Dave37 Skrivet 22 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2010 (redigerat) ursäkta, jag menade såklart att det är just nu högst troligt att universum inte är oändligt. Redigerat 22 Februari 2010 av Dave37 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rhino Skrivet 23 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 23 Februari 2010 Oändligt är det nog inte, men de skulle vara lite konstigt om det bara tog stopp som en vägg.. Finns säkert andra människor på andra planeter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 23 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 23 Februari 2010 de skulle vara lite konstigt om det bara tog stopp som en vägg.. Varför? Finns säkert andra människor på andra planeter.Människor, föga troligt. andra livsformer, högst sannolikt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 24 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 24 Februari 2010 (redigerat) Oändligt är det nog inte, men de skulle vara lite konstigt om det bara tog stopp som en vägg.. Jag gillade min wrapningsteori! :P *Letar* Här var den, i den andra Utomjordingar-tråden: Nej, man wrappas till andra sidan universium! Vad ___ trodde ni? Skulle det vare ett Ingenting efter rymden? Håller med om att det skulle känns konstigt om det bara slutade med en vägg. Då vill man ju liksom veta vad det finns bakom den väggen.. Redigerat 24 Februari 2010 av TheCat Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 24 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 24 Februari 2010 finns inget bakom "väggen". såklart, eftersom universum slutar där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 24 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 24 Februari 2010 Man behöver också specifiera vad som menas med att Universum "upphör" eller är oändligt. Om vi säger att det utanför alla galaxer, allt ljus, strålning och liknande finns ställen som kan besökas, men att det inte finns någonting som har hunnit dit. Räknas det som en del av universum eller "existensen"? Ett dilemma som denna fråga ställer oss framför är: Hur kan vi veta att den platsen existerar om det aldrig har funnits ljus, massa eller något där? Det kan vi omöjligt göra. Men om det är omöjligt att bestämma att ett sådant ställe existerar, kan det då existera? Det påverkar inte "existensen" på något sätt överhuvudtaget, utan är bara där som rum (som kanske kan få eventuellt besök). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
loopen Skrivet 27 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 27 Februari 2010 (redigerat) finns inget bakom "väggen". såklart, eftersom universum slutar där.Men då måste ''väggen'' vara oändlig. Men så här kan det se ut i rymden! Redigerat 27 Februari 2010 av loopen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ImbazFuhrer Skrivet 5 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 5 Mars 2010 Ingen hört om Area 51? LOLZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 5 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 5 Mars 2010 Ingen hört om Area 51?Usa's militäranläggning för test av flygvapen? Vad är det med den? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Champagne Skrivet 6 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 6 Mars 2010 finns inget bakom "väggen". såklart, eftersom universum slutar där.Men då måste ''väggen'' vara oändlig. Men så här kan det se ut i rymden! Kanske, kanske inte... men nej de är de inte... Utomjordingar finns inte och kommer aldrig finnas.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 6 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 6 Mars 2010 Och jag antar att du besökt och analyserat varje planet i hela universum innan du kom fram till den slutsatsen?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Champagne Skrivet 6 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 6 Mars 2010 Och jag antar att du besökt och analyserat varje planet i hela universum innan du kom fram till den slutsatsen??Japp jag upptäckte också att pluto inte är en planet längre... <.< Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.