Gäst Jesus Skrivet 11 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2010 Ptja, enligt bibeln skall man också ge pengar till och hjälpa de fattiga. Så om man tänker som ovanstående så var kristna de första kommunisterna!Men min vän, du måste förstå att det är skillnad på skatt och bidrag av frivillig kvantitet. Skatt är ett tvång som kommer från kommunismen som innebär att andra stjäl av en, Kristendomen förespråkar att man skall skänka och hjälpa om man kan, men det är inte bestämt att det är 2.5% och skall man då sätta in det ideologiskt blir det inte kommunistiskt utan istället socialkonservativt. Jesu frid i ditt hjärta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 11 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2010 (redigerat) Dave: Du uppskattar de som följer alla fem grundpelarna till 1000 personer. Jag uppskattar det till flera hundra miljoner. Angående det där med majoritetens överensstämmelse: eftersom du inte kan samla ihop alla människors tankar angående om du är muslim eller ej så råder jag dig att följa dessa steg: 1. För varje person du känner som också tycker är muslim, lägg till en röst i A. För varje person du känner som inte tycker du är muslim, lägg till en röst i B. 2. Märk att |B| >> |A| och dra slutsatsen att du troligtvis inte är muslim. Zakat: Av 1000 spänn ska du ge 25 i någon slags välgörenhet, hur svårt är det? Förresten, du som heter Jesus: Om man kallar alla system som har skattesystem för kommunister så är väl hela världen det? och nej, jag anmälde inte ditt inlägg. Redigerat 11 Juli 2010 av Mezox Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Jesus Skrivet 11 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2010 Förresten, du som heter Jesus: Om man kallar alla system som har skattesystem för kommunister så är väl hela världen det? och nej, jag anmälde inte ditt inlägg.Guds frid över dig min broder, detta beror på vart skatten går. Om skatten går till andra människor är det rakt igenom kommunistiskt och därför genomsyrat av ondska enligt marxistjudisk lära, går skatten sedan till saker som nya vägar och liknande är det inte kommunistiskt. Jesu eviga kärlek till er alla, Amen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 11 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2010 En muslim är en person som erkänner Allah som den ende guden. En kristen är en person som erkänner Jesus som frälsaren, en hindu är någon som tycker att Shiva är rätt cool. Och så vidare. Det är fundamentet för religionen, Jaså, vart står det? 1: Trosbekännelsen, bara Gud vet om du verkligen känner för det, du kan inte lura Gud. Som vilken annan tro som helst, folk förlitar sig på media och är knappt kritiska. 2: Bönen ska du utföra fem gånger per dag, du kommer närmare Gud då. Folk idag idoldyrkar ändå andra, artister osv, många går ner på knä så det är ingen skillnad. 3: Zakat, skattesystemet som ska hjälpa dem som har det sämst (Första skattesystemet i världen) 4: Fastan, pågår under Ramadan en månad, du får inte äta när solen är uppe.. När du väl klär på dig skorna som andra människor bär och som har det sämre så kommer du hjälpa dem 3 dagar efter att Ramadan är slut. Är du sjuk? Diabetes? Cancer? Barn? Då behöver du inte det, men det lämpar sig åt människor som mår bra. Folk utför sina extrema bantningsdieter, tjejerna i filmer får inte äta cirka tre dagar innan inspelning. Catwalks victoria secret, en vecka utan mat. 5: Pilgrimsfärden, du är välkommen dit om du uttalar trosbekännelsen - Funktionshindrad? Då behöver du inte utföra det. Folk åker till Thailand för att ligga med prostituerade, Las Vegas för att göra sig av med 100 000 på gambling. Vad är skillnaden? 1. Vad jag läste var att man skall låta uppriktig, man måste inte nödvändigtvis vara uppriktig, men min källa är ju inte koranen själv så jag kan ha fel. Iaf, hur uppkom den första muslimen om det krävs två muslimer i närvaro? 2. Jag har aldrig sagt att jag sympatiserar med någon form av personkult. Men jag tror inte att t.ex. Miley Cyrus fans ser till att ha rakade skrev och armhålor varje gång de "tillber" sin idol, och alla andra skumma grejjer som rätt klädsel och rätt riktning etc. 3. Jaha? 4. hmm... 5. ok. Alltså, min poäng om detta är: Behövs verkligen allt det här göras för att man ska vara muslim? vart enda liten grejj, och hur kan man vara lika kvalificerad muslim om man inte gör det pga av sjukdom eller fysisk svårighet? Dave: Du uppskattar de som följer alla fem grundpelarna till 1000 personer. Jag uppskattar det till flera hundra miljoner.Så du hävdar seriöst att MINST 2.9% av hela jordens befolkning följer de fem grundpelarna i islam till exemplarisk punkt och pricka? Det låter ju helt befängt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 11 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2010 Dave:" Professing belief in Jesus as Christ or following the religion based on the life and teachings of Jesus." Definitionen av ev kristen. Som du ser så är det en person som accepterar Jesus som Kristus och/eller som följer religionen baserad på honom. Ingenstans (varken inom religionerna eller utanför) står det att en kristen är en person som följer och gör allt som står i Bibeln. Att påstå att miljarder människor är dåligt informerade och inte alls är religiösa för att de inte vill ha ihjäl våldtagna kvinnor, DET är befängt. Så befängt att jag fortfarande hoppas på att Dave bara trollar :| Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 11 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2010 Guds frid över dig min broder, detta beror på vart skatten går. Om skatten går till andra människor är det rakt igenom kommunistiskt och därför genomsyrat av ondska enligt marxistjudisk lära, går skatten sedan till saker som nya vägar och liknande är det inte kommunistiskt. Hur farligt kan det vara att de som behöver det mest får det? Så du hävdar seriöst att MINST 2.9% av hela jordens befolkning följer de fem grundpelarna i islam till exemplarisk punkt och pricka? Det låter ju helt befängt. Det beror ju vad som menas med "exemplarisk punkt och pricka". Om någon t.ex. hoppar över att fasta under ett antal dagar under Ramadan och tar igen det senare eller om någon glömmer/inte kan be några gånger men gör det annars har man ju ändå gjort det man ska. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 11 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2010 3: Zakat, skattesystemet som ska hjälpa dem som har det sämst (Första skattesystemet i världen)Innebär detta att islam är en kommunistisk religion och att islamister därför var de första kommunisterna? Hoppas inte det. Må Jesus skydda dig. Jesus och alla andra profeter är lika viktiga inom Islam, Gud är rättvis mot sina profeter.När man tänker på att Jesus är Gudsson så kommer man allt närmare dem grekiska gudarna.. Grekerna hade ett bra inflytande på romarriket när kristendomen grundades så det kan ligga något i det. Sen är det grejer som skiljer sig mellan Islam och Kristendomen på synen om Jesus, berättelsen om Jesus uppdateras inte för hur människor vill att det ska låta, den är som den är sedan lång tid tillbaka. Btw, kommunismen är ett fint tänkande, men den har aldrig fungerat bra i samhället. Men i Islam så är det inte kommunistiskt tänk ändå, zakat går inte till soffliggare, det är inte som dagens bidragspolitik här i Sverige. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Jesus Skrivet 11 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2010 Jesus och alla andra profeter är lika viktiga inom Islam, Gud är rättvis mot sina profeter. När man tänker på att Jesus är Gudsson så kommer man allt närmare dem grekiska gudarna.. Grekerna hade ett bra inflytande på romarriket när kristendomen grundades så det kan ligga något i det. Broder, vart har du fått dina historielektioner? Det är visserligen sant att grekerna hade inflytande i form av gudarna men jag ser inte relevansen till Kristendomen. Det står skrivet att Jesus är Guds son och det skrevs inte i Romarriket, det skrevs i Judéen och i Gaza. Det står så skrivet i Bibeln och det är därför så, Bibeln har inte ändrats i Romarriket utan de såg Jesu godhet och Guds eviga makt och storhet i och med Paulus Romarbrev då han var Jesu första ställföreträdare på jorden, därför blev de Kristna och de har inte ändrat Bibeln även om man inom den dogmatiska Romersk-Katolska Kyrkan har kommit med en del fristående texter. Btw, kommunismen är ett fint tänkande, men den har aldrig fungerat bra i samhället.Kommunismen är ett satanistiskt tänkande och du som försvarar islam och därför också religionsfrihet antar jag kan inte säga att kommunismen är ett fint tänkande, det är ett JUDISKT tänkande och det går ut på att INSKRÄNKA religionsfriheten och TVINGA folket att ge bort inte 2.5% av sina ägodelar utan 100% av sina ägodelar till staten, HUR kan du kalla detta för ett fint tänkade!? Men i Islam så är det inte kommunistiskt tänk ändå, zakat går inte till soffliggare, det är inte somdagens bidragspolitik här i Sverige. Jag förstår inte relevansen i det där överhuvudtaget, du menar alltså att vår fina kristdemokratiska bidragspolitik skulle vara kommunistisk? Tillåt mig att skratta med dig min vän. Må Den Heliga Skrift vägleda dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 11 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2010 (redigerat) Hur vet du att bibeln som är idag talar sanning om den blivit uppdaterad så många gånger? Präster och påven läste upp för människorna, delta i korstågen och krossa den muslimska delen av världen och återta Jerusalem så kommer ni bli evigt förlåtna. Sen förstår jag inte varför västvärlden envisas med att Jesus skulle ha vart ljushyad sedan med ljusbrunt skägg. Det är inte så det funkar om man växer upp i mellanöstern/israel. W.S.A Redigerat 11 Juli 2010 av Ryssfemma Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Jesus Skrivet 11 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2010 Hur vet du att bibeln som är idag talar sanning om den blivit uppdaterad så många gånger? Guds ord. Präster och påven läste upp för människorna, delta i korstågen och krossa den muslimska delen av världen och återta Jerusalem så kommer ni bli evigt förlåtna. Ja? Sen förstår jag inte varför västvärlden envisas med att Jesus skulle ha vart ljushyad sedan med ljusbrunt skägg.Det är inte så det funkar om man växer upp i mellanöstern/israel. Vad har det med saken att göra? Kanske du bör ta dig en kurs i genetik då det är fullt möjligt plus att han också var GUDS son och Gud är vit. Men detta faktum kan man bortse från då det fortfarande är möjligt, du är bara obildad och påstår saker utan att veta något. Guds gener i ditt hjärta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 11 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2010 Om man nu skall trolla om kristendomen så kan man i alla fall lära sig lite om det först. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Jesus Skrivet 11 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2010 Om man nu skall trolla om kristendomen så kan man i alla fall lära sig lite om det först.Min vän jag är inget troll och vad får dig att tro att jag är obildad om Kristendomen? Till skillnad från Ryssfemman om genetik så kan jag ganska mycket om min religion. Gud välsigne dig. + + + Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.