Ohm Skrivet 13 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 13 Maj 2010 (redigerat) Jag kommer rösta SD då jag har åldern inne. Redigerat 13 Maj 2010 av bamsebo Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 13 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 13 Maj 2010 Sant, PP har väl bara en fråga, gör nerladdning gratis och komma på en lösning som kan fungera istället för pengar, nått där man har 1 sida för varje skivbolag t.ex. som ger ut sina låtar gratis, men tjänar själv på reklamen som är på sidorna på hemsidan osv. Då kan de också lätt sätta länkar till vars man kan köpa albumet om man vill bevara det längre än till en ny dator. Eller att man sätter en högre internetavgift och ger några procent till diverse företag. Så PP skulle inte kunna styra landet, t.ex. ta hand om budgeten till skolor, införa nya skatter osv. Det är ett enfrågeparti ?Jag hörde de prata om det nån gång. De sa något i stil med att de inte tänker påverka frågor angående sånt som budget till skolor utan endast frågor rörande fildelning och sånt, nästintill ett enfrågeparti kan man väl kalla det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 13 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 13 Maj 2010 Dom har ingen kompetens till det. Man kan inte seriöst hävda att någon politiker har kompetens för att leda ett land, verkligen inte i dagens sverige. Man behöver införa någon form av teknokrati om man ska kunna hävda att ledarna har kompetens för sitt arbete. Sant, PP har väl bara en fråga, gör nerladdning gratisNu har jag inte läst mig in på PP så mycket, men så vitt jag vet är att de har samma politiska ståndpunkter som det ledande partiet bortsett att de vill göra nedladdning lagligt. komma på en lösning som kan fungera istället för pengar http://www.fuska.se/forum/index.php?s=&...t&p=1508527 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 13 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 13 Maj 2010 Om en person skulle rösta på Sverigedemokraterna så blir han/hon, med stor sannolikhet utmålad som rasist, vilket är riktigt trist och fördömande. En person som ser vilka problem ett samhälle har, och som vill ha en så rättvis och hållbar lösning på problemet som möjligt borde bli kallad realist, inte rasist. Ett parti som Sverigedemokraterna eller Piratpartiet skulle verkligen kunna röra om grytan, som i folkmun brukar kallas för regeringen. Du får rösta på SD. Ingen kan tvinga dig att berätta om vilket parti du har röstat. Dock så tror jag inte att varken SD eller PP hade kunnat styra Sverige så som det ser ut nu. Dom har ingen kompetens till det. Sant, PP har väl bara en fråga, gör nerladdning gratis och komma på en lösning som kan fungera istället för pengar, nått där man har 1 sida för varje skivbolag t.ex. som ger ut sina låtar gratis, men tjänar själv på reklamen som är på sidorna på hemsidan osv. Då kan de också lätt sätta länkar till vars man kan köpa albumet om man vill bevara det längre än till en ny dator. Eller att man sätter en högre internetavgift och ger några procent till diverse företag. Så PP skulle inte kunna styra landet, t.ex. ta hand om budgeten till skolor, införa nya skatter osv. Det är ett enfrågeparti ? Herregud lol, jag tror t.o.m det första som stod på PP sidan var att de INTE var ett enfrågeparti. Snälla, läs på lite innan du gör sådana påståenden... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 13 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 13 Maj 2010 Det viktigaste PP kan göra är ju att försöka få en debatt om integritet på internet (och överhuvudtaget), något som de andra partierna verkat glömma. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 13 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 13 Maj 2010 Herregud lol, jag tror t.o.m det första som stod på PP sidan var att de INTE var ett enfrågeparti. Snälla, läs på lite innan du gör sådana påståenden...Jag tyckte det såg ut mer som en fråga än ett påstående. Läs på hans inlägg lite innan du göra sånna påståenden :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sinclair Skrivet 13 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 13 Maj 2010 (redigerat) Dock så tror jag inte att varken SD eller PP hade kunnat styra Sverige så som det ser ut nu. Dom har ingen kompetens till det. Det har jag inte påstått heller. Redigerat 13 Maj 2010 av baz14 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 13 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 13 Maj 2010 (redigerat) Herregud lol, jag tror t.o.m det första som stod på PP sidan var att de INTE var ett enfrågeparti. Snälla, läs på lite innan du gör sådana påståenden...Ja, för man får ju en väldigt opartisk inblick i ett parti av att kolla deras sida. Självklart säger de att de inte är ett enfrågeparti, annars skulle ju ingen rösta på dem. Redigerat 13 Maj 2010 av Dave37 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 13 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 13 Maj 2010 Herregud lol, jag tror t.o.m det första som stod på PP sidan var att de INTE var ett enfrågeparti. Snälla, läs på lite innan du gör sådana påståenden...Stämmer nog inte, citerat från PP's hemsida: "Vad står Piratpartiet för? Piratpartiet står för ett kraftigt stärkt integritetsskydd för individen (bl.a. ska staten inte ha rätt att avlyssna medborgare utan brottsmisstanke, brevhemligheten ska upphöjas till generell kommunikationshemlighet, och rätten till privatliv ska grundlagsskyddas). Vi vill också att alla fritt ska kunna kopiera och bygga vidare på kultur, information och kunskap - alltså en kraftig uppluckring av upphovsrätt och ett totalt avskaffande av patenträtten. Artister ska kunna tjäna pengar på sitt verk, men inte i 70 år efter sin död, som idag. Privat kopiering utan vinstsyfte skall vara helt obegränsad. Vi tar inte ställning i några andra frågor, särskilt inte fördelningspolitiska frågor. (Poängen med detta är att du ska kunna rösta på Piratpartiet utan att förändra vänster-högerläget i svensk politik.)" Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 15 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Maj 2010 Bra tankar, men tyvärr fel arbetsmetod för att implementera det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 16 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 16 Maj 2010 Piratpartiet eller möjligtvis SD. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 21 Maj 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 21 Maj 2010 (redigerat) En röst på SD är en röst på: Att Sverige skall lämna EU Ett förstatligande av banker Bort med "opassande" kultur Tillåtande av brottsprovokation Avskaffande av rätten till modersmålsundervisning Mot homosexualitet Kristna värderingar och en kristen moral i samhället samt ett "ökat" inflytande av religion Samtliga band med Nato klipps och alla svenska militära insatser utomlands dras in. En betydlig mer isolationistisk och restriktiv utrikespolitik. Tänk på det innan ni röstar på SD bara för att de vill skicka hem muslimerna. Det finns fler politiska frågor än invandring. Redigerat 21 Maj 2010 av Guggo Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.