Hoppa till innehåll

Tiden


Skurken

Rekommendera inlägg

korkad?han lyckades med någonting som ingen annan gjort.ockupera en hel världs del och lite till på några år,lyckas få med sig ett helt land (nästan).enligt mig var Hitler ingen bra ledare,men han var inte ointelligent.

Det dröjde till slutet av kriget innan tyska officerare fattade att det Hitler gjorde inte skulle göra saken bättre.

 

ont:jag tror bara inte att man kan teleportera sig.precis som jag inte tror att man någonsin kommer att kunna färdas i ljusets hastighet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
  • Svar 218
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

  • 2 veckor senare...

jag slinker in i debatten, kanske i lite fel ögonblick, menmen.

 

Jag tror att vi aldrig kommer komma på hur man reser fram & tillbaka i tiden, jag TROR att det inte ens går, det är helt enkelt omöjligt.

Ändå fast jag skulle vilja åka tillbaka i tiden och ändra på...allt jag gjort, göra om allt , rätt , eller iallafall nästan ALLT jag gjort.

Om någon skulle komma på hur man gjorde detta så är jag inte helt säker på att jag skulle våga ge mig in på det...

 

Tid är något onödigt som någon kom på.

Hade inte tid funnits så hade jag nu inte suttit här och haft panik för allt jag måste7vill hinna med, jag fattar inte varför sådana skaker komms på!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag förstår inte hur tidsresande ens ska vara möjligt.

Hur skulle en sådan resa påverka?

Då allt bara existerar i nuet, skulle en tidsresande påverka så att allting går tillbaka till ett tidigare tillstånd, utan möjlighet att rättas tillbaka igen.

Det kanske är som i Lost, att när man åker tillbaka i tiden så skapar man ett alternativt universum och så kan man ej påverka framtiden överhuvudtaget.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag hoppas att en tidsmaskin aldrig uppfinns, någon som ens fattar vad konsekvenserna blir? Om jag tar och åker tillbaka till 1400-talet och ger Columbus ett slag i ansiktet? Vem vet om han kommer att upptäcka vad vi kommer att kalla Amerika?

Redigerat av Median
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst MacGyver

Jag hoppas att en tidsmaskin aldrig uppfinns, någon som ens fattar vad konsekvenserna blir? Om jag tar och åker tillbaka till 1400-talet och ger Columbus ett slag i ansiktet? Vem vet om han kommer att upptäcka vad vi kommer att kalla Amerika?

Jag tror att det skulle göra stor nytta. :) Åt h*lvete med AmeriKKKa.

 

Klart vi skulle upptäckt det förr eller senare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För 50 år så skulle idag kallas för science fiction, jag tror det är mycket möjligt att vi uppfinner tidsmaskiner, teleporter etc. i framtiden. Säger inte att vi skulle ha det om 50 år men nån gång tror jag, kanske inte inom våran livstid men det är mycket svårt att gissa.

 

Men att åka tillbaks i tiden och ändra något för att sedan resa tillbaks idag som i komedier tror jag inte blir den första typen av tidsmaskin. Det kommer förmodligen börja med ett mycket litet rum som ändrar tiden mycket lite för att sedan utvecklas och bli kraftigare, som att datorer har utvecklats från 30 år sedan.

 

Man kan kolla på filmer för att få inspiration, tror att jag länkade dem tidigare i tråden också

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag hoppas att en tidsmaskin aldrig uppfinns, någon som ens fattar vad konsekvenserna blir? Om jag tar och åker tillbaka till 1400-talet och ger Columbus ett slag i ansiktet? Vem vet om han kommer att upptäcka vad vi kommer att kalla Amerika?

Jag tror att det skulle göra stor nytta. :) Åt h*lvete med AmeriKKKa.

 

Klart vi skulle upptäckt det förr eller senare.

 

Säkert, men som sagt, att resa tillbaka tiden och ändra det förflutna kan ge väldigt stora konsekvenser i framtiden.

Säger samma sak till dig WASD :>

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mindtwistah

Jag hoppas att en tidsmaskin aldrig uppfinns, någon som ens fattar vad konsekvenserna blir? Om jag tar och åker tillbaka till 1400-talet och ger Columbus ett slag i ansiktet? Vem vet om han kommer att upptäcka vad vi kommer att kalla Amerika?

Jag tror att det skulle göra stor nytta. :) Åt h*lvete med AmeriKKKa.

 

Klart vi skulle upptäckt det förr eller senare.

 

Säkert, men som sagt, att resa tillbaka tiden och ändra det förflutna kan ge väldigt stora konsekvenser i framtiden.

Säger samma sak till dig WASD :>

 

Beror på, kan skapas parallella universum, så vårt universum påverkas inte.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag får ont i huvudet när jag tänker på det här.

 

Tex: Vad skulle hända om man reste bak i tiden och gjorde så ens föräldrar inte träffade varandra?

 

Det är ju också nått som heter "The Butterfly Effect".

Det kan bli enorma förändringar om man reser bakåt i tiden och ändrar en fjärils vingslag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag får ont i huvudet när jag tänker på det här.

 

Tex: Vad skulle hända om man reste bak i tiden och gjorde så ens föräldrar inte träffade varandra?

 

Det är ju också nått som heter "The Butterfly Effect".

Det kan bli enorma förändringar om man reser bakåt i tiden och ändrar en fjärils vingslag.

Om man reste tillbaka i tiden och hindrade sina föräldrar från att mötas skulle skapa en paradox...

Om de inte möts, hur skulle barnet kunna senare åka tillbaka i tiden?

Alltså kan man inte, teoretiskt sett, påverka något sådant...

 

The Butterfly Effect har ingenting med tidsresande att göra, det är bara en del av kaos-teorin där en fjärils vingslag kan skapa skillnader i luften som till slut eskalerar till en orkan på andra sidan jorden (uh...)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...