MaryJane Skrivet 15 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 15 Mars 2011 1. Tar du droger eller har du testat? Har testat ett par gånger. 2. Blir du störd när andra tar droger, eller pratar om att ta droger? Nej inte speciellt. 3.Tycker du att droger bör förbjudas? Bara vissa. 4. Om droger hade "uppfunnits" idag, tror du att det hade godkänts? Om ja, varför? Om nej, varför inte Nej, för farligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Poesi Skrivet 16 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 16 Mars 2011 1. Nej. Skulle velat bli hög nån gång om jag inte visst att det är så jävla dåligt. 2. Får angryface när jag ser en cigarett, så ja. 3. I de allra flesta fall, ja. 4. Inte en chans. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vixxec Skrivet 24 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 24 Mars 2011 1. Tar du droger eller har du testat? Röker gräs då och då samt tar lite andra grejer, provat LSD, kratom och lite rökmixar. 2. Blir du störd när andra tar droger, eller pratar om att ta droger? Haha nej verkligen inte. 3. Tycker du att droger bör förbjudas? Nej, jag tror att det skadar mer än vad det skyddar, om man hade gjort det lagligt att inneha droger för privat bruk så hade folk haft lättare att söka hjälp och prata öppet om sitt missbruk. 4. Om droger hade "uppfunnits" idag, tror du att det hade godkänts? Om ja, varför? Om nej, varför inte Bra fråga! Och jag kan säga att jag inte har det blekaste, troligtvis hade olika droger gjorts olagliga under en längre tid Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 30 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 30 Mars 2011 Att ens jämföra marijuana med kokain är helt och totalt.. nej det finns inte.Som att jämföra en bondkatt med ett lejon när det gäller med risken för ens liv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 31 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 31 Mars 2011 Har väl inget emot cannabis pga att effekterna är så minimala, men har inte provat. Och jag anser det vara totalt bullshit att cannabis "ofta" leder till kokain Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 7 April 2011 Rapport Dela Skrivet 7 April 2011 1. Ja, dock endast Cannabis. 2. Nej. 3. Endast Cannabis borde vara lagligt, alla andra droger bör vara olagliga. 4. Ja, lagarna känns ganska "outdated", i alla fall gällande vissa droger. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 7 April 2011 Rapport Dela Skrivet 7 April 2011 Jag älskar verkligen hur trångsynta vissa är. <3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Whore Skrivet 10 April 2011 Rapport Dela Skrivet 10 April 2011 (redigerat) 1. Tar du droger eller har du testat? Jag röker men har ännu inte testat någon olaglig substans. Är mycket nyfiken på cannabis, LSD och svamp. Amfetamin och liknande skulle jag också vilja testa, mest för att se vilken effekt det har på mig. Har låg produktion av dopamin så centralstimulerande borde göra mig.. lugn? :) 2. Blir du störd när andra tar droger, eller pratar om att ta droger? Att andra tar droger är deras val och har ingenting med mig att göra. Jag irriterar mig på folk som hyllar cannabis som om det var en planta som botade cancer och löste världshungern, i övrigt stör jag mig inte på diskussioner kring droger. 3.Tycker du att droger bör förbjudas? Idealisten i mig skulle vilje göra varje drog laglig i ett samhälle där droganvändande inte innebär ett socialt stigma. Nej, jag tycker inte att vi bör förbjuda de droger som finns tillgängliga, legalisera cannabis skulle dock vara ett lukrativt drag för staten. 4. Om droger hade "uppfunnits" idag, tror du att det hade godkänts? Om ja, varför? Om nej, varför inte? Förmodligen inte. Redigerat 10 April 2011 av Whore Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
insanity Skrivet 9 Maj 2011 Rapport Dela Skrivet 9 Maj 2011 1. Tar du droger eller har du testat? Nej 2. Blir du störd när andra tar droger, eller pratar om att ta droger? Nej 3.Tycker du att droger bör förbjudas? Ja det tycker jag. 4. Om droger hade "uppfunnits" idag, tror du att det hade godkänts? Om ja, varför? Om nej, varför inte? Jag tror inte det. Sverige är väldigt försiktiga om vad som är skadligt m.m. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nissebils Skrivet 9 Maj 2011 Rapport Dela Skrivet 9 Maj 2011 1. Tar du droger eller har du testat? Har rökt nån gång 2. Blir du störd när andra tar droger, eller pratar om att ta droger? Nej 3.Tycker du att droger bör förbjudas? Nej, skulle inte gå att förbjudas heller, med tanke på hur mycke follk känar på det 4. Om droger hade "uppfunnits" idag, tror du att det hade godkänts? Om ja, varför? Om nej, varför inte? Nej, eftersom det är skadligt, oftast. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soad_token Skrivet 9 Maj 2011 Rapport Dela Skrivet 9 Maj 2011 Jag älskar verkligen hur trångsynta vissa är. <3Ajaj Draghon, i debatt tråden ska man tillföra något nytt i debatten det vet du väll? ;) 1. Har provat cannabis 2 ånger i mitt liv, men pga mitt arbete så kan jag inte använda det något mer så låter bli. 2. Beror på vilka droger. Droger tycker att det är ett alldeles för brett begrepp för att kunna svara direkt, men kort sagt, cannabis inga problem, kokain mjo stör en del. 3.Pratar vi narkotika så är dom ju det, och efter som tråden inte skulle handla om alkohol osv så är väl svaret att det redan är det?? 4. Tja vad ska man säga som tidigare påpekats, dom förbjuds ju så snabbt som det går. Och det "äldre" drogerna det tror jag, i har ett osunt beteende att förbjuda allt som kan vara minsta farligt idag (efter som det oftast inte går att hålla efter att de lagarna följs). Soad_token Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Whore Skrivet 9 Maj 2011 Rapport Dela Skrivet 9 Maj 2011 På tal om kokain, är det bara jag som känner att det börjar bli en mer och mer accepterad drog? Idag är det inte särskilt många som är emot cannabis (bland ungdomar/unga vuxna), antingen är de för eller neutrala, och jag tycker att det känns som om kokain är på väg att nå en liknande status. Vad säger ni? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.