Hoppa till innehåll

Vilken Religion?


Mezox

Vilken Religion tillhör du?  

51 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

  • Svar 50
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Ööhh... vafan e en agnostiker? Och varför fanns inte "annat som röstningsalternativ?

 

Jag tillhör ingen religion. Jag är inte döpt och inte konfirmerad eller liknande. Hursomhelst så valde jag Kristendomen, eftersom det är väl den tron som ligger närmast hjärtat på nåt sätt.

Jag tror på samma gud som de kristna, bara det att jag tror inte riktigt på samma sätt. Jag tror inte på skapelseteorin, jag tror inte att det som står i Bibeln är fakta, och jag tror inte på himmelen och h*lvetet (dock så kanske det finns nåt andra liv eller nåt).

Men jag känner mig mer som en Kristen än en Hindu i alla fall.

 

Ööhh... vafan e en agnostiker? Och varför fanns inte "annat som röstningsalternativ?

 

Jag tillhör ingen religion. Jag är inte döpt och inte konfirmerad eller liknande. Hursomhelst så valde jag Kristendomen, eftersom det är väl den tron som ligger närmast hjärtat på nåt sätt.

Jag tror på samma gud som de kristna, bara det att jag tror inte riktigt på samma sätt. Jag tror inte på skapelseteorin, jag tror inte att det som står i Bibeln är fakta, och jag tror inte på himmelen och h*lvetet (dock så kanske det finns nåt andra liv eller nåt).

Men jag känner mig mer som en Kristen än en Hindu i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Kaktus-Killen

Agnostiker är en person som är osäker på sin tro.. "Gud kanske finns"

 

"Agnostiker kallas den person som anser att det inte är möjligt att veta huruvida det finns någon gud, eller inte." /Wikipedia

 

är väl ungefär samma sak antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Kaktus-Killen

ingenting händer ju, Jesus kommer aldrig, Gud uppenbarar sig aldrig. harmageddon/undergången/whatever händer aldrig..

 

varför vänta, folk har väntat på Jesus ändå sen han "dog", typ 5-10 år e. kr. trodde de troende att jesus skulle komma vilken dag som helst, oj han är väl runt 2000 år sen då.

 

jag skulle bli troende om det faktiskt hände nåt som vetenskapen inte kan rå på, en riktig uppenbarelse.. men nej nej det händer ju aldrig.. så det verkar som ja kommer vara icke-troende resten av livet..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...