Hoppa till innehåll

Åldersgräns På Energidryck?


Easton

Rekommendera inlägg

Sen är det ju så att det inte är speciellt gott heller, smakar typ som pure sweetness + nån äcklig smak till det. usch.

Jag tycker det är lika gott som vilken läsk som helst faktiskt.

 

Jag brukar känna av sockret vääääääldigt mycket då jag dricker Cola light istället för vanlig. (Även om det kanske är dåligare, men jag tycker att smaken är bättre < konstigt? kanske, men det är jag). Så ja, tycker att det blir för "sweet" smak.

 

 

Men ontopic iallfall. Om jag behöver energi för något brukar jag käka något som ger energi istället för att dricka något arificial ^^ känns bättre och smakar bättre :D

 

tycker att den här lagen att det ska vara åldersgräns är bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sen är det ju så att det inte är speciellt gott heller, smakar typ som pure sweetness + nån äcklig smak till det. usch.

Jag tycker det är lika gott som vilken läsk som helst faktiskt.

 

Jag brukar känna av sockret vääääääldigt mycket då jag dricker Cola light istället för vanlig. (Även om det kanske är dåligare, men jag tycker att smaken är bättre < konstigt? kanske, men det är jag). Så ja, tycker att det blir för "sweet" smak.

 

 

Men ontopic iallfall. Om jag behöver energi för något brukar jag käka något som ger energi istället för att dricka något arificial ^^ känns bättre och smakar bättre :D

 

tycker att den här lagen att det ska vara åldersgräns är bra.

 

finns det socker i Light? trodde det var sötningsmedel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

De har infört 15-årsgräns i vissa affärer här. 15/16 år känns lagom, arton är väl lite för mycket. Ibland ser jag även vissa som är ett par år äldre än jag men dricker det väldigt mycket ändå. Men det kan väl nästan jämföras med alkoholister som missbrukar alkohol även om de ligger en bit över åldersgränsen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En sak bara.

Drack ni som påverkas av åldersgränsen för att det faktiskt var gott, eller för att det vart någon slags trend.

 

I min förra skola började ungarna på högstadiet köpa energidryck på dagens första rast på skoldagarna. Energidrycken vart "cool".

Jag kan skriva en hyffsad lista över varför det är idiotiskt och påverkar en fysiskt och mentalt negativt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En sak bara.

Drack ni som påverkas av åldersgränsen för att det faktiskt var gott, eller för att det vart någon slags trend.

 

I min förra skola började ungarna på högstadiet köpa energidryck på dagens första rast på skoldagarna. Energidrycken vart "cool".

Jag kan skriva en hyffsad lista över varför det är idiotiskt och påverkar en fysiskt och mentalt negativt.

Jag påverkas inte av någon åldersgräns. Jag dricker för att det är "gott". Jag har levt på existensminimum den här månaden, känns det som, har haft totalt 50:- från början. När vi går till Ica på fredagar, innan bussen kommer har jag valt Euroshopper Energi dryck istället för t.ex. Coca-Cola, eftersom det är billigare. Jag väljer inte energidrycken för att det är coolt, utan som ett billigare alternativ till vanlig läsk.

Jag dricker läsk väldigt sällan och därför kan även jag känna av sötheten i drycken *brr*.

 

Jag vet om riskerna med dryckerna, men är ganska säker på att det, i små mängder (1-2 månaden?) inte är farligt. Pizza, Hamburgare, läsk, är även det farligt i större mändger, men äter/dricker man det bara ibland är det inte farligt.

 

Socker, Koffein m.m. åker ju ut ur kroppen efter ett tag, hur är det med Taurin?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sen är det ju så att det inte är speciellt gott heller, smakar typ som pure sweetness + nån äcklig smak till det. usch.

Jag tycker det är lika gott som vilken läsk som helst faktiskt.

 

Jag brukar känna av sockret vääääääldigt mycket då jag dricker Cola light istället för vanlig. (Även om det kanske är dåligare, men jag tycker att smaken är bättre < konstigt? kanske, men det är jag). Så ja, tycker att det blir för "sweet" smak.

 

 

Men ontopic iallfall. Om jag behöver energi för något brukar jag käka något som ger energi istället för att dricka något arificial ^^ känns bättre och smakar bättre :D

 

tycker att den här lagen att det ska vara åldersgräns är bra.

 

finns det socker i Light? trodde det var sötningsmedel.

 

Det sa jag väl inte? Du kanske missuppfattade ^^

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sen är det ju så att det inte är speciellt gott heller, smakar typ som pure sweetness + nån äcklig smak till det. usch.

Jag tycker det är lika gott som vilken läsk som helst faktiskt.

 

Jag brukar känna av sockret vääääääldigt mycket då jag dricker Cola light istället för vanlig. (Även om det kanske är dåligare, men jag tycker att smaken är bättre < konstigt? kanske, men det är jag). Så ja, tycker att det blir för "sweet" smak.

 

 

Men ontopic iallfall. Om jag behöver energi för något brukar jag käka något som ger energi istället för att dricka något arificial ^^ känns bättre och smakar bättre :D

 

tycker att den här lagen att det ska vara åldersgräns är bra.

 

finns det socker i Light? trodde det var sötningsmedel.

 

Det sa jag väl inte? Du kanske missuppfattade ^^

 

@Rullis ^

 

I stort sett allt är farligt i för stora mängder.

http://www.slv.se/sv/grupp1/Mat-och-naring...l-vilken-nytta/

Kolla livsmedelsverkets hemsida för info. Jag orkade inte kolla igenom allt.

Redigerat av PussyCat
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sandviken har gjort det igen. Vara så fullständigt dumma i huvudet att dem har satt åldergräns på energidryck. 18+! Tänk om detta kommer till hela Sverige? Vad tycker ni om detta trams?

 

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article4679216.ab

bara bra, om ni ändå ska sitta uppe och lana hela jävla natten så kan ni gå och lägga er halv sju på fredagen och sova till 10 på lördagen och sen på kvällen börjar ni spela...

bättre lösningen än att klunka energi dryck som kan leda till hjärt infark om man dricker mer än 2-3 per dag

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Polare nekade till och köpa Burn på Willys, han ser liksom ut och va 20 år gammal men 17 år han.

Då sa jag liksom ok jag tar dem också, eftersom jag skulle köpa till mig själv.

 

Visade leget och blev nekad, han sa att det skulle va möjligt att jag lät min polare smaka från energidrickan.

Seriöst löjliga moralgubbar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst CarlPhilip

Polare nekade till och köpa Burn på Willys, han ser liksom ut och va 20 år gammal men 17 år han.

Då sa jag liksom ok jag tar dem också, eftersom jag skulle köpa till mig själv.

 

Visade leget och blev nekad, han sa att det skulle va möjligt att jag lät min polare smaka från energidrickan.

Seriöst löjliga moralgubbar.

Var det 15 som åldersgräns?

 

Att han nekade din kompis, som inte hade leg är helt rätt tycker jag. Däremot att neka dig att köpa är helt fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Polare nekade till och köpa Burn på Willys, han ser liksom ut och va 20 år gammal men 17 år han.

Då sa jag liksom ok jag tar dem också, eftersom jag skulle köpa till mig själv.

 

Visade leget och blev nekad, han sa att det skulle va möjligt att jag lät min polare smaka från energidrickan.

Seriöst löjliga moralgubbar.

Var det 15 som åldersgräns?

 

Att han nekade din kompis, som inte hade leg är helt rätt tycker jag. Däremot att neka dig att köpa är helt fel.

 

Håller med om det. Alltså som att en 18+ (eller vad man måste va) för att få köpa öl i affären. Nekas för att man har en 16 årig kompis med. Lite fail xD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...