Hoppa till innehåll

Cannabis


Fality
 Dela

  

153 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

http://www.gallup.com/poll/123728/u.s.-sup...s-new-high.aspx

 

Hur lång tid kan de ta innan det här sprider sig till Sverige? Nu när allt fler läser på om cannabis måste väl snart politiker också inse sanningen, att en avkriminalisering är det enda rimliga alternativet?

Tyvärr styrs vårat land av trångsynta idioter såsom Maria Larsson och Sofia Modigh, så det kommer ta minst 10 år, troligen upp till 20-30 år, tills vi avkriminaliserar. :/

 

Ett exempel på hur trångsynta och ignoranta dessa politiker är:

 

Hur fan kan hon ha auktoritet i Sverige? Vad gjorde hon ens där, när hon uppenbart inte har läst på? Engelsmannen såg ju helt chockad ut. Det är ju pinsamt att bo i ett land där man styrs av en jävla leksaksregering med huvudena uppkörda i USA:s rövhål. Det här landet skulle seriöst må bra av en revolution.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 281
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag läste på www.cannabisera.se där det stog att bieffekterna hos cannabis är mindre än de hos alkohol. Men jag är inte så insatt på det hära men om det är sant så är det riktigt konstigt att dom inte legaliserar cannabis..

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tänker du verkliga använda levande människor och cannabis som likheter? Herregud.

Du missade visst poängen (något du har blivit bra på). Min poäng var: Du kan inte säga att man inte kan ändra något p.g.a. att det har blivit "männsklig kultur".

 

Tvivlar grovt på att du hade bättre uppväxt än jag hade, mina föräldrar är gifta och bråkar inte, dem har pengar och kan försörja mina syskon och mig, jag växte upp i ett stort hus med husdjur och mat på bordet varje dag, ingen i min släkt har på något sätt haft några problem. Så till att börja med så har du fel redan där.

 

Jag säger att du är tråkig för att jag inte har under min tid på fuska.se har sett ett enda täcken av levande människa under dina lager av robot hud som inte vill ge ut ett ända leende, du är negativ mot allt och alla, och bara för att du själv tycker att detta inte borde legaliseras så tror du helt plötsligt att du har all rätt i världen. Du ignorerar alla viktiga argument och går direkt till de små bristningarna där du kan slänga ut elaka ord, säger att du är ironisk så att inget ska ta illa upp medan jag hör hur seriöst nedlåtande det ser ut. Har du ens några vettiga argument för att få vara kvar i denna diskussion, isåfall skulle jag vilja höra dem nu, för hittills har du inte kommit med något man kan hänga i granen.

 

Sen så säger du att godis inte är beroendeframkallande där du också har fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

http://www.gallup.com/poll/123728/u.s.-sup...s-new-high.aspx

 

Hur lång tid kan de ta innan det här sprider sig till Sverige? Nu när allt fler läser på om cannabis måste väl snart politiker också inse sanningen, att en avkriminalisering är det enda rimliga alternativet?

Tyvärr styrs vårat land av trångsynta idioter såsom Maria Larsson och Sofia Modigh, så det kommer ta minst 10 år, troligen upp till 20-30 år, tills vi avkriminaliserar. :/

 

Ett exempel på hur trångsynta och ignoranta dessa politiker är:

 

Herregud, jag gråter nästan så fruktansvärt trög hon är.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
  • 2 månader senare...

Läste en tråd på Flashback som hette Hasch = hjärntvätt?

 

Jag håller med Kwikman till 100%, man blir definitivt hjärntvättad av att röka på för mycket. Först och främst är det allmänt känt att håschare hyllar sin drog mycket mer än andra missbrukare, sedan påstår de flesta att 'vanliga' människor inte kan se/höra/förstå det dom gör. Men egentligen är det missbrukarna som inte kan förstå att det är dom som är hjärndöda.

Har ni någonsin hört en heroinmissbrukare göra en seriös låt om sin drog där han/hon antyder att den är bra och får en att må bättre. Nej? Har ni hört någon artist göra en låt om sitt senaste röka? Ja, självklart har du det. Jag kan själv slå vad om att varje rappare (förekommer ofta inom rap) har nämnt cannabis minst 10 ggr i sina låtar. Kan också rabbla upp en lista på minst 20 weed låtar.

 

Håscharen avgudar sin drog som enligt dom har svaret på alla frågor som den som inte röker inte kan begripa. Puffarna har också ett motargument mot nästan allt, olyckligtvis är dom motargumenten väldigt löjliga (inte speciellt förvånad). Drogen tar liksom över deras liv och blir som en religion.

 

Kwikman - Flashback

att man blir av med körkortet var ändå bara bra för det är miljöfarligt att köra bil

 

Men denna tråd är inte bara gjord för att diskutera den s. k. hjärntvättningen utan också om cannabis allmänt.

 

Borde cannabis legaliseras?

Enligt mig tycker jag att JA DET SKA DEN (jag vill att människor ska ha friheten att bruka drogen om dom så vill). När allt kommer omkring är det långt ifrån lika starkt/farligt som alkohol. Jag vet att det är ett utjatat argument och att alkohol är en del av kulturen, men iaf. Problematiken jag ser i att det är lättare än alkohol är att alkohol är ändå mer accepterat. Det skulle t.ex. vara värre för en förälder att sonen röker ist för att han dricker, inte sant?

 

Propaganda?

Kommer ihåg första gången jag skulle ta mig ett bloss, trodde f*n att jag skulle börja flyga mellan träden och se massa gröna människor göra kullerbyttor. Det gjorde jag naturligtvist inte. Det är så mycket negativt som sagts om cannabis att man nästan vill gå ut och plocka nåra löv från något träd och bevisa att dom gör minst lika mycket skada som cannabis. Denna cannabis-skräck gör att folk tar avstånd från hela ämnet och baserar sin åsikt om drogen på propaganda skiten.

 

 

 

Borde cannabis legaliseras?

Propaganda?

Hur tror ni cannabis skulle påverka Sveriges samhälle? Framförallt ungdomar.

Minskad organiserad kriminalitet? Langare etc.

 

Lite saker ni kan tänka på.

 

ABSOLUT INTE tycker ja
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

att man blir av med körkortet var ändå bara bra för det är miljöfarligt att köra bil

 

Men denna tråd är inte bara gjord för att diskutera den s. k. hjärntvättningen utan också om cannabis allmänt.

 

Borde cannabis legaliseras?

Enligt mig tycker jag att JA DET SKA DEN (jag vill att människor ska ha friheten att bruka drogen om dom så vill). När allt kommer omkring är det långt ifrån lika starkt/farligt som alkohol. Jag vet att det är ett utjatat argument och att alkohol är en del av kulturen, men iaf. Problematiken jag ser i att det är lättare än alkohol är att alkohol är ändå mer accepterat. Det skulle t.ex. vara värre för en förälder att sonen röker ist för att han dricker, inte sant?

 

Propaganda?

Kommer ihåg första gången jag skulle ta mig ett bloss, trodde f*n att jag skulle börja flyga mellan träden och se massa gröna människor göra kullerbyttor. Det gjorde jag naturligtvist inte. Det är så mycket negativt som sagts om cannabis att man nästan vill gå ut och plocka nåra löv från något träd och bevisa att dom gör minst lika mycket skada som cannabis. Denna cannabis-skräck gör att folk tar avstånd från hela ämnet och baserar sin åsikt om drogen på propaganda skiten.

 

 

 

Borde cannabis legaliseras?

Propaganda?

Hur tror ni cannabis skulle påverka Sveriges samhälle? Framförallt ungdomar.

Minskad organiserad kriminalitet? Langare etc.

 

Lite saker ni kan tänka på.

 

ABSOLUT INTE tycker ja

 

Argument?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mindtwistah

att man blir av med körkortet var ändå bara bra för det är miljöfarligt att köra bil

 

Men denna tråd är inte bara gjord för att diskutera den s. k. hjärntvättningen utan också om cannabis allmänt.

 

Borde cannabis legaliseras?

Enligt mig tycker jag att JA DET SKA DEN (jag vill att människor ska ha friheten att bruka drogen om dom så vill). När allt kommer omkring är det långt ifrån lika starkt/farligt som alkohol. Jag vet att det är ett utjatat argument och att alkohol är en del av kulturen, men iaf. Problematiken jag ser i att det är lättare än alkohol är att alkohol är ändå mer accepterat. Det skulle t.ex. vara värre för en förälder att sonen röker ist för att han dricker, inte sant?

 

Propaganda?

Kommer ihåg första gången jag skulle ta mig ett bloss, trodde f*n att jag skulle börja flyga mellan träden och se massa gröna människor göra kullerbyttor. Det gjorde jag naturligtvist inte. Det är så mycket negativt som sagts om cannabis att man nästan vill gå ut och plocka nåra löv från något träd och bevisa att dom gör minst lika mycket skada som cannabis. Denna cannabis-skräck gör att folk tar avstånd från hela ämnet och baserar sin åsikt om drogen på propaganda skiten.

 

 

 

Borde cannabis legaliseras?

Propaganda?

Hur tror ni cannabis skulle påverka Sveriges samhälle? Framförallt ungdomar.

Minskad organiserad kriminalitet? Langare etc.

 

Lite saker ni kan tänka på.

ABSOLUT INTE tycker ja

 

Argument?

 

"Mamma och pappa sa att allt knark är jättedåligt! :("
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För att lägga till lite substans om cannabis bieffekter. Jag har rökt cannabis (både hasch och gräs, även om hasch är favoriten) dagligen lite mer än ett och ett halvt år. Jag har ingen aptit utan att röka cannabis, jag får extremt svårt att sova utan cannabis, jag får hemska ångestattacker (som visserligen kommer från att jag "rökt bort problem", vilket är det sämsta man kan göra) samt att jag känner mig onykter även när jag är nykter, "gosigheten" som man får i hjärnan när man röker sätter sig mina vänner. Nu har jag bestämt mig för att hålla upp ett tag eftersom jag vill kunna äta, sova och leva ett normalt liv utan cannabis samt all trubbel med polis som rökat får med sig (acab). Självklart kommer jag inte sluta upp helt, jag älskar ju cannabis, men jag kommer inte gå ner mig som jag gjort tidigare.

 

Så mitt tips är, rök en holk om ni känner för det, men håll det till speciella tillfällen. Gör inte rökandet till en daglig rutin.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Kan också slänga in min upplevelse av cannabis främst för att göra så folket börjar diskutera mer :P

 

Jag röker ungefär 1-4ggr per månad, jag föredrar alkohol men har några polare som dealar och får ofta en femma som dom gärna bjuder på gratis. Då blire att puffa, jag ser inte precis upp till mina kompisar dom langar eftersom jag kan läsa dom som en bok och att några av dom är inne på helt fel spår medan vissa hoppet inte finns kvar, börjar köra på andra droger också, 4-ho-met osv. för mig så ser jag mitt rökande som jävligt chill, jag röker då och då och har aldrig känt av några bieffekter, förutom att käka mycket chips :P Känner inget sug men säger heller aldrig nej till ett bloss då och då.

Föredrar ÖL.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Gäst Mindtwistah

Kan också slänga in min upplevelse av cannabis främst för att göra så folket börjar diskutera mer :P

 

Jag röker ungefär 1-4ggr per månad, jag föredrar alkohol men har några polare som dealar och får ofta en femma som dom gärna bjuder på gratis. Då blire att puffa, jag ser inte precis upp till mina kompisar dom langar eftersom jag kan läsa dom som en bok och att några av dom är inne på helt fel spår medan vissa hoppet inte finns kvar, börjar köra på andra droger också, 4-ho-met osv. för mig så ser jag mitt rökande som jävligt chill, jag röker då och då och har aldrig känt av några bieffekter, förutom att käka mycket chips :P Känner inget sug men säger heller aldrig nej till ett bloss då och då.

Föredrar ÖL.

Undrar bara hur "hoppet inte finns kvar" för dessa? :S 4-HO-MET, och de flesta hallucinogener, gör inga skador på kroppen och är varken beroendeframkallande fysiskt eller psykiskt.

 

Kan slänga in min upplevelse: Röker någon femma per månad, så det blir nog i genomsnitt en gång varannan eller var tredje dag. Studerar på ABB Industrigymnasium, ett av Sveriges mest betygskrävande gymnasium. Har bra betyg, läser ofta böcker, är absolut inte "gangster" (Typiska personer i blattegäng som står och röker utanför något publikt ställe), dricker inte, röker inte tobak och mår bra i livet. D.v.s, jag är en ideal-pöjk. Förutom en detalj då. Jag röker dödsknark.

Redigerat av Mindtwistah
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan också slänga in min upplevelse av cannabis främst för att göra så folket börjar diskutera mer :P

 

Jag röker ungefär 1-4ggr per månad, jag föredrar alkohol men har några polare som dealar och får ofta en femma som dom gärna bjuder på gratis. Då blire att puffa, jag ser inte precis upp till mina kompisar dom langar eftersom jag kan läsa dom som en bok och att några av dom är inne på helt fel spår medan vissa hoppet inte finns kvar, börjar köra på andra droger också, 4-ho-met osv. för mig så ser jag mitt rökande som jävligt chill, jag röker då och då och har aldrig känt av några bieffekter, förutom att käka mycket chips :P Känner inget sug men säger heller aldrig nej till ett bloss då och då.

Föredrar ÖL.

Undrar bara hur "hoppet inte finns kvar" för dessa? :S 4-HO-MET, och de flesta hallucinogener, gör inga skador på kroppen och är varken beroendeframkallande fysiskt eller psykiskt.

 

Kan slänga in min upplevelse: Röker någon femma per månad, så det blir nog i genomsnitt en gång varannan eller var tredje dag. Studerar på ABB Industrigymnasium, ett av Sveriges mest betygskrävande gymnasium. Har bra betyg, läser ofta böcker, är absolut inte "gangster" (Typiska personer i blattegäng som står och röker utanför något publikt ställe), dricker inte, röker inte tobak och mår bra i livet. D.v.s, jag är en ideal-pöjk. Förutom en detalj då. Jag röker dödsknark.

 

Hoppet försvan när de blev erbjudna att börja deala, de gjorde det inte för att de ville ha gratis röka utan för att tjäna pengar, men det blev som sagt gratis röka, vid större leveranser så tog de upp mot 25% av rökat och ersatte det med något annat, vilken sekund som helst kunde någon komma på dom och slå dem blodiga, men det har lugnat sig nu då min kompis blev tagen av polisen. Förstörde hans liv i princip, skrämde bort de flesta från att röka lika mycket som de gjorde förr, men innan det så var många av dem taggade på att köra lite allt möjligt, jag tyckte att de spårade då de körde 4-ho-met eftersom de hade en sån sjuk effekt, dom började se tigrar och blev jävligt rädda, en tjej som jag inte känner alls men hörde talas om var nära på att ta livet av sig efter en snetripp.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...