Dave37 Skrivet 25 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 25 Mars 2007 det borde ingå i dom mänskliga rättigheterna att man får klä sig hur man vill. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Oddset Skrivet 25 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 25 Mars 2007 Jag såg någon innan som skrev att man borde få klä sig hur som helst. Jag håller definitivt inte med här. Man ska inte precis få gå runt med ett Hakkors på ärmen. Men när det gäller skoluniform så tycker jag att det ska vara upp till skolan att bestämma. Beror egentligen på vilken religion eller folkslag man tillhör. I Indien var det innan Hitler snodde det ett populärt tecken och är det fortfarande idag. Och du överdrev ganska mycket också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rullis Skrivet 25 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 25 Mars 2007 Tror nog jag skulle hoppa av skolan om jag var tvungen att använda sånt skit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 27 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 27 Mars 2007 Kan vara bra, man skulle kunna bli av med viss mobbning, eftersom alla ser likadana ut i princip. Det ser även mindra slabbigt ut. Tänk er ett jobb, man kan inte komma klädd hur som helst, varför ska man det i skolan? Man går enbart i skolan för att kunna få ett jobb senare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Kaktus-Killen Skrivet 27 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 27 Mars 2007 Tror du själv på att en viss del av mobbningen skulle upphöra om alla gick omkring me samma kläder -_- mobbarna skulle bara börja klaga på nåt annat, frisyr, ansikte, etc. Inse att skoluniformer bara skulle skapa klagomål >.< Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dahliz91 Skrivet 28 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 28 Mars 2007 Det kan man inte veta utan att testa. Jag vill inte ha skoluniform men om min skola skulle vilja testa så hade jag inte klagat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 28 Mars 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 28 Mars 2007 Angående att skoluniformer skulle motverka mobbning: Man kan se till andra länder som har skoluniform, till exempel England. De har skoluniform OCH mobbning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dahliz91 Skrivet 28 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 28 Mars 2007 Två lärare på en skola utanför Manchester var på besök på min skola i höstas. Dom sade att dom hade stora problem med mobbing förr. Men efter att dom infört något slags belöningssystem så försvann nästan mobbingen helt. Jag kommer inte ihåg vad belöningarna var. Men tanken är ju värd att diskutera. Vad tycker ni om det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wubo Skrivet 28 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 28 Mars 2007 Nja, det skulle nog knappast göra någon störe nytta, tror jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dahliz91 Skrivet 28 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 28 Mars 2007 Det kan göra om det är en belöning som mobbarna vill ha Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wubo Skrivet 28 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 28 Mars 2007 Men då kan man ju börja mobba för att man vill ha belöning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soad_token Skrivet 28 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 28 Mars 2007 Jag är imot skoluniformer i Sverig, men av den anledningen att man inte behöver införa det i Svergie. I andra länder har man det huvudsakligen därför att vissa familjer inte kan ge tillräkliga kläder (eller inte vill lägga pengar på det), så för att förhindra mobning och samtidigt se till att alla barn har ordentliga kläder har man inför det (i andra länder). I vissa länder tycker jag det kan vara bra men efter som vi inte har någon igentlig fattigdom i Sverige verkar det ganska meningslöst. Man har även infört det i vissa länder (eller bara områden) för att förhindra gäng från att kunna ha sin "färg" och därgenom minskat problemet med gäng. Soad_token Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.