Hoppa till innehåll

Mobbning I Grundskolan.


Gäst ihabba123
 Dela

Rekommendera inlägg

Nu ska jag säga att jag tror att de flesta mobbarna vill vara tuffa inför andra (eller har problem) och därför mobbar. Sedan så går de på de som inte har så bra självförtroende eller är blyga. För att då är det lättare för mobbaren att vara "cool".

 

Sen så bör de mobbade försöka säga till vuxna. De de litar på. Även fast det kanske är jobbigt för dem så är det ju i princip ett måste för att kunna göra något åt saken.

 

För att förhindra mobbning så bör man kanske ha några vuxna som går omkring hela tiden. Visst, de kommer säkert hitta gömställen om det är "riktig" mobbning. Sedan så bör de som mobbar bestraffas med något jävligt.

Vår skola håller på att motverka mobbing. Vi har en speciell grupp på skolan som kallas AMOR. (Anti-Mobbings Råd)

 

Det är bara en cover-up för att skolorna kunna säga att de "jobbar starkt på att motverka mobbning"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 126
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

  • 3 veckor senare...

Det är som Garone säger, inte många av dessa kamratstödjar/antimobbningsgrupper är särskilt aktiva, de tar väl sig an ett "fall" någon gång kanske. Vår skolas Friends består av 4 olika grupper (London-Paris-Madrid-Berlin) och såvitt jag vet har inte en enda grupp gjort något, ingen vet vilka de är som ingår i denna hemliga grupp som bara äter bulle och säger "åh, ingen mobbas på den här skolan, case closed!"

 

Antimobbningsgrupper är så djävla fucked up, har gått på 4 skolor och 1 skola hade en riktigt bra och aktiv grupp som alla visste vilka de var och de tog sig an alla klagomål på mobbning direkt, Trönningeskolan.

 

Jaja, nog om vissa A.M grupper, men jag tycker mobbning är skit. Förstår inte varför det är ocoolt att vara intelligent i högstadiet, de är vi som tjänar på det sen i karriären.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst MacGyver

Det är inte barnens fel, det är skolornas fel.

Hahaha, sånt jävla bullshit. Du tycker inte att man har eget ansvar då? Precis som de religiösa skyller ondska på satan och trångsynta ignoranta idioter skyller problemen nere i Rosengård och Malmö på samhället.

 

Det är bara en cover-up för att skolorna kunna säga att de "jobbar starkt på att motverka mobbning"
Givetvis måste jag hålla med om det där men varför klaga på att Dave sprider konspirationsteorier på fuska när du själv gör samma sak? Redigerat av MacGyver
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är bara en cover-up för att skolorna kunna säga att de "jobbar starkt på att motverka mobbning"

Givetvis måste jag hålla med om det där men varför klaga på att Dave sprider konspirationsteorier på fuska när du själv gör samma sak?

 

Kan inte direkt kalla det där en konspirationsteori... Dessutom har jag sett det själv RL. Det enda antimobbningsteamet gör är att ha meningslösa möten där de käkar bullar och är allmänt oseriösa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är bara en cover-up för att skolorna kunna säga att de "jobbar starkt på att motverka mobbning"

Givetvis måste jag hålla med om det där men varför klaga på att Dave sprider konspirationsteorier på fuska när du själv gör samma sak?

 

Jag antar att du inte vet vad en konspirations teori är.

 

"En konspirationsteori (av latinets conspirare: "Andas tillsammans") syftar på en teori om en komplott, sammansvärjning eller konspiration. Gemensamt för konspirationsteorier är att berättelsen kretsar kring en grupp mäktiga eller inflytelserika individer eller sällskap, med förgreningar högt upp i maktsfären. Dessa personer har oanande resurser till sitt förfogande och samarbetar i hemlighet. Typiskt är dock att det finns ett antal personer som genomskådat ränksmideriet. De ser det som sin uppgift att avslöja sanningen för den ovetande allmänheten, och upplever sig ständigt vara under hotet att bli nedtystade på grund av sin kunskap." / wikipedia.

 

Att skolans anti-mobbing grupper är värdelösa är ren fakta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, för vi jämför verkligen småbarn med vuxna religiösa fanatiker. Vet du hur gammal man är i grundskolan? Kan berätta det för dig, 6-13 år.

Man är 6-16 år.

Javisst, det är helt ditt eget ansvar att få dom där jävlarna som mobbar dig att sluta, skolan behöver inte göra någonting alls. :) Om skolorna hade tagit tag i problemet istället för att tänka som du hade mobbning varit ett betydligt mindre problem.
ELLER, så är det mobbarens ansvar att inte mobba. Det blir MYCKET enklare då, eller hur? :)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Javisst, det är helt ditt eget ansvar att få dom där jävlarna som mobbar dig att sluta, skolan behöver inte göra någonting alls. :) Om skolorna hade tagit tag i problemet istället för att tänka som du hade mobbning varit ett betydligt mindre problem.

ELLER, så är det mobbarens ansvar att inte mobba. Det blir MYCKET enklare då, eller hur? :)

 

sant, men om man mobbar någon så antar jag att man inte kan ta eget ansvar, och då är det skolan som får gå in.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst MacGyver

Kan inte direkt kalla det där en konspirationsteori... Dessutom har jag sett det själv RL. Det enda antimobbningsteamet gör är att ha meningslösa möten där de käkar bullar och är allmänt oseriösa.

 

Ja, för vi jämför verkligen småbarn med vuxna religiösa fanatiker. Vet du hur gammal man är i grundskolan? Kan berätta det för dig, 6-13 år. Javisst, det är helt ditt eget ansvar att få dom där jävlarna som mobbar dig att sluta, skolan behöver inte göra någonting alls. :) Om skolorna hade tagit tag i problemet istället för att tänka som du hade mobbning varit ett betydligt mindre problem.

Nu drar du alla skolor över en linje. Jag sa inte att det var den utsattes egna ansvar att få stopp på det själv, utan att det är mobbarna som har ett eget ansvar och bör veta bättre, varesig ålder. Kanske skulle läst mina liknelser för att förstå vad jag menade?

 

Synd att du blivit så ignorant.. Spelaru fortfarande RS? ;D

 

ELLER, så är det mobbarens ansvar att inte mobba. Det blir MYCKET enklare då, eller hur? :)
Precis. :_
Redigerat av MacGyver
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu drar du alla skolor över en linje. Jag sa inte att det var den utsattes egna ansvar att få stopp på det själv, utan att det är mobbarna som har ett eget ansvar och bör veta bättre, varesig ålder. Kanske skulle läst mina liknelser för att förstå vad jag menade?

 

Synd att du blivit så ignorant.. Spelaru fortfarande RS? ;D

 

ELLER, så är det mobbarens ansvar att inte mobba. Det blir MYCKET enklare då, eller hur? :)

Precis. :_

 

 

Jag drar inte alla skolor över en kant, jag gör helt enkelt en enkel avrundning. Jag läste dina liknelser, ganska värdelösa. Någon som mobbar har problem med sitt ansvar, ska då han/hon och offret sköta det själva? Om skolan går in direkt kan de hjälpa båda parterna, istället för att låtsas som inget händer och bara skita i det.

 

Jag är inte ignorant, jag är jordnära.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...