Guggo Skrivet 14 November 2010 Rapport Dela Skrivet 14 November 2010 (redigerat) Övriga energidrycker har fan aldrig gjort mig pigg, Coca Cola har det dock. ...konstigt med tanke på att det är mycket mer koffein i energidryck än i Coca Cola. (80mg i en 25cl burk Red Bull, jämfört med 40mg i en 33cl burk Coca Cola). Personligen föredrar jag en kopp starkt kaffe om man är trött. Mer koffein i det än de flesta energidrycker! Dessutom är det mycket godare! Edit: Myter och fakta om koffein. http://www.energyfiend.com/2005/09/caffeine-myths-and-facts Tycker "Myth:Caffeine is an addictive drug." var särskilt intressant. Redigerat 14 November 2010 av Guggo Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MrJesper Skrivet 30 December 2010 Rapport Dela Skrivet 30 December 2010 Nja, spelar mig ingen roll. Har aldrig druckit energidryck. Men visst det är lite att överdriva, borde vara föräldrarnas ansvar... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Laserturk Skrivet 31 December 2010 Rapport Dela Skrivet 31 December 2010 Mig veterligen så får det gärna vara en 18-års gräns på energidryck. Dels för att jag snart är 18, och dels för att man slipper se små coola 12-åringar springa runt med en burk energidricka och tror de är så coola för att de gör det. Sätt gärna en 18-års gräns. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Whore Skrivet 31 December 2010 Rapport Dela Skrivet 31 December 2010 (redigerat) Mig veterligen så får det gärna vara en 18-års gräns på energidryck. Dels för att jag snart är 18, och dels för att man slipper se små coola 12-åringar springa runt med en burk energidricka och tror de är så coola för att de gör det. Sätt gärna en 18-års gräns.Två fel med ditt argument. 1. Ska vi förbjuda allt som är töntigt? 2. Att sätta åldersgräns skulle bara göra energidryck mer attraktivt för små snorungar. Redigerat 31 December 2010 av Whore Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Layton Skrivet 11 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 11 Januari 2011 Energidryck är ju inte bra för ungdomar, läste att en pojke dog för han drack för mycket. Och jag bryr mig inte för jag tycker att energidryck är äckligt. Och det är ju bra för jag anser att de som bestämt det här gör ju bara det som är bäst för oss barn... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FreakyStyley Skrivet 16 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 16 Januari 2011 Ser ingen anledning till att förbjuda energidryck för att små tolvåringar tror att dom är coola när dom dricker det. Dricker ganska mycket energidryck på vardagarna i skolan med min polare, finns ett netto ganska nära vår skola. Och nej, jag dricker det inte för att vara cool, det är smaken som är så underbar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 17 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 17 Januari 2011 Enligt Mig (om det nu inte är så `:p) Inte åldersGRÄNS utan, åldersREKOMMENDATIONHar också kört med den innan, men då gällde det ett spel som GTA. Medans detta däremot (som förvånade mig) är detta tydligen hälsofarligt.Att sätta en rekommendation gör inte saken bättre igentligen. Att förbjuda energidryck till -15 är bara bra, tycker det till-och-med ska höjas till 18. Plus att vad är det för fel på vanlig läsk som Coca-cola eller Fanta eller liknande? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Layton Skrivet 17 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 17 Januari 2011 Har också kört med den innan, men då gällde det ett spel som GTA. Medans detta däremot (som förvånade mig) är detta tydligen hälsofarligt.Att sätta en rekommendation gör inte saken bättre igentligen. Att förbjuda energidryck till -15 är bara bra, tycker det till-och-med ska höjas till 18. Plus att vad är det för fel på vanlig läsk som Coca-cola eller Fanta eller liknande?Håller med dig, Majvor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Distinction Skrivet 17 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 17 Januari 2011 (redigerat) Personligen, skulle jag vilja ha en Läsk med 100% (Går tyvärr inte) smak som Monster, men Utan något som Tauring, Koffein osv... De, Skulle va nice. Kan tänka mig ''Monster For Kids''. Har också kört med den innan, men då gällde det ett spel som GTA. Medans detta däremot (som förvånade mig) är detta tydligen hälsofarligt.Att sätta en rekommendation gör inte saken bättre igentligen. Att förbjuda energidryck till -15 är bara bra, tycker det till-och-med ska höjas till 18. Plus att vad är det för fel på vanlig läsk som Coca-cola eller Fanta eller liknande? Jag tror de flesta är ute efter smaken speciellt(Är jag i alla fal.), Energin som finns i den lockar bara till att smaka den första. Redigerat 17 Januari 2011 av alexanderice Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 19 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 19 Januari 2011 Personligen, skulle jag vilja ha en Läsk med 100% (Går tyvärr inte) smak som Monster, men Utan något som Tauring, Koffein osv... De, Skulle va nice. Kan tänka mig ''Monster For Kids''.Jag tror de flesta är ute efter smaken speciellt(Är jag i alla fal.), Energin som finns i den lockar bara till att smaka den första.jag håller med dig därman borde försöka få fram energidricka som ger nästan samma smak och energi, men utan koffein, så att barn och ungdomar kan köpa och dricka det till träningar och sånt (och verka coola) utan några större problem. Detta kanske blir svårt, men man borde ju pröva och se om det funkar Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Layton Skrivet 19 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 19 Januari 2011 Bra idé! Gör en smarrig läsk som smakar tandkräm och geléhallon och som inte är farligt så bli alla barn glada :D Men ärligt jag tror att det skulle sälja riktigt bra, men jag gillar dock inte energidryck :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 19 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 19 Januari 2011 Övriga energidrycker har fan aldrig gjort mig pigg, Coca Cola har det dock.cola gör en pigg och hypad, därför är cola det absoluta valet :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.