Hoppa till innehåll

Alkohol

Laserturk

Rekommendera inlägg

• Svar 78
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Om man behöver alkohol för att bli mer social, eller vad det nu kan vara, så har man problem. Alkohol gör mer skada än nytta.

Säga att folk har problem bara för att dom är blyga annars och får mer självförtroende och blir mer sociala av alkohol.. ja, vart ska jag ens börja?

Min synpunkt på alkohol är så här: I måttliga mängder, skit roligt. För mycket? Not so much.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om man behöver alkohol för att bli mer social, eller vad det nu kan vara, så har man problem. Alkohol gör mer skada än nytta.

När man kan lära sig att kontrollera sina alkoholintag kan man börja ha roligt, om man ligger mellan nykter och skitpackad så börjar man fatta hur bra alkoholen är.

När jag dricker brukar jag dricka åtta starköl. Det är perfekt för mig, när jag började dricka var det lika mycket att testa sina gränser som att bli full.

Har inte spytt utav alkohol på drygt 1 år nu och med tanke på att jag inte alls supit så länge så är det bra jobbat.

Det jag vill ha sagt är att när man tar in alkohol i en vettig mängd gör den otroligt mer nytta än skada- man snackar med alla och är hur social som helst. Och det har inget med blyghet att göra, jag är rätt karismatisk och social när jag inte är full också men skulle aldrig våga prata rakt uppochner med en främling.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Dricker du eller har du testat? - Jag har testat ett par gånger.

2. Blir du störd när andra dricker, eller pratar om att dricka? - Nej.

3.Tycker du att alkohol ska förbjudas? - Nej

4. Om alkohol hade "uppfunnits" idag, tror du att det hade godkänts? - Absolut inte. Nu när man vet vad alkoholen kan göra, så skulle den inte blivit en laglig drog.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Haha ja men det är ju klart två öl blir ingenting om man går och smuttar under flera timmar. ;)

Tänkte du menade hiva i sig direkt, fast det är ju lite konstigt att tänka så när det gäller öl egentligen. XD

Många blir bara mycket onyktrare än de tror att de är, sen om alla är onyktra märker ingen någon skillnad på hur onykter man är. Svårt att formulera men poängen är att jag tror många skulle dricka mindre om man kunde se utifrån med nykter blick på hur man faktiskt beter sig. Då skulle man förmodligen se att det räckte med bara x antal öl.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ännu en dålig sak med att förbjuda alkohol är väl att människors livsglädje skulle minska. Mina föräldrar t.ex. kan ibland jobba mellan 7.30 -> 22.00 om det är mycket att göra på jobbet. När de då kommer hem på en fredagskväll så finner de inget mer passande att ta sig ett glas vin/öl eller whiskey.

Alkohol sänker stress extremt mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ännu en dålig sak med att förbjuda alkohol är väl att människors livsglädje skulle minska. Mina föräldrar t.ex. kan ibland jobba mellan 7.30 -> 22.00 om det är mycket att göra på jobbet. När de då kommer hem på en fredagskväll så finner de inget mer passande att ta sig ett glas vin/öl eller whiskey.

Alkohol sänker stress extremt mycket.

Kan bara hålla med om det, jobbar man hårt förtjänar man såklart ett litet sup efter en hård dag.

Men så klart med måtta så man inte blir alkoholist som börjar bli ett värre problem idag, särskilt i ett

land med levnadsstandard som Sverige.

Jag räknar med att kanske 5-10% av min bekantskap kommer ha problem med

alkoholen senare i livet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men att dricka alkohol är ju ingen lågsiktig lösning på stress, ungefär som att febernedsättande inte är någon egentlig bot mot sjukdom. Om man jobbar så att man blir stressad behöver kroppen vila, inte bara bli bedövad av alkohol. Som Ryssfemma skrev är det många som får problem med alkoholen, och det börjar nog ofta med att man blir beorende av alkohol för att må bra/få bort stressen.

Någon mer än jag som ser det sjuka i att invånarna i ett land fås att jobba ännu hårdare och längre när de avtrubbas med droger som alkohol? Om inte alkohol hade funnits hade man ju bett om färre arbetstimmar istället för att ta en sup varje kväll.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...