Hoppa till innehåll

New World Order


WASD
 Dela

Rekommendera inlägg

Vi har konsperations teorier för att folk är rädda eller paranoida.

 

Såg på youtube så var det en man som sa att det inte är ett flygplan som krashar in i WTC utan en drake.

 

Det finns mycket sjukt där ute, jag måste säga att NWO låter ju som det mest sannolika med det betyder inte att det är sant.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vi har konsperations teorier för att folk är rädda eller paranoida.

Det där hänger inte ihop. Det är konspirationerna som gör folk paranoida. Om du är 100% säker på att världen går under 2012 kommer du antagligen bli paranoid av det.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, jag är mycket medveten om risken för korruption. Vad jag inte riktigt begriper är vad för motiv regeringen skulle ha.

Kanske utrota någon ras (ursäkta det icke politiskt korrekta uttrycket, det heter ju faktiskt ekotyp numera! :))? Men om en världsregering skulle skapas, skulle den inte då ha representanter från alla folkslag?

Kanske kriga? Det känns dock ganska otroligt, eftersom det finns ingen att kriga emot.

För deras egen rikedom? Nja, ledare i nuläget är ju redan högt uppsatta.

 

Tänker genast på boken 1984 som säkert någon här har läst. I den världen finns tre isolerade stater som styrs på samma DDR-aktiga sätt. Medborgarna har helt enkelt ingen aning om vad som händer utanför landet (inte innanför heller för den delen) och tror att det är krig, fastän att det inte är det, osv. Frågan är om en sån här revolution ens är möjlig i dagens informationssamhälle. Jag menar, det är få saker som är hemliga iochmed internet. Visst har vi fortfarande några såna hål kvar, till exempel Kina med sin censur, och Nordkorea med sin helylle Kim Jong Il som är bäst på allt. Dock skulle det vara väldigt knepigt att få sån kontroll över ett redan fritt folk.

 

Ingen kritik mot NWO, bara lite reflektioner.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om vi förutsäger att de gjorde 9/11 bara för att få mer makt så är de ju redan korrupta. Och motivet var väl, mer makt. I världsregeringen de tänker skapa tror man att de i Bilderberg-gruppen kommer stå högst upp och ingen annan för bestämma nånting.

 

Jag har hört en del om 1984 men aldrig förstått vad det innebär. Men de kanske syftade på ett det är ett "blueprint" för NWO.

 

Om du jämför te.x USA för 10 år sen med Kina idag. Och USA idag, med Kina idag. Så ser man att det går åt det hållet med mer poliser och övervakningskameror och kontroll och sånt.

Här är en video på polisstaten som håller på att växa: http://www.youtube.com/watch?v=CIM3k-o5xM0

I videoinfon nämns dessutom 1984.

David Icke beskriver fåran "frihet" såhär. Om du sitter i ett fängelse och ser galler, så vet du att du inte är fri. Men om du sitter i ett fängelse utan galler, ska kan du tro att du är fri. Och det är den där andra situationen vi är i.

 

USA startar ju krig hit och dit för att få pengar och visa vem som bestämmer.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om vi förutsäger att de gjorde 9/11 bara för att få mer makt så är de ju redan korrupta. Och motivet var väl, mer makt. I världsregeringen de tänker skapa tror man att de i Bilderberg-gruppen kommer stå högst upp och ingen annan för bestämma nånting.

 

Jag har hört en del om 1984 men aldrig förstått vad det innebär. Men de kanske syftade på ett det är ett "blueprint" för NWO.

 

Om du jämför te.x USA för 10 år sen med Kina idag. Och USA idag, med Kina idag. Så ser man att det går åt det hållet med mer poliser och övervakningskameror och kontroll och sånt.

Här är en video på polisstaten som håller på att växa: http://www.youtube.com/watch?v=CIM3k-o5xM0

I videoinfon nämns dessutom 1984.

David Icke beskriver fåran "frihet" såhär. Om du sitter i ett fängelse och ser galler, så vet du att du inte är fri. Men om du sitter i ett fängelse utan galler, ska kan du tro att du är fri. Och det är den där andra situationen vi är i.

 

USA startar ju krig hit och för att visa vem som bestämmer.

Det har människor gjort i alla år... Det ligger i den mänskliga naturen att slåss för sin "stam" för att ta över nya områden och komma åt mer resurser.

 

Och om jag just nu blir hjärntvättad av den onda staten till att tro att jag är fri så lyckas de verkligen bra för jag kan inte se hur vi blir förtryckta. Visst, systemet är långt från perfekt och vi "små" människor har inte så mycket att säga till om när det kommer till större beslut. Bor du inte just nu under ett tryggt tak med en bekväm säng och mat på bordet? Vad mer kan man önska sig?

 

Skulle du också kunna berätta vad du menar med makt? Det låter nästan som en fysisk valuta när du tar upp det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dagens samhälle är tillräckligt utvecklat för att vi inte ska behöva döda varandra för resurser.

 

Sverige har det ganska bra i jämfört med andra länder, men det går åt fel håll. Och ju tidigare man börjar ju lättare är det att förhindra. Ju mer makt staten har ju mindre frihet har du ju.

 

Makt är väl när man har kontroll över annat folk, dina föräldrar har makt över dig.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...