv tror jag mer på (läs inte om ni redan läst det tidigare i tråden, som jag inte orkade läsa) att miljöförstöringen blir vår död...ifall vi inte snart börjar bry oss så kommer tillslut ozonlagret vara ett ex ozonlager. och sen får vi alla cancer av uv och gamma strålningen som då tränger igenom.... eftersom ännu en har lyckats med konststycket tt inte läsa tråden så tar jag det åter igen( är detta 5:e gången?) Ozonlagret blir inte vår död!.Vi har redan uppfunnit bilar som går på vätgas och jordens utsläpp minska succesivt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst The heroin Skrivet 2 September 2005 Rapport Dela Skrivet 2 September 2005 (redigerat) All med den där att det kommer att bli vi människor som förstör jorden eller att solen kommer att slockna låter ju trist ;) Skämt åsidan: Här kommer en annan teori. En höna föddes samtidigt som själva universum, det vill säga för mer än 15 miljarder år sen. Den levde på en nybildad planet som dök upp samtidigt. Planeten blev 8 miljarder år gammal. En enda art härskade över planeten som saknar namn. Arten saknade också namn. Den härskade över planeten i hela 3 miljarder år innan den dog ut. Hönan antecknade allt i minnet i sin pyttelilla hönshjärna vad som hänt och vad som utvecklats på planeten. För hönan kan nämligen inte dö. Vi kallar den för Hönan Som Aldrig Dog. Så en dag för 7 miljarder år sen försvann planeten av en grej som arten utan namn lämnat efter sig när de dött ut. Grejen suger allt, även sig själv, så det blev ingenting kvar. Turligt nog gjorde själva universum motstånd och lyckades hålla sig kvar. Hönan också. Hönan reste runt och fördrev tiden med att snacka med universum. Tills för ungefär 3 miljarder år sen. Då kom jorden ur grejen vars batteri tog slut, och därför spottade grejen ut allt. Men planeten utan namn kom aldrig ur den. Istället kom, som sagt, jorden. Hönan grälade med universum och flydde till jorden. Den lade ett ägg, hennes första och sista, som utvecklades till encelliga organismer. Jordens historia vet ni väl, ni som är utbildade? Hönan observade allt, vartenda bakterie som någonsin levde på jorden. Hönan finns fortfarande kvar. Den antecknar allt och allting. Men en mörk hemlighet bar den på. Det var nämligen hönan som gjorde att arten på planeten utan namn skapade grejen som suger allt. Det kommer den att göra om igen med framtida härskare över jorden. DETTA blir alltså vår planets undergång. Lägg min "fantastiska" teori till er teorilista. (Snart är min stämpel som nykomling borta ;)) Redigerat 2 September 2005 av The heroin Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 2 September 2005 Rapport Dela Skrivet 2 September 2005 All med den där att det kommer att bli vi människor som förstör jorden eller att solen kommer att slockna låter ju trist ;) Skämt åsidan: Här kommer en annan teori. En höna föddes samtidigt som själva universum, det vill säga för mer än 15 miljarder år sen. Den levde på en nybildad planet som dök upp samtidigt. Planeten blev 8 miljarder år gammal. En enda art härskade över planeten som saknar namn. Arten saknade också namn. Den härskade över planeten i hela 3 miljarder år innan den dog ut. Hönan antecknade allt i minnet i sin pyttelilla hönshjärna vad som hänt och vad som utvecklats på planeten. För hönan kan nämligen inte dö. Vi kallar den för Hönan Som Aldrig Dog. Så en dag för 7 miljarder år sen försvann planeten av en grej som arten utan namn lämnat efter sig när de dött ut. Grejen suger allt, även sig själv, så det blev ingenting kvar. Turligt nog gjorde själva universum motstånd och lyckades hålla sig kvar. Hönan också. Hönan reste runt och fördrev tiden med att snacka med universum. Tills för ungefär 3 miljarder år sen. Då kom jorden ur grejen vars batteri tog slut, och därför spottade grejen ut allt. Men planeten utan namn kom aldrig ur den. Istället kom, som sagt, jorden. Hönan grälade med universum och flydde till jorden. Den lade ett ägg, hennes första och sista, som utvecklades till encelliga organismer. Jordens historia vet ni väl, ni som är utbildade? Hönan observade allt, vartenda bakterie som någonsin levde på jorden. Hönan finns fortfarande kvar. Den antecknar allt och allting. Men en mörk hemlighet bar den på. Det var nämligen hönan som gjorde att arten på planeten utan namn skapade grejen som suger allt. Det kommer den att göra om igen med framtida härskare över jorden. DETTA blir alltså vår planets undergång. Lägg min "fantastiska" teori till er teorilista. (Snart är min stämpel som nykomling borta ;)) Jag gillar dina förklaringar.Dom är fantasifulla. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst The heroin Skrivet 3 September 2005 Rapport Dela Skrivet 3 September 2005 Absolut. Vill ni höra fler teorier? :lol: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.