Hoppa till innehåll

Cannabis


Fality

  

153 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

  • Svar 281
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

men det gäller redan alkohol och tobak också som redan är lagligt, varför förbjuda något som är bra mycket ofarligare?[/b]

Varför tillåta fler skadliga ämnen än de som redan är lagliga.

 

Så här ser det ut idag bland många: "Usch, cannabis! j*vla pundare!" och sen går ut och super ner sig på en lördag.

 

Hyckleri, antingen allt eller inget.

Redigerat av Fality
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men det gäller redan alkohol och tobak också som redan är lagligt, varför förbjuda något som är bra mycket ofarligare?[/b]

 

Varför tillåta fler skadliga ämnen än de som redan är lagliga.

 

Så här ser det ut idag bland många: "Usch, cannabis! j*vla pundare!" och sen går ut och super ner sig på en lördag.

 

Hyckleri, antingen allt eller inget.

 

Jag hade hellre använt cannabis än alkohol eller tobak, men jag tycker ingenting sådant är vettigt och bör inte vara lagligt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om jag får säga det själv så märker man ju direkt vilka som har prövat det och vilka som inte har i den här tråden.

 

Över till frågan. Själv tror jag inte något av de alternativen som finns.

Jag tror det är <5k. Inte av en överdos eller liknande, utan att det vart någon som kört bil eller något helt stenad.

Redigerat av Boffaroffe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du inte gillar det så använder du det bara inte även om det är lagligt eller olagligt.

Kommer alltid finnas folk som bryter mot lagen för substanser, dock så förstår jag mig inte på varför alkohol o liknande är lagligt när det dödar otaliga människor varje år. Direkt eller indirekt.

 

Sluta försvara gift.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om jag får säga det själv så märker man ju direkt vilka som har prövat det och vilka som inte har i den här tråden.

 

Över till frågan. Själv tror jag inte något av de alternativen som finns.

Jag tror det är <5k. Inte av en överdos eller liknande, utan att det vart någon som kört bil eller något helt stenad.

Då är det väl inte direkt relaterat till cannabis? Direkt relaterat är väl snarare sjukdom.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

dock så förstår jag mig inte på varför alkohol o liknande är lagligt när det dödar otaliga människor varje år.

 

För att det finns idioter som inte vet hur man använder det.

 

Sluta försvara gift.

 

Använder man det med måtta behöver man inte oroa sig och om jag ska sluta försvara gift så borde jag sluta försvara snabbmat, bensin etc. :]

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För att det finns idioter som inte vet hur man använder det.

 

När man är påverkad är det lätt att sätta gränser, hmhm?

 

Använder man det med måtta behöver man inte oroa sig och om jag ska sluta försvara gift så borde jag sluta försvara snabbmat, bensin etc. :]

Nej.. nej.. nej.. jämförde du just droger med onyttig mat? med drivningsmedel?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om jag får säga det själv så märker man ju direkt vilka som har prövat det och vilka som inte har i den här tråden.

 

Över till frågan. Själv tror jag inte något av de alternativen som finns.

Jag tror det är <5k. Inte av en överdos eller liknande, utan att det vart någon som kört bil eller något helt stenad.

Då är det väl inte direkt relaterat till cannabis? Direkt relaterat är väl snarare sjukdom.

 

då är det samma sak som att säga att det är kulan som dödar en person, inte personen som avlossade den, imo.

 

verkar som många försöker försvara cannabis av just den anledningen, att det är svårt att överdosera den. den sabbar fortfarande omdöme och liknande, och enligt mig värre än alkohol.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej.. nej.. nej.. jämförde du just droger med onyttig mat? med drivningsmedel?

 

Varför inte? Fetma dödar till och med.

 

enligt mig värre än alkohol.

 

Förklara gärna hur alkohol (som kan döda direkt, som kan göra dig aggressiv etc.) ska vara mindre värre/farligt än cannabis.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...