Dave37 Skrivet 14 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 14 Juli 2010 (redigerat) Ja, jag kan hålla med dig om att verkligheten nu delvis är rasistisk, och att invandringsprocessen är undermålig. Men för den sakens skull behöver inte rasism vara konstant. Man behöver inte välja mellan sammanhållning, gemenskap, trygghet, inget hat baserad på skillnader, ingen diskriminering, ingen segregation och invandring. Man kan kombinera båda två. Redigerat 14 Juli 2010 av Dave37 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 14 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 14 Juli 2010 (redigerat) Du lyckades skapa 5 separata argument om "bristande kunskap", imponerande. För övrigt har jag få tvivel om att ett land skulle må jävligt bra av att ha en något homogeniserat folk, eftersom det innebär ca 0 kulturkrockar, sammanhållning, gemenskap, trygghet. Det finns ingen rasism då. Inget hat baserad på skillnader. Ingen diskriminering. Ingen segregation. Fy fan vad tråkigt med ett homogeniserat folk. Jag skulle fan flytta om det bara var massa jävla svenskar här. Dessutom så lär ju det leda till att folk sitter och är rasister mot folk i alla fall eftersom de aldrig får träffa människor från andra kulturer. Vilket leder till okunskap, vilket leder till rasism och massa andra dumheter. Vad har dagens mångkultur gett oss? Kebab, film, musik, tv-program, bilar, etc etc etc. Ja, när du kollar på en amerikansk film så är det mångkultur. Men du menar inte mångkultur eller hur? Du menar muslimsk kultur. Men istället har vi ju dagens syn på saken, släng in varenda jävel, i synnerhet analfabeter och stå med pekpinnen på dom som har något negativt att säga till om. Men snälla. Jag har sagt det massor av gånger. Den KLAR MAJORITET av invandrarna som kommer till Sverige är VÄLUTBILDADE människor från EU/EES, hemvändande SVENSKAR eller STUDENTER. När folk från mellanöstern/afrika kommer hit så är de flesta inte analfabeter (de som faktiskt är analfabeter har oftast varken pengar, kunskap eller möjlighet att ens ta sig hit). Tvärt om kommer många relativt välutbildade (eller åtminstone hyfsast välutbildade) människor hit från till exempel mellanöstern. Men eftersom svenskar är så fruktansvärt fördomsfulla och smygrasister så får de köra taxi istället för att jobba som ingenjörer, ekonomer osv. Av de ärenden som migrationsverket handlade 2009 så avslogs 48,54%, 27.31% fick bifall, 13,11% skickades till ett annat land och resterande ansökningar avskrevs till exempel för att den ansökande avvek eller återtog sin ansökan (dvs, de fick inget uppehållstillstånd). En majoritet av de asylsökande får alltså avslag. Sluta låtsas som alla invandrare är puckade Afrikaner som inte ens kan skriva sitt namn. Verkligheten är rasistisk. Bara för att det finns alldeles för många som du i Sverige. Och det är ju inte en anledning till att inte försöka förbättra situationen rörande rasism, eller hur? http://theinspirationroom.com/daily/print/2009/5/racist-brain-ad.jpg Edit: Rättade till en siffra. Redigerat 14 Juli 2010 av Guggo Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 14 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 14 Juli 2010 (redigerat) Hur i helvete gör man det när man blandar kulturer, som genom historien hatat varandra och visat gång på gång att de inte kan samexistera (nu talar jag om kristendom mot islam), genom en integration som är så barnslig och otroligt naiv att den är skrattretande? Rasism växer fram av två saker. Verklighet och fördomar. Det är ingen falsk fördom att araber/afrikaner är överrepresenterade inom våldtäkt i Sverige. Det är verklighet. Denna verklighet försöker media dölja, med hänvisning att de inte vill göda den s.k främlingsfientliga stämningen i Sverige. Givetvis är det svenskarna som är problemet. Jag vill undvika att spela på offer-kortet, men tyvärr. Ett fint exempel var för ungefär ett år sedan när underbara Aftonbladet presenterade en artikel som beskrev hemskheterna med att svenska barn i skolorna inte får lära sig om Sveriges inblandning i slaveriet i Afrika, något som knappast hade med SVENSKA FOLKET eller ens vår dåvarande REGERING att göra, utan att det var en grupp med svenskt ursprung följde med strömmen med slaveriet, p.g.a ekonomiska anledningar. Tillbaka till varför rasism växer fram. Fler och fler inser åsiktsfascismen vi egentligen har. Fler inser att det inte är tillåtet att vara negativ till integrationen. Säger någon att denne är kritisk till integrationen idag så måste denne genast följa fjant-protokollet, genom att först hålla ett 15 minuters tal om varför denne älskar mångkultur och inte är rasist blablablablabla. Folk associerar kritiken med rasism undermedvetet. Alla skruvar obekvämt på sig av skämt mot araber eller afrikaner, men det är fritt fram att kalla samtliga Amerikaner för feta idioter, danskar för glada fyllon och norrmän som skidåkande fjantar. Det är okej att gå runt med stängda ögon och säga ching-chong och kalla japaner allmänt sjuka, men knappast att driva med den härligt återkommande "Ey din mamma brushan jagh knollah henne upponer" i förorterna. Fördom är ett intressant ord. Media vill få en att associera fördom med lögn. En fördom är att dömma någon utifrån något som kan ses som stereotypiskt. Som att anta att någon arab man ser lever på socialbidrag bara för att det "sägs" att många faktiskt är beroende av det, vilket då faktiskt stämmer p.g.a den härligt enorma strömmen kulturberikare, tack vare vår integrationspolitik som ligger strax mellan särskole- och dagisnivå. D.v.s, fördomar är en undermedveten dom man gör p.g.a anledningar som faktiskt till viss del stämmer. Det är många anledningar till att hatet bara fortsätter växa. Medans ghettona växer, står samtliga politiker och kallar de som förstår och vill diskutera problemen som främlingsfientliga SD anhängare. Även där har vi ju en intressant punkt, hur SD ska frysas ut oavsett stöd. Vem bryr sig om att det blir Sveriges tredje största parti? De har ju obvekväma åsikter! Oförlåtligt. Tänk att ett sådant parti kan växa fram i landet där mångkulturen är så perfekt och harmonisk... fan, min bil brinner. Polisen i malmö ses som rasister hela högen, eftersom 3 stycken sade något opassande i enrum. Men DET är fritt fram att basunera ut i media, dom hemska svenska poliserna är så elaka. Det är ett systematiskt jävla självhatsprojekt media bedriver. De ÄLSKAR säkert brottslingar som Lasermannen, Anders Eklund och Mats Alm som skapar rubriker. Dom kan man ju visa upp bilder på, men knappast på "den svenske mannen" från Södertälje, Malmö, Göteborg. Jag har sett flertalet artiklar där gärningsmannen på film faktiskt BLEKTS för att det ska vara svårare att avgöra hudfärg. Hudfärg är i sig ointressant för fallet i rätten, men som sagt, det handlar om att dölja härkomst för att inte göda rasismen som, uppenbarligen, endast vita är kapabla av. Vem bryr sig om att folk blir kallade svennehoror, när det finns sådana ord som bryter mot samtliga mänskliga rättigheter och lagar i universum, "blatte"? Ingen bryr sig om att folk blir kallade äckliga svennar, men det blir ett jävla liv om det handlar om andra, eftersom det är minoritererna man ska tycka synd om. Arbetsmarknaden då? Ska vi tala om de inhumana hemskheterna som sker på t ex sjukhus, när utlänningar med en utbildning lägre än den standard vi kräver, nekas arbete? Jävla rasister, hur kan de kräva att alla håller standarden, samt bedyrar säkerheten genom att inte riskera t ex brister i kommunikationen. Dock så är det ju många arbetsplatser som, för att passa in i det snälla Sverige, ska tjata in fjanterier som "Vi värnar om mångkulturen och arbetar aktivt för att få in fler utlänningar i arbetslivet", vilket givetvis är BRA i sig! MEN, det är som med jämställdhetsfjanteriet, om en kvinna och en man söker ska kvinnan antas, positiv särbehandling. Mannen diskrimineras, men mannen är inte i position att hävda detta, likaså att en svensk inte på något sätt kan hävda att denne blivit avslagen p.g.a hans härkomst, då en person från en minoritet antogs istället, just pga härkomsten. SAMMA. POSITIVA. SÄRBEHANDLING. Detta är Sverige, det land där majoriteten ska hata sig självt Och nu, som sagt, så sitter vi snart och väljer statsminister 4 år framåt. Mona "Muslim", som sagt sådana härliga saker som "Jag tror att det är lite det som gör många svenskar så avundsjuka på invandrargrupper. Ni har en kultur, en identitet, en historia, någonting som binder ihop er. Och vad har vi? Vi har midsommarafton och sådana töntiga saker." "Om två lika meriterade personer söker jobb på en arbetsplats med få invandrare ska den som heter Mohammed få jobbet." "Jag hatar allt genuint typiskt svenskt." Hon hatar svenskar, men det är okej... eller hur. Hade citaten sagt "... den som heter Karl få jobbet", "... hatar allt genuint typiskt arabiskt." Herrejävlar vilket liv det skulle bli! EDIT: Och här kommer Guggo. Fy fan vad tråkigt med ett homogeniserat folk. Jag skulle fan flytta om det bara var massa jävla svenskar här. Dessutom så lär ju det leda till att folk sitter och är rasister mot folk i alla fall eftersom de aldrig får träffa människor från andra kulturer. Vilket leder till okunskap, vilket leder till rasism och massa andra dumheter. Japp, absolut. Jag menar, jag talade ju om ett fullkomligt isolerat samhälle. Kebab, film, musik, tv-program, bilar, etc etc etc. Ja, när du kollar på en amerikansk film så är det mångkultur. Men du menar inte mångkultur eller hur? Du menar muslimsk kultur. Dagisargument. Fråga någon som talar om hur denne älskar mångkultur, jag vill gärna veta hur många det vore som började tala om utländska bilmodeller och amerikanska filmer. Mångkultur, oavsett vem som talar om 'et, handlar om FOLKGRUPPER. INTE VAROR, FILMER, MUSIK. Visst, det stämmer till viss del, men det är fan inte det folk pratar om egentligen. Det borde du förstå, fast det gör du säkert, du gillar bara att peka ut små kryphål i argument. Men snälla. Jag har sagt det massor av gånger. Den KLAR MAJORITET av invandrarna som kommer till Sverige är VÄLUTBILDADE människor från EU/EES, hemvändande SVENSKAR eller STUDENTER. När folk från mellanöstern/afrika kommer hit så är de flesta inte analfabeter (de som faktiskt är analfabeter har oftast varken pengar, kunskap eller möjlighet att ens ta sig hit). Tvärt om kommer många relativt välutbildade (eller åtminstone hyfsast välutbildade) människor hit från till exempel mellanöstern. Och eftersom det är så så spelar det ingen roll hur den problematiska minoriteten hanteras, eller hur? Men eftersom svenskar är så fruktansvärt fördomsfulla och smygrasister så får de köra taxi istället för att jobba som ingenjörer, ekonomer osv. Givetvis. Bara för att det finns alldeles för många som du i Sverige. http://blogs.villagevoice.com/forkintheroad/crying-baby-giant-eyes1.jpg Redigerat 15 Juli 2010 av fishmaster Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 15 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Juli 2010 @ Guggo: håller med dig till stora delar, men det verkar som om du och fishmaster specificerar er på olika områden i invandrarpolitiken, hade ni kunnat komplettera era argument tycker iaf jag att bilden ser komplett ut. @ fishmaster: Håller med dig svagt på vissa punkter, och du är väldigt duktig på att rabbla upp fel och brister. Men jag undrar, vilka anklagar du för dessa problem och vilka är "oskyldiga"? alla nämnda ingen glömd tack. Sen undrar jag (fast jag starkt misstänker) vad ditt förslag på lösning är, lite konkret. Alltså inte "fixa invandringspolitiken" för det är lika givande som "lös problemet". Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 15 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Juli 2010 (redigerat) Hur i helvete gör man det när man blandar kulturer, som genom historien hatat varandra och visat gång på gång att de inte kan samexistera (nu talar jag om kristendom mot islam), genom en integration som är så barnslig och otroligt naiv att den är skrattretande? Ja för alla heliga krig mellan kristendomen och islam är ju verkligen relevanta i dagens samhälle. Mycket har faktiskt att göra med svenskarnas attityd (ja, onda mig jag skyller på svenskarna) att göra. Tyvärr tror jag att attityden som du har är ganska vanlig i Sverige, vilket leder till delar av problemen vi har idag. "Rasism växer fram av två saker. Verklighet och fördomar. Det är ingen falsk fördom att araber/afrikaner är överrepresenterade inom våldtäkt i Sverige." Nej, men det är en falsk fördom att folk begår brott för att de är araber. Folk begår brott på grund av sättet de blir behandlade i Sverige, vi behöver en bättre integrationspolitik och och mindre smyg (och öppen..)rasism i Sverige om vi vill se en förbättring. Ingen (eller väldigt få) kommer hit med planer på att begå brott. Det är något som växer fram av på grund av Sverige. Det är verklighet. Denna verklighet försöker media dölja, med hänvisning att de inte vill göda den s.k främlingsfientliga stämningen i Sverige. Givetvis är det svenskarna som är problemet. Jag vill undvika att spela på offer-kortet, men tyvärr. Som jag sa så har jag EXTREMT svårt att tänka mig att folk kommer hit och tänker "HÄ HÄ NU SKALL JAG LEVA PÅ SOC, RÅNA SVENSKAR PÅ DERAS JACKOR OCH VÅLDTA SVENSKA TJEJER :) ". De kommer hit, och på grund av förhållandena här så växer beteendet fram. Alldeles för många skyller ifrån sig alldeles för fort. "Ja de där nedrans muslimerna har ju brottsligheten i ryggraden" är nog ett tyvärr ganska vanligt tankesätt (kul info, en Sverigedemokrat sa något liknande för inte så länge sedan) Ett fint exempel var för ungefär ett år sedan när underbara Aftonbladet presenterade en artikel som beskrev hemskheterna med att svenska barn i skolorna inte får lära sig om Sveriges inblandning i slaveriet i Afrika, något som knappast hade med SVENSKA FOLKET eller ens vår dåvarande REGERING att göra, utan att det var en grupp med svenskt ursprung följde med strömmen med slaveriet, p.g.a ekonomiska anledningar. lol aftonbladet. Och varför skulle barn i skolan INTE lära sig om Svenska inblandingen i afrikas slaveri. Sverige hade för övrigt kolonier i Afrika, USA och Karibien så det var nog lite mer omfattande än vad du vill få det att framstå som. "Tillbaka till varför rasism växer fram. Fler och fler inser åsiktsfascismen vi egentligen har. Fler inser att det inte är tillåtet att vara negativ till integrationen." Trots att partier som SD bara växer och växer menar du? " Säger någon att denne är kritisk till integrationen idag så måste denne genast följa fjant-protokollet, genom att först hålla ett 15 minuters tal om varför denne älskar mångkultur och inte är rasist blablablablabla." En av sakerna som gör att jag verkligen föraktar SD är att de inte vågar säga vad de står för. De säger invandrare men menar muslimer. De säger mångkultur men menar muslimsk kultur. De säger att de inte är rasister, trots att det är egentligen vad många av dom är. Ett politiskt parti som försöker lura till sig röster genom att inte våga säga vad de står för kan jag inte ta på allvar. Alla skruvar obekvämt på sig av skämt mot araber eller afrikaner Nej. vilket då faktiskt stämmer p.g.a den härligt enorma strömmen kulturberikare, tack vare vår integrationspolitik som ligger strax mellan särskole- och dagisnivå. Trots att antalet personer som går på socialbidrag minskar och det blir svårare och svårare för invandrare att få det menar du? Det är många anledningar till att hatet bara fortsätter växa. Medans ghettona växer, står samtliga politiker och kallar de som förstår och vill diskutera problemen som främlingsfientliga SD anhängare. Även där har vi ju en intressant punkt, hur SD ska frysas ut oavsett stöd. Vem bryr sig om att det blir Sveriges tredje största parti? De har ju obvekväma åsikter! Oförlåtligt. Tänk att ett sådant parti kan växa fram i landet där mångkulturen är så perfekt och harmonisk... fan, min bil brinner. Precis. Bättre att låta SD prata så folk får höra deras människo- och demokratiskt vidriga smörja. Jag har sett flertalet artiklar där gärningsmannen på film faktiskt BLEKTS för att det ska vara svårare att avgöra hudfärg. Hudfärg är i sig ointressant för fallet i rätten, men som sagt, det handlar om att dölja härkomst för att inte göda rasismen som, uppenbarligen, endast vita är kapabla av. Nej, det handlar om att skydda gärningsmannens identitet så att han inte får en ilsken folkhop med facklor och rep efter sig. Enligt pressens etiska regler så skall man aldrig avslöja identiteten hos en misstänkt innan han har blivit dömd. Expressen gjorde det för ett tag sedan (angående en svensk serievåldtäktsman tror jag) och det blev ett jävla liv. Polisens utredning blev förstörd, den utpekade och hans familj fick ett helvete osv. Och när vi ändå är inne på det spåret så tycker jag tidningarna skriver minst lika mycket om Denho Acar, Naser Dzeljilji och folk från andra gäng med många invandrare som de skriver om Mats Alm. Vem bryr sig om att folk blir kallade svennehoror, när det finns sådana ord som bryter mot samtliga mänskliga rättigheter och lagar i universum, "blatte"? Ingen bryr sig om att folk blir kallade äckliga svennar, men det blir ett jävla liv om det handlar om andra, eftersom det är minoritererna man ska tycka synd om. Som jag sa tidigare. Folk kommer inte hit och tycker att svenskarna är horor. De är en attityd de skaffar sig här. Arbetsmarknaden då? Ska vi tala om de inhumana hemskheterna som sker på t ex sjukhus, när utlänningar med en utbildning lägre än den standard vi kräver, nekas arbete? Jävla rasister, hur kan de kräva att alla håller standarden, samt bedyrar säkerheten genom att inte riskera t ex brister i kommunikationen. Nu finns det dock universitet i mellanöstern så fina att vi svenskar bara kan drömma om dom. Folk åker dit och gör operationer där istället eftersom de kan få en mycket bättre sjukvård, och kortare köer där en i europa. Att folk med fullgod utbildning enligt svensk standard tvingas ta städjobb är ett faktum, vare sig du vill låtsas om det eller inte. Sedan så är ju både standarden och kommunikationen ganska lätt att testa, eller hur? Att kolla om någon kan svenska är ju inte särskilt svårt, och ett sjukhus kan nog sålla bort en undermånlig läkare ganska enkelt. Hon hatar svenskar, men det är okej... eller hur. Hade citaten sagt "... den som heter Karl få jobbet", "... hatar allt genuint typiskt arabiskt." Herrejävlar vilket liv det skulle bli! Att hata allt typiskt svenskt och svenska traditioner är inte samma sak som att hata svenskar. Edit: Dock håller jag med om att Mona är en urusel politiker som borde gå och leka på en hårt trafikerad väg. Edit: Vafan jag trodde allt det här var svar på mitt inlägg. Jaja, du får nöja dig med ovanstående. Tillägger bara: Mångkultur handlar om kultur, och allt vad det innebär. Mångkultur innebär att Sverige influeras av andra kulturer. USA, Mellanöstern, England etc. Fast, det är väl inte det du tycker är negativt, eller hur? Precis som så många andra så säger du mångkultur men menar muslimsk kultur. Rätta mig om jag har fel. Redigerat 15 Juli 2010 av Guggo Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 15 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Juli 2010 Guggo tycker att hela mitt argument om problemgrupper blir nullifierat av att tjata om återvandrare och "högutbildade", vilket jag redan känner till. Invandringsdebatt handlar ju mycket om att sopa problem under mattan. Det är ju därför vi har en sådan omfattande segregation. So what att arbetslösheten bland minoriteter bara ökar, vi kan skylla på det svenska folket. På migrationsverket, på arbetsförmedligen, på kommunerna. Att fixa problemen är ganska likt SDs idéer. Att faktiskt sätta ner foten och kräva något tillbaka. Jag har många gånger, iallafall i den gamla låsta invandringstråden, talat om hur många saknar arbete även efter 7 år här. I områden där alla utlänningar slussas p.g.a antal och onda kommuner får många aldrig arbete alls, de lär sig inte ens språket eftersom de lika gärna kan tala modersmål i området. SD vill uppmana till återvandring, om möjligt. De talar inte om att kallblodigt kasta ut folk ner till sönderbombade kratrar. Enorma summor pengar går till detta svarta hål i samhället, men inget förändras eftersom det är så känsligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 15 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Juli 2010 (redigerat) Guggo tycker att hela mitt argument om problemgrupper blir nullifierat av att tjata om återvandrare och "högutbildade", vilket jag redan känner till. Nej, min poäng är att många säger "wööh stoppa invandringen" trots att invandringen till stor del består av personer som de antagligen vill ha in i Sverige. Stoppar vi eller minskar vi invandringen så minskar vi på "bra" invandrare som norrmän, och andra europeér. Vad folk egentligen vill är att slänga ut muslimerna och sedan inte släppa in dom igen. De vågar bara inte säga det. Och folk som inte vågar säga vad de står för har jag i princip ingen respekt för alls. Eller SD kanske vill minska på invandringen av européer och studenter? So what att arbetslösheten bland minoriteter bara ökar, vi kan skylla på det svenska folket. På migrationsverket, på arbetsförmedligen, på kommunerna. Ja, det är ju vårt land och därför vårt ansvar. Eller, egentligen är det politikernas ansvar men du fattar. Om arbetslösheten i Sverige ökar så är det klart att det är Sveriges fel. Att fixa problemen är ganska likt SDs idéer. Att faktiskt sätta ner foten och kräva något tillbaka. Jag har många gånger, iallafall i den gamla låsta invandringstråden, talat om hur många saknar arbete även efter 7 år här. I områden där alla utlänningar slussas p.g.a antal och onda kommuner får många aldrig arbete alls, de lär sig inte ens språket eftersom de lika gärna kan tala modersmål i området. Att vi behöver en bättre intergrationspolitik har jag aldrig förnekat. Och anledningen till att många invandrare är arbetslösa är ju just på grund av att svenskarna inte vill anställa dom. Redigerat 15 Juli 2010 av Guggo Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 15 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Juli 2010 (redigerat) Ja för alla heliga krig mellan kristendomen och islam är ju verkligen relevanta i dagens samhälle. Mycket har faktiskt att göra med svenskarnas attityd (ja, onda mig jag skyller på svenskarna) att göra. Tyvärr tror jag att attityden som du har är ganska vanlig i Sverige, vilket leder till delar av problemen vi har idag. Nej, det är de inte. Men dessa har ett sådant inflytande på folk att det finns ett vi och dom, bland allihopa. Min attityd? Givetvis, den hemska rasistiska inhumana attityden, framväxt ur detta skämt till samhällsordning. Nej, men det är en falsk fördom att folk begår brott för att de är araber. Folk begår brott på grund av sättet de blir behandlade i Sverige, vi behöver en bättre integrationspolitik och och mindre smyg (och öppen..)rasism i Sverige om vi vill se en förbättring. Ingen (eller väldigt få) kommer hit med planer på att begå brott. Det är något som växer fram av på grund av Sverige. Jag kommer aldrig att påstå att någon begår ett brott just på grund av att denne är arab, afrikan, bäver eller finne. Men det är väl den bilden folk får när man talar om överrepresentation, eftersom då står en viss grupp i fokus... Som jag sa så har jag EXTREMT svårt att tänka mig att folk kommer hit och tänker "HÄ HÄ NU SKALL JAG LEVA PÅ SOC, RÅNA SVENSKAR PÅ DERAS JACKOR OCH VÅLDTA SVENSKA TJEJER :) ". De kommer hit, och på grund av förhållandena här så växer beteendet fram. Och tack vare denna liberala dagispolitik så fortsätter problemen växa, och kritikerna ska tystas. lol aftonbladet. Och varför skulle barn i skolan INTE lära sig om Svenska inblandingen i afrikas slaveri. Sverige hade för övrigt kolonier i Afrika, USA och Karibien så det var nog lite mer omfattande än vad du vill få det att framstå som. De ska undervisas, men min poäng var att hela köret handlade om hur vi ska alla utveckla white-man-guilt syndrome i skolorna. Omfattande kolonier kände jag inte ens till. "Trots att partier som SD bara växer och växer menar du? Man kan ej längre kritisera vår integrationspolitik utan att behöva oroa sig för rasiststämplar. Om man skippar fjantprotokollet, d.v.s. En av sakerna som gör att jag verkligen föraktar SD är att de inte vågar säga vad de står för. De säger invandrare men menar muslimer. De säger mångkultur men menar muslimsk kultur. De säger att de inte är rasister, trots att det är egentligen vad många av dom är. Ett politiskt parti som försöker lura till sig röster genom att inte våga säga vad de står för kan jag inte ta på allvar. Jag har tänkt mycket över detta. Handlar det om att bedriva en fråga på ett rumsrens sätt, eller lögn. Varför tror du *vissa* står i SDs fokus? För att det syns vilka som generellt hör till de problematiska minoriteterna. För övrigt har jag undrat ett tag, har jag någonsin hört talas om en brottslig asiat i Sverige? Nej, vilket förmodligen är en anledning till att inte ens SD fokuserar på dessa. Något stigmatiserande, men men. Nej. Nähänä. Trots att antalet personer som går på socialbidrag minskar och det blir svårare och svårare för invandrare att få det menar du? Finns det en gnutta ekonomisk vett? Precis. Bättre att låta SD prata så folk får höra deras människo- och demokratiskt vidriga smörja. Jag skulle hellre låta extrema anarkister och [whatever]hatare få tala, om de har stöd, än att aktivt motarbeta demokratins grundpelare, att alla åsikter ska respekteras och få synas och höras. Men det är ju även en viktig del i denna debatt, varför bara rumsrena åsikter får existera. Som jag sa tidigare. Folk kommer inte hit och tycker att svenskarna är horor. De är en attityd de skaffar sig här. Som dyker upp p.g.a en inkompetent och orealistisk naiv politik. Nu finns det dock universitet i mellanöstern så fina att vi svenskar bara kan drömma om dom. Folk åker dit och gör operationer där istället eftersom de kan få en mycket bättre sjukvård, och kortare köer där en i europa. Att folk med fullgod utbildning enligt svensk standard tvingas ta städjobb är ett faktum, vare sig du vill låtsas om det eller inte. Sedan så är ju både standarden och kommunikationen ganska lätt att testa, eller hur? Att kolla om någon kan svenska är ju inte särskilt svårt, och ett sjukhus kan nog sålla bort en undermånlig läkare ganska enkelt. Jag. Vet. Det finns otroliga universitet där. Frågan är dock hur många som får utbilda sig där, speciellt om vi talar om promille jämfört med antalet invånare Att de som faktiskt har en mer än god utbildning och fullt acceptabelt grepp om språket tvingas bli städare låter som en fånig myt. Det händer de som inte når upp till standarden, men att det avslås fullt kompetenta låter som rent PK bullshit. Att hata allt typiskt svenskt och svenska traditioner är inte samma sak som att hata svenskar. Att hata träden och växterna är inte samma sak som att hata skogen. Edit: Vafan jag trodde allt det här var svar på mitt inlägg. Jaja, du får nöja dig med ovanstående. Tillägger bara: Mångkultur handlar om kultur, och allt vad det innebär. Mångkultur innebär att Sverige influeras av andra kulturer. USA, Mellanöstern, England etc. Fast, det är väl inte det du tycker är negativt, eller hur? Precis som så många andra så säger du mångkultur men menar muslimsk kultur. Rätta mig om jag har fel. Mångkultur i denna debatt är synonymt med den negativa delen, vilket ja ofta handlar om *viss* kultur. Igen, ingen som talar om mångkultur i invandringsdebatter sitter och talar om européiska filmer och ryska folksånger, whatever. Finns det något negativt i den (filmer, musik, mat) kulturen menar du, att jag inte får kritisera en viss del av "mångkulturen" för att det är "FEL" att kritisera den, eftersom det handlar om en viss folkgrupps kultur? EDIT: min grammatik har gått käpprakt åt helvete. ^ Glömde även att svara på Daves fråga; "Men jag undrar, vilka anklagar du för dessa problem och vilka är "oskyldiga"?" Trots hur jag förmodligen upplevs så kommer jag aldrig att påstå att brottslighet är något ärftligt eller genetiskt, jag tycker det är bullshit. Omgivningen formar personen. Våran integrationspolitik, antalet personer, kulturkrockar är problemen vi står inför. Integrationspolitiken är löjligt naiv, den ställer knappt krav. Förslag på språkkrav från folkpartiet sköts ner som rasistisk dogma efterapat från SDs idéer. Antalet leder till att kommunerna börjar vägra ta emot folk, de buntas ihop i problemområden för att det är billigast. De kan inte språket, de kan inte lära sig språket för att de är fast i en arabiskt ghetto mitt i Sverige. Pengarna räcker inte, inget initiativ tas, många får ingen utbildning. Den enda kontakten de har är polisen. Medans så sitter media och politiker och stämplar Idiot i pannan på de som finner detta oacceptabelt, som kräver förändring. Men det kan man ju inte göra, man kan inte kritisera denna degradering och slöseri med potentiella arbetare, eftersom det handlar om minoriteter. De hör av någon anledning till "synd om" gruppen, den grupp man inte får skämta om. Den grupp som man absolut inte får tycka något negativt om. Ingen bryr sig, om någon snackar skit om amerikaner eller asiater. Det är rumsrent och accepterat (mer eller mindre.) Det har blivit kultur att svenskar ska skylla sig själva, ta åt sig skulden av varenda jävla fel, samtidigt som dekadenset bara fortsätter. Fler och fler ska vi ta hand om, fastän vi inte kan. Trots en hemsk ekonomisk situation och en arbetslöshet från helvetet så fortsätter alltihop. Det är helt otroligt. Som att det är okej att leda ett land till en ekonomisk katastrof bara för att man under tiden kunde skryta med hur snäll man var? Redigerat 15 Juli 2010 av fishmaster Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 15 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Juli 2010 Nej, det är de inte. Men dessa har ett sådant inflytande på folk att det finns ett vi och dom, bland allihopa. Min attityd? Givetvis, den hemska rasistiska inhumana attityden, framväxt ur detta skämt till samhällsordning. Ja, och att öka vi och dom attityden samtidigt som man ökar rädslan och oförståelsen genom att isolera sig med bara svenskar lär ju knappast hjälpa. Vad man måste göra är att få invandrare och beblanda sig med svenskar vilket antagligen skulle minska rasismen från båda sidor. Jag kommer aldrig att påstå att någon begår ett brott just på grund av att denne är arab, afrikan, bäver eller finne. Men det är väl den bilden folk får när man talar om överrepresentation, eftersom då står en viss grupp i fokus..." Sa du inte nyss att det bara var svenska brottslingar som fick stå i fokus? Och tack vare denna liberala dagispolitik så fortsätter problemen växa, och kritikerna ska tystas. Fråga. Tror du att folk kommer hit med avsikten att leva på bidrag och råna folk? Omfattande kolonier kände jag inte ens till. Omfattande och omfattande. Några stycken. Fast det hör ju inte hit riktigt. Man kan ej längre kritisera vår integrationspolitik utan att behöva oroa sig för rasiststämplar. Om man klarar av att göra det på ett seriöst sätt som folk kan ta på allvar så skulle det säkert gå. SD framstår som ett parti jävla smurfar på grund av deras ytterst bristfälliga eller icke existerande politik på andra områden, och på grund av deras...radikala åsikter. Egentligen är det ett mysterium att så många kan vara för att vi skall slopa religions, åsikts och yttrandefriheten. Jag har tänkt mycket över detta. Handlar det om att bedriva en fråga på ett rumsrens sätt, eller lögn.Varför tror du *vissa* står i SDs fokus? För att det syns vilka som generellt hör till de problematiska minoriteterna. För övrigt har jag undrat ett tag, har jag någonsin hört talas om en brottslig asiat i Sverige? Nej, vilket förmodligen är en anledning till att inte ens SD fokuserar på dessa. Något stigmatiserande, men men. Om de menar muslimer så skall de säga det också. Finns det en gnutta ekonomisk vett? Jag postade någon artikel för ett tag sedan om att regeringen skulle göra det svårare för invandrare att få socialbidrag. Och hos SD finns det absolut inget ekonomiskt vett. Du hade kunnat ta så jävla mycket speed att det rinner ur öronen på dig och sen skriva en bättre ekonomisk politik. Jag är faktiskt nästan lite seriös. SDs ekonomiska politik är ett SKÄMT. Men det är ju även en viktig del i denna debatt, varför bara rumsrena åsikter får existera. Nej, alla skall få yttra sina åsikter. Om SD tycker det är en bra idé att yttra åsikter om att alla inte skall få yttra sina åsikter så skall de få göra det. Som dyker upp p.g.a en inkompetent och orealistisk naiv politik Integrationspolitik ja, inte invandringspolitik. Nu finns det dock universitet i mellanöstern så fina att vi svenskar bara kan drömma om dom. Folk åker dit och gör operationer där istället eftersom de kan få en mycket bättre sjukvård, och kortare köer där en i europa. Att folk med fullgod utbildning enligt svensk standard tvingas ta städjobb är ett faktum, vare sig du vill låtsas om det eller inte. Sedan så är ju både standarden och kommunikationen ganska lätt att testa, eller hur? Att kolla om någon kan svenska är ju inte särskilt svårt, och ett sjukhus kan nog sålla bort en undermånlig läkare ganska enkelt. Jag. Vet.Det finns otroliga universitet där. Frågan är dock hur många som får utbilda sig där, speciellt om vi talar om promille jämfört med antalet invånare Att de som faktiskt har en mer än god utbildning och fullt acceptabelt grepp om språket tvingas bli städare låter som en fånig myt. Det händer de som inte når upp till standarden, men att det avslås fullt kompetenta låter som rent PK Lite fler tror jag nog att det är. Och de är ju dom som har pengar och kunskap att lätt kunna ta sig till Sverige. Tyvärr inte, vare sig man gillar det eller inte så är det så det är. Och naturligtvis beror det på de fördomsfulla och smygrasistiska svenskarna som inte vill anställa invandrare http://www.sydsvenskan.se/ekonomi/article6...invandrare.html Att hata allt typiskt svenskt och svenska traditioner är inte samma sak som att hata svenskar. Att hata träden och växterna är inte samma sak som att hata skogen Jag kan tycka att Lucia är skittråkigt och att kaviar är asäckligt. Det betyder inte att jag hatar svenskar. Mångkultur i denna debatt är synonymt med den negativa delen, vilket ja ofta handlar om *viss* kultur.Igen, ingen som talar om mångkultur i invandringsdebatter sitter och talar om européiska filmer och ryska folksånger, whatever. Finns det något negativt i den (filmer, musik, mat) kulturen menar du, att jag inte får kritisera en viss del av "mångkulturen" för att det är "FEL" att kritisera den, eftersom det handlar om en viss folkgrupps kultur? Du får kritisera vad du vill, men om du inte menar all form av kultur (mångkultur innefattar som vi vet i princip all kultur som inte är svensk) så borde du inte säga det. Säg muslimsk kultur om det är det du menar. Glömde även att svara på Daves fråga; Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 15 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Juli 2010 Ja, och att öka vi och dom attityden samtidigt som man ökar rädslan och oförståelsen genom att isolera sig med bara svenskar lär ju knappast hjälpa. Vad man måste göra är att få invandrare och beblanda sig med svenskar vilket antagligen skulle minska rasismen från båda sidor. Så i slutändan vore det endast fördomar och oförståelse som skulle bli de negativa effekterna av ett något homogeniserat folk? En fråga, motsäger du att man kan uppnå en högre grad gemenskap och trygghet om man avstår från att blanda olika folk? Och ja, nu talar jag om lite mer extrema fall än svenskar och norrmän. Beblandning är ju något som redan sker, men knappast i den grad som krävs. Sa du inte nyss att det bara var svenska brottslingar som fick stå i fokus? Jag talade inte om fokus i media, utan att det är en hög obvekväm-faktor när man talar om överrepresentation eftersom man inte kan presentera faktum om överrepresentation utan att hänga ut en viss grupp i statistiken Fråga. Tror du att folk kommer hit med avsikten att leva på bidrag och råna folk? Förvisso har jag sett granskningsprogram om de som får höra om Sverige som ett paradis där "man får pengar för ingenting", men jag tror inte riktigt det är särskilt utbrett i slutändan. Varesig det kommer folk med målet att leva på socialen eller inte så blir många beroende av det i slutändan, tack vare att integrationen är så usel Om man klarar av att göra det på ett seriöst sätt som folk kan ta på allvar så skulle det säkert gå. SD framstår som ett parti jävla smurfar på grund av deras ytterst bristfälliga eller icke existerande politik på andra områden, och på grund av deras...radikala åsikter. Egentligen är det ett mysterium att så många kan vara för att vi skall slopa religions, åsikts och yttrandefriheten. Hade något annat parti gett problemen större fokus hade jag med glädje röstat på annat. Om de menar muslimer så skall de säga det också. Det är omöjligt i den politiska miljön vi har idag. Jag postade någon artikel för ett tag sedan om att regeringen skulle göra det svårare för invandrare att få socialbidrag. Och hos SD finns det absolut inget ekonomiskt vett. Du hade kunnat ta så jävla mycket speed att det rinner ur öronen på dig och sen skriva en bättre ekonomisk politik. Jag är faktiskt nästan lite seriös. SDs ekonomiska politik är ett SKÄMT. Jag har få tvivel om att det finns en massa fusk, vilket gör att de måste vara hårdare och se till att de som faktiskt behöver bidraget får det, vilket innebär "svårare att få bidrag" SDs ekonomi har vi diskuterat förr, jag vet inte mycket om den. De tror sig kunna spara ofantliga summor pengar av att ha en väldigt restriktiv invandring Nu finns det dock universitet i mellanöstern så fina att vi svenskar bara kan drömma om dom. Folk åker dit och gör operationer där istället eftersom de kan få en mycket bättre sjukvård, och kortare köer där en i europa. Att folk med fullgod utbildning enligt svensk standard tvingas ta städjobb är ett faktum, vare sig du vill låtsas om det eller inte. Sedan så är ju både standarden och kommunikationen ganska lätt att testa, eller hur? Att kolla om någon kan svenska är ju inte särskilt svårt, och ett sjukhus kan nog sålla bort en undermånlig läkare ganska enkelt. Tyvärr inte, vare sig man gillar det eller inte så är det så det är. Och naturligtvis beror det på de fördomsfulla och smygrasistiska svenskarna som inte vill anställa invandrare http://www.sydsvenskan.se/ekonomi/article6...invandrare.html Jag skulle aldrig anställa någon med dålig kommunikation, men nu vet ju inte jag några detaljer om något av dom där fallen. Du får kritisera vad du vill, men om du inte menar all form av kultur (mångkultur innefattar som vi vet i princip all kultur som inte är svensk) så borde du inte säga det. Säg muslimsk kultur om det är det du menar. Det är löjligt att jag ska behöva klargöra att jag inte talar om japanska bilmodeller, franska filmer och kanadensisk musik när jag diskuterar negativa effekter av mångfald Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 15 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Juli 2010 Får jag bara inflika med en fråga? (ok två frågor blir det) Vad är era meningsskillnader? för det verkar egentligen som om ni tycker samma sak fast uttrycker det på olika sätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 15 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Juli 2010 (redigerat) En fråga, motsäger du att man kan uppnå en högre grad gemenskap och trygghet om man avstår från att blanda olika folk? Och ja, nu talar jag om lite mer extrema fall än svenskar och norrmän. Nej, men jag anser att det finns bättre lösningar. Förvisso har jag sett granskningsprogram om de som får höra om Sverige som ett paradis där "man får pengar för ingenting", men jag tror inte riktigt det är särskilt utbrett i slutändan. Varesig det kommer folk med målet att leva på socialen eller inte så blir många beroende av det i slutändan, tack vare att integrationen är så usel Så, alltså. Om vi nu har fastslagit att 1)Araber/afrikarer osv inte är "naturligt" brottsliga, och 2) Att de flesta INTE kommer hit med målet att begå brott och hata svenskar så kan vi nu dra slutsatsen att hat mot svenskar och brottslighet är resultatet av vad som händer i SVERIGE och vad SVENSKARNA gör. Ingen kommer hit och hatar svenskar redan innan (då hade de inte kommit). Det är ett resultat av hur de behandlas i Sverige. Hade något annat parti gett problemen större fokus hade jag med glädje röstat på annat Man kan väl fan inte rösta på ett parti på grund av EN fråga. Det finns många andra stora och viktiga problem/frågor, som SD är fullständigt inkompetenta på. Det är omöjligt i den politiska miljön vi har idag. Nej. Ett parti som inte ens vågar tala klarspråk kring sin viktigaste (och enda fråga..) har inget i en seriös politisk arena att göra. SDs ekonomi har vi diskuterat förr, jag vet inte mycket om den.De tror sig kunna spara ofantliga summor pengar av att ha en väldigt restriktiv invandring Ja, och som folk som faktiskt kan räkna har pekat ut så är SDs siffror helt fel och bara påhittade. Jag skulle aldrig anställa någon med dålig kommunikation, men nu vet ju inte jag några detaljer om något av dom där fallen. Nej, det är klart. Problemet är ju att alldeles för många automatiskt sållar bort invandrare trots att de har fullgod utbildning och kan svenska. Hur fan skall invandrare kunna integreras i samhället och svenskarna envisas med att motarbeta och stänga ute dom? Det är löjligt att jag ska behöva klargöra att jag inte talar om japanska bilmodeller, franska filmer och kanadensisk musik när jag diskuterar negativa effekter av mångfald Men säg muslimsk kultur då. Det är ju det du menar. Redigerat 15 Juli 2010 av Guggo Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.