Hoppa till innehåll

Tiden

Skurken

Rekommendera inlägg

2. Om tidsresor någongång i den oändliga framtiden blev möjligt, varför översvämmas vi inte nu av tidsresenärer då?

Kan vi ju i och för sig göra utan att veta om det. Dock så tror jag och hoppas att tidsresor aldrig blir möjliga.

jo men i en oändlig tidsrymd med oändligt många tidsresenärer skulle jorden i detta nu ha oändligt många invånare, och det tror jag vi skulle märka.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 218
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Dessutom så kan jorden inte ha oändligt många invånare, eftersom det är fysiskt omöjligt.

vilket på något sätt motsäger tanken att resa bakåt i tiden.

Det kan det göra, men inte nödvändigtvis. Alla behöver ju inte resa tillbaks till samma tidpunkt? Och sen så tror jag att det är orimligt att anta att ett oändligt antal tidsresenärer kommer att resa i tiden då jag inte tror att livet kommer att vara kvar hur länge som helst på denna plats.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har försökt räkna på det där och i teorin så skulle det vara möjligt att om man vänder jordens rotation så skulle utveckligen backa. men det gör den ändå inte för det ända som händer är att tidszonerna byter plats och att årstiderna skulle komma i fel ordning... men om ni tror att ni kan mot bevisa mej så varsågoda.

(btw jag är en av dom 2 kompisarna)

Vadå menar du att om jordens rotation skulle vända så skulle befolkningens utveckling baka och folk skulle gå tillbaka till att bli mindre intelligenta?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst MacGyver

Jag har försökt räkna på det där och i teorin så skulle det vara möjligt att om man vänder jordens rotation så skulle utveckligen backa. men det gör den ändå inte för det ända som händer är att tidszonerna byter plats och att årstiderna skulle komma i fel ordning... men om ni tror att ni kan mot bevisa mej så varsågoda.

Vadå menar du att om jordens rotation skulle vända så skulle befolkningens utveckling baka och folk skulle gå tillbaka till att bli mindre intelligenta?

Som jag fattade menade han det, snacka om att vara wannabe member. :_
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Kanske lever vi i ett parallellt universum som inte tillåter resor i tiden bakåt. Eller kanske vår del av universum inte är så attraktivt för tidsresenärer. Ifall tidsresor kommer någon gång i framtiden blir teknologin säkert militärt eller stats kontrollerat.

Jag tror att tidsmaskiner kommer uppfinnas nån gång

Kolla Related Videos också, finns massa spännande där.

Finns filmer med helt andra teorier, var ett tag sen jag kolla på dom så minns inte vilka det var, men kolla Related.

Intressant den där andra videon. Hade faktiskt inte tänkt alls i de banorna. Förklarar en hel del. Men det jag är rädd för är att någon kommer att försöka ge oss farlig information som kommer förstöra en massa. Tex. ifall någon varnade hitler om hur kriget skulle sluta så skulle han ju veta precis vad han skulle göra för att undvika det. Eller kanske inte, hitler var den dummaste ledaren någonsin (om man gör Bush ett undantag). De skickade inte lönnmördare efter honom fören sent i kriget för att de visste att han skulle göra misstag.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

om man tittar på världen och åt vilket håll vi är på väg så är det troligare att om tiden skulle gå baklänges så skulle vi bli intelligentare.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...