Hoppa till innehåll

Droger


Laserturk

Rekommendera inlägg

Jag ser det inte på det sättet. Man kan säkert hitta på ett scenario då en person skulle undvika döden genom att inte äta en kladdkaka, men det betyder inte att allt är kladdkakans fel. Det finns andra faktorer som spelar roll.

 

...va?

 

Inga av de scenarier jag nämnde är påhittade. De är högst verkliga.

 

"Andra faktorer" är något folk använder för att skylla sina misstag på. Men det enkla och oförnekbara faktumet att det var alkoholen som fick personen och tappa omdömet och därmed köra full, eller det var LSDn som fick personen att bli paranoid och hoppa ut genom ett fönster kvarstår.

 

Det går inte att förklara bort. Dricka alkohol-->Tappa omdömet-->Köra full. Ta LSD-->Bli paranoid-->Hoppa genom fönster.

 

Det säger sig självt att en helt normal och fullt frisk person aldrig hade trott att monster jagade honom vilket fick honom att hoppa genom ett fönster i panik. "Andra faktorer" är bullshit. Det var LSDn, vare sig du vill det eller ej.

 

Och du måste förstå att din kladdkake-jämförelse är helt absurd.

 

Jag sa inte att det var det, jag sa att jag inte blev förvånad om det var det. Men baserat på den fakta ( :) ) du tagit fram verkar det som att det inte är det.

Skall man verkligen behöva citera långa texter för att folk skall förstå att LSD är farligare än kladdkaka? :(

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Måste du börja alla inlägg med ..eh? ..va? ... :| :(

 

Med "hitta på" men jag ett realistiskt scenario. Det du "hittade på" var ett realistiskt scenario som har hänt och kan hända igen.

 

Om kompisen aldrig skulle tipsat om LSD skulle man inte heller hoppat från taket. Därför är det kompisens fel att man dog. Det är en annan faktor. Att man saknas sitter är en faktor. Alla faktorer måste gå fel för att man ska hoppa från taket, det räcker med ett hinder för att man inte ska göra det.

 

1. Man träffar en kompis

2. kompisen tipsar om LSD

3. man hittar en langare

4. man tar LSD

5. har en sitter

Sen hoppar man ut för ett fönster

 

Det är 5 faktorer, går att komma på 100 till. Om en av dem inte uppfylls skulle man aldrig hoppat från fönstret. Det går inte att skylla allt på en faktor.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och om t.ex. cannabis blir lagligt?

 

Kratom är en ganska okänd drog som just nu är laglig i sverige men verkar vara farligare än cannabis. Min poäng är att man ska gå på hur farlig en drog är, inte hur laglig den är. Cannabis är till exempel mindre hälsofarligt än alkohol.

Varför skulle man gå runt och tillåta cannabis? Det finns en anledning till att det är olagligt.

Och jag skulle inte använda den för det. Jag förstår att du vill gå på hur farlig den är, men det finns anledningar.

Till exempel så är te inte alls farligt i de små mängder som jag dricker, men andra droger är ju inte ett dugg bra eftersom de är lätta att överkonsumera och är starkt beroendeframkallande. Visst kladdkaka är inte alls lika beroendeframkallande, visst man kan vara väldigt sugen på det, men inte så JAG MÅSTE HAAAA! Jag DÖR om jag inte får.

Och jag håller med Guggo, LSD är farligare än kladdkaka.

Varför? Jo, för att äta kladdkaka är inte så farligt alls lite grann. LSD är beroendeframkallande... ja jag vet inte med det stannar i kroppen och sen så kan man få massa dåliga effekter efter att det slutat verka.

 

 

 

offTopic: Har ni lagt märke till googleannonserna?

Alkoholism

 

Drogberoende

 

Abstinens

 

Alkohol AM Steuer

 

Kladdkaka

 

Jag skrattade ganska mycket, kladdkaka WTF?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför skulle man gå runt och tillåta cannabis? Det finns en anledning till att det är olagligt.

Varför tror du alkohol är lagligt men inte cannabis?

LSD är beroendeframkallande
Mycket mindre beroendeframkallande än alkohol och tobak. http://en.wikipedia.org/wiki/Substance_dep...ctive_potential

 

Angående lätt att överkonsumera:

 

Ganska många droger är mindre beroendeframkallande än alkohol samt svårare att få överdos av. Man måste använda dem ansvarsfullt annars får man ta konsekvenserna. Det är viktigt att se skillnad på bruk och missbruk. Inget är bra i för stora mängder.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mhmmmm...

Okej, du kanske har rätt, jag vet inte eftersom jag helst vill diskuetera vad man tycker och inte berätta hur det är och vad som är rätt.

Men en sak är säker. Det är BÄTTRE att inte använda droger alls.

Alkohol, jag kommer säkert dricka det som vuxen, men kommer ändå att inte bli full liksom. Narkotika tänker jag inte använda, varför? Det leder ingen vart. Det är inte ens bra i små mängder, är det? Alkohol är helt okej. Detsamma som kladdkaka.

Inte Narkotika.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Måste du börja alla inlägg med ..eh? ..va? ... :| :(

 

..eh

 

..uh

 

..va?

 

...huh?

 

Nej, ok då :P

 

Med "hitta på" men jag ett realistiskt scenario.

 

Fast det finns ju i princip inga realistka scenarior som involverar death by kladdkaka.

 

Om kompisen aldrig skulle tipsat om LSD skulle man inte heller hoppat från taket. Därför är det kompisens fel att man dog.

 

Fast äh, det argumentet håller inte. Man kan ju dra det in i evigheten om man vill.

 

Din kompis blev tipsad av en kompis som blev tipsad av en kompis som blev tipsad av en kompis, och till slut har man dragit slutledningen att det är den första personen i han som uppfann LSDs släkts fel, eftersom han gjorde så släkten levde vidare och till slut uppfann LSD.

 

Det är en annan faktor. Att man saknas sitter är en faktor. Alla faktorer måste gå fel för att man ska hoppa från taket, det räcker med ett hinder för att man inte ska göra det.

 

1. Man träffar en kompis

2. kompisen tipsar om LSD

3. man hittar en langare

4. man tar LSD

5. har en sitter

Sen hoppar man ut för ett fönster

 

Det är 5 faktorer, går att komma på 100 till. Om en av dem inte uppfylls skulle man aldrig hoppat från fönstret. Det går inte att skylla allt på en faktor.

Det du radar upp är inga faktorer, det är hur kedjan för att någon testar LSD kan se ut. E

 

Och återigen är det bara bortförklaringar. Det var ditt beslut att ta drogen som gjorde att du dog. Om du är så sinnessvag att du provar allt kompisarna tipsar om så får du fan skylla dig själv. Allt grundar sig på att det är ditt beslut. Det var du som beslutade att lyssna på kompisen, det var du som beslutade att hitta en langare och det var du som beslutade att ta drogen.

 

Tar man droger så finns det ingen annan att skylla på, utom en själv. Ingen alls. Någonsin. Ever. Det går inte att förklara bort eller skylla ifrån sig.

 

"Ja men min kompis sa att... :( " är bara bullshit. Det var ditt beslut.

 

...om man inte blev fastbunden och itvingad drogen fast det lär inte hända särskilt ofta.

 

Och angående LSD-beroende så är det i princip inte alls beroendeframkallande. "LSD is not considered an addictive drug since it does not produce compulsive drug-seeking behavior as do cocaine, amphetamine, heroin, alcohol, and nicotine."

 

Dock så kan jag tänka mig att det leder till ett psykiskt "beroende". Bruk av LSD gör att toleransen höjs, vilket leder till att man måste ta mer och mer varje gång. Något som är typ asfarligt när man håller på med en så oberäknelig drog som LSD. Ena gången är allt rätt nice, nästa gång får du en psykos och hoppar framför ett tåg.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag helst vill diskuetera vad man tycker och inte berätta hur det är och vad som är rätt.

Det där är ju ett ganska dumt tankesätt. Om du och guggo kommer med fakta om hur LSD är farligare än kladdkaka och jag säger "Nä, jag bryr mig inte om hur saker är, jag tycker LSD är mindre farligt". Ungefär så ser jag på dig.

 

Jag lyckas aldrig förstå personer som tycker alkohol är okej men är helt emot cannabis.

 

Dock så kan jag tänka mig att det leder till ett psykiskt "beroende"

Enligt http://en.wikipedia.org/wiki/Substance_dep...ctive_potential är Psychological Dependence också betydligt lägre än alkohol.

 

Det du radar upp är inga faktorer, det är hur kedjan för att någon testar LSD kan se ut.
Det har du rätt i. Set, setting och om man har en sitter när man väl tar LSD är däremot faktorer till vad som kommer ske under resan. Om man inte tänker på dem kan det gå dåligt. Jag håller med om att det är ens eget ansvar man har sig själv att skylla. Man måste själv hålla koll på att man inte gör det för ofta och i förstora doser. Precis som med godis och kladdkaka faktiskt. Om man äter för mycket och för ofta mår inte kroppen bra.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Man träffar en kompis

2. kompisen tipsar om LSD

3. man hittar en langare

4. man tar LSD

5. har en sitter

Sen hoppar man ut för ett fönster

 

Det är 5 faktorer, går att komma på 100 till. Om en av dem inte uppfylls skulle man aldrig hoppat från fönstret. Det går inte att skylla allt på en faktor.

Visst skulle man inte ta LSD om kompisen inte hade tipsat om det, men det är ju LSD som gör att du trippar, hade kompisen tipsat om den nya MER-flaskan är ju chansen att man dör väldigt mycket mindre.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det där är ju ett ganska dumt tankesätt. Om du och guggo kommer med fakta om hur LSD är farligare än kladdkaka och jag säger "Nä, jag bryr mig inte om hur saker är, jag tycker LSD är mindre farligt". Ungefär så ser jag på dig.

 

Då ser du på mig fel. Jag menar inte så, att man kan ha olika åsikter om hur faktan ser ut, utan hur man ser på droger personligt, och det är det jag egentligen tycker att vi ska diskutera.

 

Jag lyckas aldrig förstå personer som tycker alkohol är okej men är helt emot cannabis.

Enligt http://en.wikipedia.org/wiki/Substance_dep...ctive_potential är Psychological Dependence också betydligt lägre än alkohol.

Okej, jag vet numera att du tycker att man skall gå på hur farlig drogen är, och inte hur laglig den är, så jag antar att det är därför du inte förstår dig på de som tycker alkohol är okej, men är emot cannabis alltså en person som jag.

Så då ska jag förklara.

Alkohol är lagligt. Cannabis är olagligt. Varför? Jo, det måste finnas en anledning.

Så tänker jag i alla fall, så tycker dock inte du, men det är samma sak. Om du inte förstår dig på någon som går på om drogen är laglig, så förstår inte jag mig på dig. För det måste du väl ändå hålla med om ändå... att man kan ha olika åsikter? :)

Förstår du nu?

 

Länken: Jag har inte klickat på den. Varför? Jag sa ju att jag går på laglig drogen är eftersom det bidrar också till farligheten. Om du vill försöka få mig att ändra åsikt kan du hitta något riktigt bra motargument, inte massa fakta.

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag lyckas aldrig förstå personer som tycker alkohol är okej men är helt emot cannabis.

 

Alkohol är lagligt, cannabis är det inte. Det är en rätt bra anledning faktiskt tycker jag.

 

Enligt http://en.wikipedia.org/wiki/Substance_dep...ctive_potential är Psychological Dependence också betydligt lägre än alkohol.

 

Inte beroende som i ett faktiskt beroende. Utan mer som, "det här var ju nice, vi provar igen".

 

Det har du rätt i. Set, setting och om man har en sitter när man väl tar LSD är däremot faktorer till vad som kommer ske under resan. Om man inte tänker på dem kan det gå dåligt. Jag håller med om att det är ens eget ansvar man har sig själv att skylla. Man måste själv hålla koll på att man inte gör det för ofta och i förstora doser. Precis som med godis och kladdkaka faktiskt. Om man äter för mycket och för ofta mår inte kroppen bra.

Fast å andra sidan så tar det rätt lång tid innan man dör av att äta lite för mycket kladdkaka, och det är inte ens säkert att du dör. LSD kan ta en halvtimme.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jaa, precis, jag håller med dig Guggo.

Du MisterX, du länkar ju massa trådar om droger och borde därmed ha ganska stor koll på vad som fakta, men då borde du väl ändå veta att LSD är farligare än kladdkaka???

 

offTopic: Alkoholism Drogberoende Byta Fönster Drogmissbruk Spel

Hahahahaha!

Redigerat av Layton
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej, jag vet numera att du tycker att man skall gå på hur farlig drogen är, och inte hur laglig den är, så jag antar att det är därför du inte förstår dig på de som tycker alkohol är okej, men är emot cannabis alltså en person som jag.

Så då ska jag förklara.

Alkohol är lagligt. Cannabis är olagligt. Varför? Jo, det måste finnas en anledning.

Så tänker jag i alla fall, så tycker dock inte du, men det är samma sak. Om du inte förstår dig på någon som går på om drogen är laglig, så förstår inte jag mig på dig. För det måste du väl ändå hålla med om ändå... att man kan ha olika åsikter? :)

Förstår du nu?

Jo jag förstår väl, men jag håller inte med.

Att ladda ner musik är olagligt, att hugga säg själv med en kniv är lagligt (antar jag). Vad gör du helst? Det är min poäng. Jag bryter hellre lagen än att sätta min kropp i fara. Det bästa är förstås att inte göra något av det.

 

Säg gärna till om du hittar den där anledningen som måste finnas.

 

Fast å andra sidan så tar det rätt lång tid innan man dör av att äta lite för mycket kladdkaka, och det är inte ens säkert att du dör. LSD kan ta en halvtimme.

LSD har nästan ingen effekt efter endast en halvtimme :) http://www.erowid.org/chemicals/lsd/lsd_effects.shtml

 

Har du någon aning om hur stor procent av de som dör pga. handlingar som orsakats av LSD? De som gjort det hade antagligen ingen sitter. Om man vill hoppa från ett hustak men har en sitter så förhindrar den personen det (man bör inte ta LSD på ett hustak från första början). Det är som en livvakt vid badet som hjälper till när något håller på att gå fel. Eller en föräldrar som är med när man sitt barn sig simma. Om man känner sig osäker ska man ha en badvakt. Det är väldigt viktigt med en sitter om man tar droger såsom LSD, även om man är erfaren.

 

Du MisterX, du länkar ju massa trådar om droger, men då borde du väl ändå veta att LSD är farligare än kladdkaka???
Ja, jag var lite oseriös när jag sa att jag inte blev förvånad om det var tvärt om. Jag tänkte som så att det nästan inte finns några dödsfall på grund av överdos på LSD. Medans för mycket kladdkaka vet vi är dåligt för kroppen och att det finns folk som dött av socker.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...