Guggo Skrivet 20 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 20 Juni 2010 Poängen är att folk gör massor av skadliga saker, att fråga varför är meningslöst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Laserturk Skrivet 20 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 20 Juni 2010 Läsk och skräpmat kan du konsumera i "lagom" mängder, nikotin gör dig beroende. Läsk gör en även beroende också. Jag är ett levande bevis på det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 21 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Juni 2010 Läsk och skräpmat kan du konsumera i "lagom" mängder, nikotin gör dig beroende. Läsk gör en även beroende också. Jag är ett levande bevis på det. Det är för att i evolution så har människoarten livnärt sig på frukter för det mesta vilket innehåller(fruktos), läsk som vi dricker idag består oftast av fruktos. Så det är därför dem flesta älskar läsk. Men lite disciplin kan man ha också, risken för diabetes är stor om du inte kontrollerar det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sinclair Skrivet 21 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Juni 2010 Det är inte bara läsk, godis och skräpmat som gör att risken för diabetes ökar. Dåligt immunförsvar och ärftlighet är några andra faktorer som spelar in också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
knark Skrivet 2 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 2 Juli 2010 Läsk och skräpmat kan du konsumera i "lagom" mängder, nikotin gör dig beroende. Läsk gör en även beroende också. Jag är ett levande bevis på det. Det är för att i evolution så har människoarten livnärt sig på frukter för det mesta vilket innehåller(fruktos), läsk som vi dricker idag består oftast av fruktos. Så det är därför dem flesta älskar läsk. Men lite disciplin kan man ha också, risken för diabetes är stor om du inte kontrollerar det. Så, om man är beroende av läsk, så skulle man kunna ta en frukt istället? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 2 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 2 Juli 2010 Läsk = innehållande av socker. Socker = sackaros ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SmeK Skrivet 8 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 8 Juli 2010 Läsk och skräpmat kan du konsumera i "lagom" mängder, nikotin gör dig beroende. Läsk gör en även beroende också. Jag är ett levande bevis på det. Det är för att i evolution så har människoarten livnärt sig på frukter för det mesta vilket innehåller (fruktos), läsk som vi dricker idag består oftast av fruktos. Så det är därför dem flesta älskar läsk. Men lite disciplin kan man ha också, risken för diabetes är stor om du inte kontrollerar det. Så, om man är beroende av läsk, så skulle man kunna ta en frukt istället? Frukt och Fruktos är inte samma sak om jag minns rätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 9 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 9 Juli 2010 Läsk och skräpmat kan du konsumera i "lagom" mängder, nikotin gör dig beroende. Läsk gör en även beroende också. Jag är ett levande bevis på det. Har aldrig rökt eller snusat, men läsk är rätt lätt att komma ifrån. Tycker om läsk men jag kan lätt sluta om jag vill. Lika så med godis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 9 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 9 Juli 2010 Tycker om läsk men jag kan lätt sluta om jag vill. Lika så med godis. Fast det är ju exakt så alla som är beroende av något säger. Även den mest härdade heroinmissbrukaren påstår att han lätt kan sluta om han vill. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 9 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 9 Juli 2010 (redigerat) Frukt och Fruktos är inte samma sak om jag minns rätt.Fruktos är en sockerart som tillsammans med glukos bildar disackariden sackaros "strösocker". Fruktos återfinns rikligt i frukt, därav namnet. Ryssfemman du babblar, vadå "livnärt sig på frukter för det mesta"? Redigerat 9 Juli 2010 av Dave37 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 9 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 9 Juli 2010 (redigerat) Frukt och Fruktos är inte samma sak om jag minns rätt.Fruktos är en sockerart som tillsammans med glukos bildar disackariden sackaros "strösocker". Fruktos återfinns rikligt i frukt, därav namnet. Ryssfemman du babblar, vadå "livnärt sig på frukter för det mesta"? I evolution pratar jag om, inte 2000 år tillbaka. Redigerat 9 Juli 2010 av Ryssfemma Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 10 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 10 Juli 2010 (redigerat) anledningen till att människan finns är att våra tidiga förfäder började utöka sitt proteinintag. Det som symboliserar människans (homo sapiens) delning från övriga hominider är övergången till kött, under de första 100 000 åren av våran existens levde vi på (förutom till stor del kött) rötter, bär och örter. Skall du hitta de förfäder till oss som levde nästan uteslutande på frukt få du gå 20-35 miljoner år tillbaka i tiden, och det var på denna tid som får hade huggtänder och jagade byten av deras egna storlek. anledningen till att vi gillar socker är att antagligen delvis att hjärnan uteslutande har glukos som energiskälla, men jag har inget som backar upp det, det är bara en lösryckt hypotes från min sida. Redigerat 10 Juli 2010 av Dave37 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.