Hoppa till innehåll

Ekonomikrisen Vs Globala Uppvärmningen


Ryssfemma
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 47
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Tja om du bara åker någonstans en gång i veckan, typ skolan/jobbet eller vad du nu gör så kan jag förstå att du tar bilen...du måste ju vara helt oförmögen att fungera i ett samhälle om du bara träffar människor en gång i veckan...och att åka personbil om man är socialt missanpassad är faktiskt ingen fara =)

Här håller vi en hög nivå ser jag.

 

Du missade tydligen att jag talade om eventuell skjuts till en vän, skolan är inte så långt bort.

Glöm det, att diskutera med någon som tar till hån utan grund är meningslöst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tja om du bara åker någonstans en gång i veckan, typ skolan/jobbet eller vad du nu gör så kan jag förstå att du tar bilen...du måste ju vara helt oförmögen att fungera i ett samhälle om du bara träffar människor en gång i veckan...och att åka personbil om man är socialt missanpassad är faktiskt ingen fara =)

Här håller vi en hög nivå ser jag.

 

Du missade tydligen att jag talade om eventuell skjuts till en vän, skolan är inte så långt bort.

Glöm det, att diskutera med någon som tar till hån utan grund är meningslöst.

 

Men du dra ju till med en överdrift av sällan skådade slag, om du säger något som du vid närmare eftertanke kanske märker att det inte stämmer så får du ju be om ursäkt eller iaf erkänna att du tänkte fel, det är ingen stor grej men när du då istället säger att du aldrig åker kollektivt, inte går eller cyklar och bara åker bil en gång i veckan så målar du jku verkligen in dig i ett hörn...och betyder att du ljuder för det går ju inte ihop...om du nu inte går i skola, inte jobbar och inte heller därför behöver eller vill åka kollektivt...

 

Att säga "Jag vägrar åka kollektivtrafik." och sedan säga att man bara får skjuts en gång i veckan så inser de flesta att ditt argument inte håller (efter som du inte heller vill cykla, gå eller ta dig fram med egenkraft om du klan undvika det) och säger man sånt, och fortsätter med kommentarer som "Ursäkta att jag har sårat din bussälskande själ." så får man väl förvänta sig att det kan komma en sur kommentar tillbaka? eller tror du att du kan säga vad du vill utan reaktioner?

 

Nåja jag håller med flera personer vi har tappat tråden i diskussionen och hamnat väldigt nära personliga påhopp, och för det ber jag om ursäkt för. Det var inte min mening att såra dig personligt.

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förstår inte hur du kan ha fått för dig att jag sagt att jag endast gör saker om jag kan få skjuts med bil.

Behöver bara hoppa tillbaka till en av mina första posts i tråden för att hitta;

 

"Vanligtvis går jag till vänner, skola, whatever, bra för kroppen. Cyklar när snön är borta, men är det långa avstånd ber jag eventuellt om skjuts istället"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vägrar åka kollektivtrafik.

 

 

Förstår inte hur du kan ha fått för dig att jag sagt att jag endast gör saker om jag kan få skjuts med bil.

Behöver bara hoppa tillbaka till en av mina första posts i tråden för att hitta;

 

"Vanligtvis går jag till vänner, skola, whatever, bra för kroppen. Cyklar när snön är borta, men är det långa avstånd ber jag eventuellt om skjuts istället"

De ovanstående citaten skulle ju kunna vara en anledning. Men det du lämnade i ditt egna citat var ju att du sa att du bor nära innerstan, vilket betyder att ni har väldigt bra förbindelser plus relativt billig lokaltrafik (förutsatt att ni bor nära Stockholms innerstad). Du sa också detta i samma inlägg:

 

är det långa avstånd ber jag eventuellt om skjuts istället för att stå och huttra vid någon busstation ute i kylan för att sedan spendera 30+ min med att bussen ska stå stilla vid stoppljus och liknande 60% av tiden (bor nära innerstan)
Till att börja med undrar jag hur din far eller mor kör, om de inte behöver stanna för rött ljus lika ofta som bussen =S

 

I vart fall, om du nyss tyckte att det va långt att gå till och från busshållplatsen och bor nära innerstan, så kan det ju inte vara mer än kanske 1 km till busshållplatsen...i extrema fall. Så när du säger att du "går jag till vänner, skola, whatever" så antog jag att du har under 1 km till de sakerna, efter som du sa att de va långt att gå till en busshållplats, eller iaf inte över en 2 km.

 

Soad_token

Redigerat av Soad_token
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Mycket bättre att lösa den globala uppvärmningen istället för någon j*vla ekonomikris som bankerna i USA har startat pga. girighet, bättre att civilisationen störtar (Säger inte att den ska) istället för att vi blir av med planeten i samma drag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

klimatet går upp och ner heltiden vi får väl fan ta och anpassa oss istället.Hela den här."Globala uppvärmningen" saken har blivit så fruktansvärt löjlig att jag faktiskt inte bryr mig längre.sen finns det ju en jävla massa hot mot planeten.

 

två saker som får konsekvenser för människan speciellt(djuren lär väl anpassa sig till det nya).Klimatförändringar och Magnet stormar från solen.

 

Två saker som får det mesta levande på jorden att dö ut,Kärnvapenkrig(hotet finns ständigt) Kometen som skulle komma någon gång vid 2019-2020.

 

Sen finns det ju polar vändning eller vad det heter men jag vet inte vilken kategori som passar den bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Glöm det, oavsett vad jag säger i denna situation kommer något jag sagt tidigare att tolkas som motsatsen.

 

Jag åker inte buss, för det är inte värt det enligt mig.

 

Tack.

Bussen, räddat mig tusentals gånger. Man missar sista tåget hem och man står där besviken på slussens tunnelbanestation. Aha! Nattbussen!

Var bor du fishmaster? Det är ju det som påverkar hela saken.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

klimatet går upp och ner heltiden vi får väl fan ta och anpassa oss istället.Hela den här."Globala uppvärmningen" saken har blivit så fruktansvärt löjlig att jag faktiskt inte bryr mig längre.sen finns det ju en jävla massa hot mot planeten.

 

två saker som får konsekvenser för människan speciellt(djuren lär väl anpassa sig till det nya).Klimatförändringar och Magnet stormar från solen.

 

Två saker som får det mesta levande på jorden att dö ut,Kärnvapenkrig(hotet finns ständigt) Kometen som skulle komma någon gång vid 2019-2020.

 

Sen finns det ju polar vändning eller vad det heter men jag vet inte vilken kategori som passar den bäst.

Klart klimatet går upp ner. Däremot går koldioxidhalten inte upp och ner normalt som den gör nu. Klart att det finns mycket som hotar jorden, och då skulle det väl vara dumt att inte försöka göra något åt det vi kan göra något åt?

 

Två saker som du nämnde är (nästan iaf) en direkt följd av människan. Hotet från kärnvapenkrig och (till den utsträckning vi har idag) global uppvärmning. Vi borde försöka tillintetgöra dessa hot, inte påstå att det ändå finns fler hot.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har börjat ändra uppfattning om miljö, jag pendlar fram och tillbaka mellan åsikter nu för tiden, ju mer erfaren man blir ju mer ändrar man sig, åtminstone jag. Tycker att det är ett ganska stort hyckleri trots allt runt miljön, visst miljötänkande kan vara bra, så länge det inte hindrar effektivitet, komfort, ekonomi eller utveckling.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Har börjat ändra uppfattning om miljö, jag pendlar fram och tillbaka mellan åsikter nu för tiden, ju mer erfaren man blir ju mer ändrar man sig, åtminstone jag. Tycker att det är ett ganska stort hyckleri trots allt runt miljön, visst miljötänkande kan vara bra, så länge det inte hindrar effektivitet, komfort, ekonomi eller utveckling.

Grejen är att det inte gör så stor skillnad hur en vanlig privatperson lever. Visst, det är bra att återvinna och inte medvetet slösa massa energi i onödan. Men så länge du inte kör en SUV, äter 5 mål om dagen enbart bestående av KFC och bor i en herrgård med 24 rum du inte använder så behöver man inte få dåligt samvete. De riktiga miljöförstörarna är de stora företagen och politikerna som lägger skulden på oss.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...