Fjeddo Skrivet 15 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Juni 2010 Okej, jag är faktiskt lite rädd för att få hallucinationer. Är det inte läskigt att det kan kännas som att man inte andas? Jag är alltså inte rädd för att få en LD, jag är bara rädd för hallucinationerna som kan uppstå.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 15 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Juni 2010 Jag har aldrig upplevt sömnparalys men det är inte farligt, kroppen går in i det varje natt när vi sover. Att få sånna här hallucinationer är ungefär som att drömma bara att man känner att man ligger i sängen, inget att vara rädd för. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 15 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Juni 2010 Okej, tack för svaren! :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 15 Juni 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Juni 2010 Men jag har hört att uppleva sömnparalys i vaket tillstånd för vissa är väldigt skrämmande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 15 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Juni 2010 Ja, man kan ju inte röra sig och det kan kännas som man inte kan andas. Det bästa man kan göra är att ignorera det och låtsas som att inget händer för att undvika panik. Det är inte farligt. Om man vill ta sig ur det kan man försöka andas i ett annat tempo så märker kroppen det och avbryter paralysen. Jag har också för mig att man kan försöka röra sina tår eller ögon för att komma ur men är osäker på om jag minns rätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 15 Juni 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Juni 2010 Men det läskigaste är ju hallucinationerna då vissa börjar se demonliknande varelser bredvid sin säng... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 15 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Juni 2010 Man brukar se vad det undermedvetna förväntar sig, på så sätt kan man också kontrollera LDs. Så försök att inte tänk på om ni kommer se X så kommer ni inte göra det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 16 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 16 Juni 2010 Jag hamnade fakriskt i sömnparalys i natt, men jag fick inga hallucinationer. Det var inte alls läskigt eftersom att jag visste vad som hände. Men hade jag fått hallucinationer så hade jag nog blivit rädd iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 16 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 16 Juni 2010 Jag tror man vanligtvis tycker paralysen är läskigare än hallucinationer så jag tror inte du kommer tycka det är så äckligt. Jag hade en väldigt lång LD inatt där jag sprang runt i flera olika affärer och åt att jag såg utan att betala eftersom det var en dröm B) Det smakar som om det var på riktigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst CrazyCake Skrivet 16 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 16 Juni 2010 Fan vad kul LD verkar vara! :D Det finns väl olika metoder för att få en såkallad Lucid dröm? Någon som har en svensk sida där det står alla metoder? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 16 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 16 Juni 2010 Det var nån här på fuska som hade gjort en svensk sida för det faktiskt, minns tyvärr inte vem. Finns massa engelska annars och googles översättare idag gör inte alldeles för många grammatikfel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Banish Skrivet 16 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 16 Juni 2010 http://lucidus.manganation.se/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.