Guggo Skrivet 11 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2010 Ok. tyckte att vi behövde en tråd för hela valet 2010, inte bara Mona vs. Fredrik. Om någon mod tycker annorlunda så vet ni var radera-knappen sitter. Vad tänker du rösta på? Varför? För mig blir det antagligen något av allianspartierna. Oklart vilket (dock ej kd!). Jag tror att de skulle kunna göra något bra av de hela om de fick lite mer tid på sig. Fyra år räcker inte! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Demon_Hunter Skrivet 13 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 13 Maj 2010 Piratpartiet :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 13 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 13 Maj 2010 (redigerat) Tänker inte rösta alls för att det politiska systemet är oerhört ineffektivt och en extremt överhypad cirkus. Redigerat 13 Maj 2010 av Dave37 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ExorZ Skrivet 13 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 13 Maj 2010 Röstar inte på något, är inte så insatt i det hela. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 13 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 13 Maj 2010 Jag ska också strunta i att rösta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 13 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 13 Maj 2010 Om jag var 18 skulle jag antagligen rösta blankt eller på PP. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DiRtY Skrivet 13 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 13 Maj 2010 Skulle jag fått rösta hade jag satt den på Moderaterna eller folkpartiet, lite osäkert. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simple Skrivet 13 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 13 Maj 2010 Blir antagligen en blank röst. Har aldrig ork nog att sätta mig in i de olika partierna ordentligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sinclair Skrivet 13 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 13 Maj 2010 (redigerat) Om en person skulle rösta på Sverigedemokraterna så blir han/hon, med stor sannolikhet utmålad som rasist, vilket är riktigt trist och fördömande. En person som ser vilka problem ett samhälle har, och som vill ha en så rättvis och hållbar lösning på problemet som möjligt borde bli kallad realist, inte rasist. Ett parti som Sverigedemokraterna eller Piratpartiet skulle verkligen kunna röra om grytan, som i folkmun brukar kallas för regeringen. Redigerat 13 Maj 2010 av baz14 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst BillieJean Skrivet 13 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 13 Maj 2010 Blir väl en röst på Piratpartiet, när jag väl får rösta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 13 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 13 Maj 2010 Om en person skulle rösta på Sverigedemokraterna så blir han/hon, med stor sannolikhet utmålad som rasist, vilket är riktigt trist och fördömande. En person som ser vilka problem ett samhälle har, och som vill ha en så rättvis och hållbar lösning på problemet som möjligt borde bli kallad realist, inte rasist. Ett parti som Sverigedemokraterna eller Piratpartiet skulle verkligen kunna röra om grytan, som i folkmun brukar kallas för regeringen. Du får rösta på SD. Ingen kan tvinga dig att berätta om vilket parti du har röstat. Dock så tror jag inte att varken SD eller PP hade kunnat styra Sverige så som det ser ut nu. Dom har ingen kompetens till det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ExorZ Skrivet 13 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 13 Maj 2010 Om en person skulle rösta på Sverigedemokraterna så blir han/hon, med stor sannolikhet utmålad som rasist, vilket är riktigt trist och fördömande. En person som ser vilka problem ett samhälle har, och som vill ha en så rättvis och hållbar lösning på problemet som möjligt borde bli kallad realist, inte rasist. Ett parti som Sverigedemokraterna eller Piratpartiet skulle verkligen kunna röra om grytan, som i folkmun brukar kallas för regeringen. Du får rösta på SD. Ingen kan tvinga dig att berätta om vilket parti du har röstat. Dock så tror jag inte att varken SD eller PP hade kunnat styra Sverige så som det ser ut nu. Dom har ingen kompetens till det. Sant, PP har väl bara en fråga, gör nerladdning gratis och komma på en lösning som kan fungera istället för pengar, nått där man har 1 sida för varje skivbolag t.ex. som ger ut sina låtar gratis, men tjänar själv på reklamen som är på sidorna på hemsidan osv. Då kan de också lätt sätta länkar till vars man kan köpa albumet om man vill bevara det längre än till en ny dator. Eller att man sätter en högre internetavgift och ger några procent till diverse företag. Så PP skulle inte kunna styra landet, t.ex. ta hand om budgeten till skolor, införa nya skatter osv. Det är ett enfrågeparti ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.