Hoppa till innehåll

Arma2: Dayz


MentalogisT
 Dela

Rekommendera inlägg

Nej! Dog nu. Skulle söka igenom en lada, hade 3700 blod kvar. Det står en zombie över en sniper (CZ 550) eller vad den heter. Skjuter med min winchester, dödar zombien. En annan kommer från ett mindre utrymme, knäpper den med ett skott också, därefter kommer 4-5 zombier och blockar min utväg vilket leder till brutna ben och sen förblödning :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skulle gå och hämta en motorcykel vi gömde i skogen för nån dag sedan, den var borta men istället stod där en cykel :D Mitt ute i skogen, måste ha varit nån som cykla förbi och bestämde sig för att byta upp sig mot min motercykel =D

 

Nej! Dog nu. Skulle söka igenom en lada, hade 3700 blod kvar. Det står en zombie över en sniper (CZ 550) eller vad den heter. Skjuter med min winchester, dödar zombien. En annan kommer från ett mindre utrymme, knäpper den med ett skott också, därefter kommer 4-5 zombier och blockar min utväg vilket leder till brutna ben och sen förblödning :(

Funderar nästan på att respawna, är mycket roligare i början, han håller dock på att arbeta på mer endgame skoj, men just nu känns det som om man vill börja om efter ett tag ^^
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad händer när man dör egentligen? Jag har ingen ork eller lust att kolla på någon nybörjarguide idag, så jag frågar här istället. ;)

 

Respawnar man bara och börjar om från början, eller?

Man får respawna längst kusten med ett bandage, ett par painkillers samt en ficklampa.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag var på väg att gå in i ett hus men då hörde jag två skott och såg en zombie dö i huset. Jag la mig ner vid sidan om huset precis utanför utgången. Ut kommer då två män och den senare stannar till för att se sig omkring. När han till slut ser mig verkar det som att han instinktivt skjuter (ca 500 ms reaktionstid) mot mig som sitter och siktar rakt på honom med min Winchester. Jag hade inte tänkt att attackera dem utan bara ligga där och vänta på att de ska gå. Men i och med att han börjar skjuta på mig hinner jag omedelbart avlossa två skott mot honom och vi dör båda två! :cry: Nu vart hans kompis ensam. :(

 

Jag var ute i skogen och klättrade upp i ett deer stand vid (01x10x) och ramlade tyvärr ner igen, och bröt mitt ben. Virrade omkring i kanske en halvtimme och letade efter någon annan, I SKOGEN :blink:. Jag vart så desorienterad att jag till och med kom vilse. Till slut märkte jag att mitt benbrott inte skulle läkas och jag lät några zombies döda mig.

 

Är det morfin som läker benbrott eller hur ska man göra om man bryter benen?

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu håller man på att ladda ner ARMA 2 och Operation Arrowhead, taggad nå kopiöst! Har kollat runt på lite tutorials och dylikt så man har lite kött på benen innan man börjar spela i alla fall. En fråga dock, går det att ändra karaktärens utseende, dvs hudfärg och så vidare? Och hur funkar det med kläder, kan man ändra dessa också?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det skulle vara skitkul om vi kunde skapa någon fuskagrupp och vi alla spawnas om och bara kötta :)

 

Nu håller man på att ladda ner ARMA 2 och Operation Arrowhead, taggad nå kopiöst! Har kollat runt på lite tutorials och dylikt så man har lite kött på benen innan man börjar spela i alla fall. En fråga dock, går det att ändra karaktärens utseende, dvs hudfärg och så vidare? Och hur funkar det med kläder, kan man ändra dessa också?

Man kan ändra karaktärens utseende under "Profile" i startmenyn. Kläder hittar man ingame, just nu finns det starting gear och sedan kan man hitta militär camo och något som kallas ghillie suit. Mer vet jag tyvärr inte om.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...