Hoppa till innehåll

Homosexualitet.


Blitzcat

Rekommendera inlägg

Jag förstår inte riktigt hur det kan vara "fel" om det inte orsakar några problem, för då har man ju inget problem och då borde det inte finnas något "fel" på homosexualitet?

 

Vi är gjorda för att fortplanta oss.

Homosexuella 'kan' inte fortplanta sig, såvidare de inte är bisexuella...

 

Behöver inte orsaka några direkta 'problem'.

 

Behöver inte heller betyda att det är något fel på homosexuella. Isåfall är det lika mycket "fel" på folk som inte kan få barn eller folk som inte vill ha barn.

 

Men det behöver betyda att det är något "fel" (kanske fel ordval) med homosexualitet.

 

Vid dyslexi har något gått lite annorlunda/fel. Men det är inget fel på dyslektiker.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 470
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag förstår inte riktigt hur det kan vara "fel" om det inte orsakar några problem, för då har man ju inget problem och då borde det inte finnas något "fel" på homosexualitet?

 

Vi är gjorda för att fortplanta oss.

Homosexuella 'kan' inte fortplanta sig, såvidare de inte är bisexuella...

 

Behöver inte orsaka några direkta 'problem'.

Behöver inte heller betyda att det är något fel på homosexuella. Isåfall är det lika mycket "fel" på folk som inte kan få barn eller folk som inte vill ha barn.

 

Men det behöver betyda att det är något "fel" (kanske fel ordval) med homosexualitet.

 

Vid dyslexi har något gått lite annorlunda/fel. Men det är inget fel på dyslektiker.

 

När man är dyslektiker så har man ett slags fel i hjärnan. ( Låter kanske lite väl grymt men jag menar inget illa. Läste en artikel om det en gång. )

 

Tyder du på att homosexualitet också är ett hjärnfel?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tyder du på att homosexualitet också är ett hjärnfel?

Då allt styrs i hjärnan, så.

 

Det finns ingenting som tyder på att homosexualitet beror på ett fel i hjärnan. För det första så skulle läkare genom tester avgöra en persons sexuella läggning om felet satt i hjärnan eller generna. Vilket de naturligtvis inte kan.

 

Vi har också enäggstvillingar. Om homosexualitet berodde på generna så skulle båda tvillingar alltid vara homosexuella, eller båda alltid vara hetero (eller bi). Så är inte fallet.

 

"...science can say that the search for causes is better understood as a combination of causes rather than a single cause. It may be more accurate and more helpful to consider that a combination of psychological, environmental and biological factors together with human choice contribute in ways that vary from person to person to cause homosexuality."

 

Dessutom, om du ogillar homosexuella för att de inte kan fortplanta sig (vilket de kan, särskilt lesbiska kvinnor), så borde du också ogilla sterila, folk som lider av psykiska eller fysiska handikapp och folk som helt enkelt inte vill skaffa barn.

 

Var konsekvent.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Självklart, men berätta gärna HUR homosexuella män kan föröka sig utan ett kvinnligt umgänge.

 

Nu menar jag MÄNNISKOR och inte djur eller insekter.

Vadå, kommer kvinnor dö ut bara för att det finns homosexuella?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Självklart, men berätta gärna HUR homosexuella män kan föröka sig utan ett kvinnligt umgänge.

 

Nu menar jag MÄNNISKOR och inte djur eller insekter.

 

Vadå, kommer kvinnor dö ut bara för att det finns homosexuella?

 

Jag har aldrig ens sagt eller antytt det, och den chansen skulle vara minimal då det endast finns 5% homosexuella. Resten av befolkningen är antingen bisexuella eller heterosexuella. Ha!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
  • Skapa ny...