Hoppa till innehåll

Droger


Laserturk

Rekommendera inlägg

Lite googlande säger att det beror helt på hur ofta man röker, och hur starkt det är. Både nikotin och cannabis kan stanna i kroppen allt från några dagar till flera månader.

Ja fast när man gör en jämförelse så ska man bara ändra en variabel, i detta fallet drogen som tas, alla andra faktorer ska vara de samma i bägge fallen.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har svårt att tänka mig det. Eftersom cannabis är en starkare drog så förbränner kroppen den snabbare och därmed borde den stanna kortare i kroppen än nikotin.

Blev lite nyfiken på varför kroppen förbränner (om man nu kan säga så) drogen snabbare bara för att den är starkare. Redigerat av Mezox
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Blev lite nyfiken på varför kroppen förbränner (om man nu kan säga så) drogen snabbare bara för att den är starkare.

För om den verkar starkare så borde ju kroppen försöka göra något åt ämnet fortare. Om drogen bara finns i kroppen utan att tas hand om eller reagera på kroppen får man ju inga symtom.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Finns inget positivt med droger. Dom som röker på kan ju lika gärna döda sig själva nu än o vänta i 4 år.

Jag föreslår att du lämnar tråden och läser på lite innan du kommer tillbaks. Som sagts tidigare i så finns det inga dödsfall direktrelaterade till cannabis om det är det du syftar på.

 

Rolig artikel: http://www.idsnews.com/news/story.aspx?id=83415

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Finns inget positivt med droger. Dom som röker på kan ju lika gärna döda sig själva nu än o vänta i 4 år.

Du vet väl att flertal utav drogerna som är strängt förbjudna och anses som dödsdroger används i medicinskt syfte? Räddar liv- är det negativt?

 

Det var drygt 2 år sedan jag testade att röka för första gången, sedan dess har det hänt ett fåtal gånger, menar du att jag kommer dö om 2 år? :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag föreslår att du lämnar tråden och läser på lite innan du kommer tillbaks. Som sagts tidigare i så finns det inga dödsfall direktrelaterade till cannabis om det är det du syftar på.

 

Rolig artikel: http://www.idsnews.com/news/story.aspx?id=83415

Direktrelaterade ja. Men det var inte det han menade, han sa ju fyra år. Om du röker mycket i fyra år, klart du kan dö av lungcancer.

Eller få hjärnskador.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...