Dave37 Skrivet 14 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 14 Oktober 2011 Lite googlande säger att det beror helt på hur ofta man röker, och hur starkt det är. Både nikotin och cannabis kan stanna i kroppen allt från några dagar till flera månader.Ja fast när man gör en jämförelse så ska man bara ändra en variabel, i detta fallet drogen som tas, alla andra faktorer ska vara de samma i bägge fallen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 14 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 14 Oktober 2011 (redigerat) Har svårt att tänka mig det. Eftersom cannabis är en starkare drog så förbränner kroppen den snabbare och därmed borde den stanna kortare i kroppen än nikotin.Blev lite nyfiken på varför kroppen förbränner (om man nu kan säga så) drogen snabbare bara för att den är starkare. Redigerat 14 Oktober 2011 av Mezox Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 14 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 14 Oktober 2011 Blev lite nyfiken på varför kroppen förbränner (om man nu kan säga så) drogen snabbare bara för att den är starkare.För om den verkar starkare så borde ju kroppen försöka göra något åt ämnet fortare. Om drogen bara finns i kroppen utan att tas hand om eller reagera på kroppen får man ju inga symtom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 14 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 14 Oktober 2011 Det är väl ändå inte så att starkare droger stannar i kroppen längre? Sedan är det svårt att avgöra vilken som är starkare än den andra. Olika droger stannar i kroppen olika längre och går att se på olika tester. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rhino Skrivet 14 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 14 Oktober 2011 Finns inget positivt med droger. Dom som röker på kan ju lika gärna döda sig själva nu än o vänta i 4 år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 14 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 14 Oktober 2011 (redigerat) Finns inget positivt med droger. Dom som röker på kan ju lika gärna döda sig själva nu än o vänta i 4 år.Jag föreslår att du lämnar tråden och läser på lite innan du kommer tillbaks. Som sagts tidigare i så finns det inga dödsfall direktrelaterade till cannabis om det är det du syftar på. Rolig artikel: http://www.idsnews.com/news/story.aspx?id=83415 Redigerat 14 Oktober 2011 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 14 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 14 Oktober 2011 Finns inget positivt med droger. Dom som röker på kan ju lika gärna döda sig själva nu än o vänta i 4 år.Du vet väl att flertal utav drogerna som är strängt förbjudna och anses som dödsdroger används i medicinskt syfte? Räddar liv- är det negativt? Det var drygt 2 år sedan jag testade att röka för första gången, sedan dess har det hänt ett fåtal gånger, menar du att jag kommer dö om 2 år? :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Layton Skrivet 15 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 15 Oktober 2011 Jag föreslår att du lämnar tråden och läser på lite innan du kommer tillbaks. Som sagts tidigare i så finns det inga dödsfall direktrelaterade till cannabis om det är det du syftar på. Rolig artikel: http://www.idsnews.com/news/story.aspx?id=83415Direktrelaterade ja. Men det var inte det han menade, han sa ju fyra år. Om du röker mycket i fyra år, klart du kan dö av lungcancer.Eller få hjärnskador. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 15 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 15 Oktober 2011 Kanske om man röker extremt mycket. Finns ju sånna som röker tobak hela sitt liv och ändå har en normal livslängd. Jag tror faktiskt han menade att man just dör av det, baserat på hur korkat påståendet var. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Suicidans Skrivet 15 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 15 Oktober 2011 Marijuana och hallucinogen-svampar borde tillåtas! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 15 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 15 Oktober 2011 Marijuana och hallucinogen-svampar borde tillåtas!Låter som en bra början :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Suicidans Skrivet 15 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 15 Oktober 2011 På vad? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.