Mezox Skrivet 27 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 27 Juni 2010 Får en känsla av att det stöd som finns för monarkin beror en hel del på det känslomässiga, inte på vad det tillför i praktiken.Hur menar du nu? Ungefär: "Monarki är coolt och unikt." Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 27 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 27 Juni 2010 Får en känsla av att det stöd som finns för monarkin beror en hel del på det känslomässiga, inte på vad det tillför i praktiken. Hur menar du nu? Monarki genererar pengar om folk tycker det är "coolt". Mat t.ex. genererar pengar oavsett vad folk tycker. det är således mer reellt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vixxec Skrivet 28 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 28 Juni 2010 Dem flesta jag vet verkar bara tycka att kungen är ett pain in the ass, inte alls som guggo försöker få det att se ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 28 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 28 Juni 2010 (redigerat) Enligt någon opinionsundersökning jag läste om har stödet för kungen minskat till lite under 50% på senare tid (i Sverige). Redigerat 28 Juni 2010 av Mezox Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Snusmumriken Skrivet 1 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 1 Juli 2010 Kungen har en rätt ansenlig privat förmögenhet.Haha ja men det jag frågade var VART kungens pengar kommer från. Får han sin lön från skattebetalarna blir ju förmögenheten privat ändå och därför är har det inget med saken att göra eller inte om han har rätt eller inte till en privat förmögenhet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 1 Juli 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 1 Juli 2010 Om du läser några inlägg ner från det du citerade så är det där redan förklarat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KontaktaMig Skrivet 9 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 9 Augusti 2010 (redigerat) Monarki tar ju pengar! Som Victorias(eller så var det med k :S) bröllop, det var inte gratis! Dom pengarna hade man kunnat satsa på andra saker. Nå är det väl okej om hon gifter sig men att satsa så mycket pengar, jag tycker inte det skulle var så dåligt om dom hade ett bröllop med en ''vanlig'' budget. Om nån vill komma med invändningar så gör gärna det. Redigerat 9 Augusti 2010 av Erzio Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 9 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 9 Augusti 2010 Monarki tar ju pengar! Som Victorias(eller så var det med k :S) bröllop, det var inte gratis! Dom pengarna hade man kunnat satsa på andra saker. Nå är det väl okej om hon gifter sig men att satsa så mycket pengar, jag tycker inte det skulle var så dåligt om dom hade ett bröllop med en ''vanlig'' budget. Om nån vill komma med invändningar så gör gärna det. Kostade väl cirka 70 miljoner + poliser. Och de tjänade ihop mer än det också. Annars skulle knappast staten betala för det.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KontaktaMig Skrivet 11 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 11 Augusti 2010 Monarki tar ju pengar! Som Victorias(eller så var det med k :S) bröllop, det var inte gratis! Dom pengarna hade man kunnat satsa på andra saker. Nå är det väl okej om hon gifter sig men att satsa så mycket pengar, jag tycker inte det skulle var så dåligt om dom hade ett bröllop med en ''vanlig'' budget. Om nån vill komma med invändningar så gör gärna det. Kostade väl cirka 70 miljoner + poliser. Och de tjänade ihop mer än det också. Annars skulle knappast staten betala för det.. Så... :huh:? Do ya håller med mig? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tonfisksallad Skrivet 7 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 7 Oktober 2010 Om vi inte ska ha någon kung så kan vi ha hövding! ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MrJesper Skrivet 30 December 2010 Rapport Dela Skrivet 30 December 2010 Jag gillar Monarki, dem ska inte bort. Vi har en gammal monarki som vi ska vara stolta över, däremot tycker jag inte att dem ska betyda lika mycket som den gör idag. Bara att det ska vara några personer som är det dem är födda till. Gillar verkligen monarkin. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raeven Skrivet 6 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 6 Januari 2011 Svenskarna vinner ingenting på det förutom turistpengar för kungabröllop. Till att börja med så är monarki i sig väldigt omodernt, förr i tiden hade kungarna rollen att leda sina trupper ut i krig, nu så används inte kungarna på samma vis. Kort sagt så är monarki för gammalt och har inte något egentligt syfte. Skulle vi byta till republik så skulle vi ett mycket bredare världsansikte, vi har en ledare som är VALD till sin roll för att vi stödjer hans politik, och inte är infödd i sin plats som åskådevinkare. Monarki tjänar sverige inte ett skit, bara tradition. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.