Hoppa till innehåll

Jävla Iranier


Laserturk
 Dela

Rekommendera inlägg

Ok, detta instämmer jag på, det är nästan identiskt med din föregående post. som du ser syftar min tidigare ändring på den senare biten, du skulle beaktat ordens böjning så hade du fattat vart de skulle gå in:

 

Bara för att klargöra;

 

Enligt Dave kan man inte vara kristen/muslim/whatever om man inte följer den religionens religiösa skrifter/grundpelare exakt, vilket även inkluderar att döda våldtagna kvinnor, homosexuella, olydiga barn, folk som tillhör andra religioner? Och detta trots att miljoner människor världen över världen är "kristna/muslimer/whatever" utan att göra ovanstående?

EDIT: Ändrade lite.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 227
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Joho du, jag är minst lika mycket muslim som du, respektera min tro!

Men du tror ju inte på Gud...

 

Vad finns det för annan definition? vad är en muslim? (inte vad tycker du är en muslim). Att denna diskussionen äger rum är tillräckligt med bevis för att "kristna/muslimer" visst bryr sig om andras definitioner.
Ingen aning om en eventuell annan definition. Du verkar ha tron att allt måste definieras, annars finns det inte. Vi lever inte i en mattevärld. Allt behöver inte definieras strikt, men eftersom du är så inne på detta så ska jag göra en liten demonstration:

 

Antag att det finns en universell definition T (alltså en som alla håller med om) som är sådan att T(x) = 1 om och endast x är en muslim och T(x) = 0 om och endast om x inte är en muslim.

Kalla mängden av alla självmordsbombare som har dödat oskyldiga utan att ens skada någon militant i ett självmordsatentat för M. Antag vidare att det finns minst en person y i M som är sådan att det existerar minst en person som anser att han är muslim.

 

Eftersom denna person anser y vara muslim av någon och eftersom T är en universell definition måste gälla att T(y) = 1.

Jag däremot anser inte att han är muslim eftersom han har dödat oskyldiga, därör är T(y) = 0.

 

Denna motsägelse visar att någon av våra antagelser är fel, men eftersom det finns/fanns självmordsbombare som bara har dödat civila i sina attentat och eftersom det finns personer som anser att dessa är muslimer måste vårt första antagelse att det finns en universell definition T vara fel.

 

Kort sagt: Det finns per bevis ingen definition som alla håller med om och därför får man göra en subjektiv bedömning.

Eftersom de allra flesta (alternativt alla) muslimer anser att man måste tro på Gud för att vara muslim gör jag "avrundingen" att du inte är muslim.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag håller med Dave37 till fullo. Vad är en "Muslim"? Vad är "En kristen"? Först efter man vet exakt vad det är, så kan man med sanning säga att någon är muslim/kristen.

Svaret är väl som jag skrev att man inte "med sanning" kan säga att någon är muslim/kristen utan det får bli majoritetens överensstämmelse.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sen är ju det din definition. Det finns miljarder människor som kallar sig muslimer/kristna och jag tror inte någon av de bryr sig om att du inte anser att de är det. Att det inte går att dra en gräns för vad som är självklart och inte är enligt mig en otroligt naiv anledning till varför man måste följa allt.

 

Jag tycker som sagt det är otroligt naivt att säga "antingen tar man absolut allt eller inget".

Vad finns det för annan definition? vad är en muslim? (inte vad tycker du är en muslim). Att denna diskussionen äger rum är tillräckligt med bevis för att "kristna/muslimer" visst bryr sig om andras definitioner.

 

Islams grund är fem pelarna, bara för att man är muslim innebär det inte att du inte kommer till helvetet.

För människan har fått en frivilja att kunna synda, men även försöka motstå det dåliga.

 

Det står inte i koranen att man ska kasta sten mot en kvinna oavsett.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jesus var syndfri, men Jesus var inte gudsson, Jesus var ett sändebud som skulle informera människor

om hur man ska bete sig. Jesus sa inte, jag är gudsson och nu ska kristendomen grundas. Det var efter

korsfästningen folk följde hans väg och kristendomen grundades, sen började romarna påstå att det måste

finnas efterträdare efter Jesus och påven blev insatt.

Enligt kristendomen var han det, vilket Jesus bekräftar i bibeln.

 

(Observera att son i det här sammanhanget inte har samma betydelse som son i de flesta andra).

 

En kristen/etc är en person som anser sig vara det. Tro är individuellt. Låt Dave påstå att han är muslim om han nu tycker det är roligt, ni vet lika väl som jag att han bara kommer fortsätta sina påståenden vad ni än säger.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Jesus

När jag såg tråden så fylldes jag med hopp om att ni var goda antiislamistiska själar men efter att ha läst skändelse efter skändelse och hädelse efter hädelse mot Den Allsmäktige Fadern Herren Gud härskare över Himmel och jord i all evighet, skapare av universum så måste jag verkligen besvara detta.

 

Jag måste hålla med Dave (jag hoppas att detta är en referens till Kung David), du kan inte vara Kristen och samtidigt acceptera homosexuella som människor!

 

Det står skrivet i Tanakh, jag hänvisar till kapitel 20 i Tredje Mosebok som tydligt beskriver lagarna om könsumgänge samt vilka kulturer som är rätt och inte.

Leviticus 20:13; "Om en man ligger med en annan man som en kvinna har de båda gjort något avskyvärt. De skall straffas med döden, skulden för deras död är deras egen."

 

Är inte det tydligt nog?! Man kan INTE vara Kristen och acceptera homosexuella människor, för den som gör det är inte en Kristen utan en oren Kristen som skändar det Kristna budskapet givet av Gud och Jesus genom Den Helige Ande!

 

Troligen kommer något ateistyngel nu och påstår att Jesus var här för att ändra judendomen vilket till en viss del stämmer, men FAKTUM KVARSTÅR att Jesus också var emot HOMOSEXUALITET och detta beskrivs mycket tydligt i det Nya Testamentet.

 

Jag hänvisar då till Romarbrevet (som är skrivet av Paulus själv, Jesu FÖRSTA STÄLLFÖRETRÄDARE på jorden och över Himmelen),

Romarbrevet 1:26; "Därför utlämnade Gud dem åt förnedrande lidelser. Kvinnorna bytte ut det naturliga umgänget mot ett onaturligt, ²⁷likaså övergav männen det naturliga umgänget med kvinnorna och upptändes av begär till varandra, så att män bedrev otukt med män. Därmed drog de själva på sig det rätta straffet för sin villfarelse."

 

Detta är en mycket viktig text i Bibeln och Jesu ställföreträdare Paulus (som har efterträtts av 265 andra ställföreträdare efter honom) har SJÄLV skrivit texten, någon som står Jesus så nära kan INTE ha fel och han OM NÅGON vet vad Jesu budskap och lära är till människorna för att de skall uppnå frälsning. För att bli räddad från Satans och helvetets eldar KRÄVS det att man tror på Jesus och därför också det han sagt och detta kan man endast göra som Kristen, därför är man INTE Kristen om man accepterar homosexualitet eller själv bedriver sådan vidrig otukt. Dessa människor är hycklare och inget annat än hycklare som i all evighet efter deras död kommer få ta konsekvenserna för deras handlande och deras hatiska beteende gentemot Gud och Jesus. Jag skulle med mitt hjärta kunna säga er alla att det är VÄRRE att hyckla genom att kalla sig Kristen och gå RAKT MOT Jesu budskap än att vara en Gudshatande ateist.

 

Att protestanter som länge förnyat och förvrängt budskapet efter samhällets utveckling istället för att föra samhällets utveckling efter Jesu budskap sedan kommer och påstår att det är OK att vara Kristen, och acceptera homosexualitet samtidigt blir nog inte många förvånade av. Vad dessa människor ur den svenska kyrkan påstår är INTE sanningen utan den kan endast uppnås genom Jesu frälsning, välsignelse och genom Bibeln.

 

Någon som ens vågar ifrågasätta Jesu budskap och de ord Paulus skrivit ned är INTE en Kristen människa utan bör grunda sin egen religion och se konsekvenserna av detta efter döden i all evighet. Homosexualitet kan ENDAST accepteras om man lever i kyskhet till Gud och söker förlåtelse för sina synder samt ber till Jesus om att man ska kunna vara kapabel till den normala relationen mellan kvinna och man och dessutom utför sakramenten för att denne person skall uppnå Kristen fullkomlighet.

 

Gud välsigne er!

 

Detta. Precis som de flesta marxister inte klänger sig fast vid varenda ord Marx hävde ur sig, så är det relativt få religiösa som följer vart enda ord i bibeln/koranen/whatever.

Marx var en satanist och en sann Gudshatare, hur kan du jämföra Marx med Guds ord i Bibeln och tron som leder till frälsning och evigt liv i Himmelriket? Det Marx försökte göra var att med våld och förtryck samt Gudsförnekelse skapa Himmelen på jorden genom att begå synder. Detta är inget annat än JUDISK tro, och det strider strikt mot Jesu ord för det står skrivet att frälsningen och judarnas är just Himmelriket medan judarna lever i en förakt mot Jesus då de tror att de kan skapa Himmelriket på jorden själva.

 

Detta var vad Marx också trodde och därför var han en jude samt satanist, för frälsningen och riket hittar du endast efter döden beroende på huruvida du tagit åt dig Jesu budskap eller inte. Att tro att genom kollektiv kraft kan agera Gud genom att döda miljontals människor och synda är FEL och det fungerar inte så!

 

Må Jesus vaka över dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var själva poängen, du är inte en muslim om du följer en regel.

Du måste följa iaf dom flesta regler.

Så man räknas alltså som muslim om man följer ett visst antal regler? Inte en utan (t.ex.)63% regler av X antal?

 

Majoriteten av folket som är muslimer i sverige följer inte mer än 1-2 regler av kanske 50.

Du ska följa iaf hälften för att vara muslim, du kan inte skita i allt och sen följa det enklaste?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Jesus

Majoriteten av folket som är muslimer i sverige följer inte mer än 1-2 regler av kanske 50.

Du ska följa iaf hälften för att vara muslim, du kan inte skita i allt och sen följa det enklaste?

Jag kan inte uttala mig om islam men jag tycker att det där låter väldigt vettigt, samma sak bör ju gälla för Kristendomen som för islam, att man inte bara kan följa de "enklaste" budorden och kalla sig Kristen!

 

För övrigt undrar jag varför Mezox anmälde mitt inlägg, är det något du har att klaga på så svara, jag förstår verkligen inte vad som är fel med att beskriva den kristna läran och Guds ord genom Bibeln!

 

Guds ljus!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När jag såg tråden så fylldes jag med hopp om att ni var goda antiislamistiska själar men efter att ha läst skändelse efter skändelse och hädelse efter hädelse mot Den Allsmäktige Fadern Herren Gud härskare över Himmel och jord i all evighet, skapare av universum så måste jag verkligen besvara detta.

 

Jag måste hålla med Dave (jag hoppas att detta är en referens till Kung David), du kan inte vara Kristen och samtidigt acceptera homosexuella som människor!

 

Det står skrivet i Tanakh, jag hänvisar till kapitel 20 i Tredje Mosebok som tydligt beskriver lagarna om könsumgänge samt vilka kulturer som är rätt och inte.

Leviticus 20:13; "Om en man ligger med en annan man som en kvinna har de båda gjort något avskyvärt. De skall straffas med döden, skulden för deras död är deras egen."

 

Är inte det tydligt nog?! Man kan INTE vara Kristen och acceptera homosexuella människor, för den som gör det är inte en Kristen utan en oren Kristen som skändar det Kristna budskapet givet av Gud och Jesus genom Den Helige Ande!

 

Troligen kommer något ateistyngel nu och påstår att Jesus var här för att ändra judendomen vilket till en viss del stämmer, men FAKTUM KVARSTÅR att Jesus också var emot HOMOSEXUALITET och detta beskrivs mycket tydligt i det Nya Testamentet.

 

Jag hänvisar då till Romarbrevet (som är skrivet av Paulus själv, Jesu FÖRSTA STÄLLFÖRETRÄDARE på jorden och över Himmelen),

Romarbrevet 1:26; "Därför utlämnade Gud dem åt förnedrande lidelser. Kvinnorna bytte ut det naturliga umgänget mot ett onaturligt, ²⁷likaså övergav männen det naturliga umgänget med kvinnorna och upptändes av begär till varandra, så att män bedrev otukt med män. Därmed drog de själva på sig det rätta straffet för sin villfarelse."

 

Detta är en mycket viktig text i Bibeln och Jesu ställföreträdare Paulus (som har efterträtts av 265 andra ställföreträdare efter honom) har SJÄLV skrivit texten, någon som står Jesus så nära kan INTE ha fel och han OM NÅGON vet vad Jesu budskap och lära är till människorna för att de skall uppnå frälsning. För att bli räddad från Satans och helvetets eldar KRÄVS det att man tror på Jesus och därför också det han sagt och detta kan man endast göra som Kristen, därför är man INTE Kristen om man accepterar homosexualitet eller själv bedriver sådan vidrig otukt. Dessa människor är hycklare och inget annat än hycklare som i all evighet efter deras död kommer få ta konsekvenserna för deras handlande och deras hatiska beteende gentemot Gud och Jesus. Jag skulle med mitt hjärta kunna säga er alla att det är VÄRRE att hyckla genom att kalla sig Kristen och gå RAKT MOT Jesu budskap än att vara en Gudshatande ateist.

 

Att protestanter som länge förnyat och förvrängt budskapet efter samhällets utveckling istället för att föra samhällets utveckling efter Jesu budskap sedan kommer och påstår att det är OK att vara Kristen, och acceptera homosexualitet samtidigt blir nog inte många förvånade av. Vad dessa människor ur den svenska kyrkan påstår är INTE sanningen utan den kan endast uppnås genom Jesu frälsning, välsignelse och genom Bibeln.

 

Någon som ens vågar ifrågasätta Jesu budskap och de ord Paulus skrivit ned är INTE en Kristen människa utan bör grunda sin egen religion och se konsekvenserna av detta efter döden i all evighet. Homosexualitet kan ENDAST accepteras om man lever i kyskhet till Gud och söker förlåtelse för sina synder samt ber till Jesus om att man ska kunna vara kapabel till den normala relationen mellan kvinna och man och dessutom utför sakramenten för att denne person skall uppnå Kristen fullkomlighet.

 

Gud välsigne er!

 

Detta. Precis som de flesta marxister inte klänger sig fast vid varenda ord Marx hävde ur sig, så är det relativt få religiösa som följer vart enda ord i bibeln/koranen/whatever.

Marx var en satanist och en sann Gudshatare, hur kan du jämföra Marx med Guds ord i Bibeln och tron som leder till frälsning och evigt liv i Himmelriket? Det Marx försökte göra var att med våld och förtryck samt Gudsförnekelse skapa Himmelen på jorden genom att begå synder. Detta är inget annat än JUDISK tro, och det strider strikt mot Jesu ord för det står skrivet att frälsningen och judarnas är just Himmelriket medan judarna lever i en förakt mot Jesus då de tror att de kan skapa Himmelriket på jorden själva.

 

Detta var vad Marx också trodde och därför var han en jude samt satanist, för frälsningen och riket hittar du endast efter döden beroende på huruvida du tagit åt dig Jesu budskap eller inte. Att tro att genom kollektiv kraft kan agera Gud genom att döda miljontals människor och synda är FEL och det fungerar inte så!

 

Må Jesus vaka över dig.

 

Jag antar att du är någon här som diskuterat i tråden och känt dig överkörd som valt att skapa en dubbelanvändare. Du är inte den första, och jag är rädd att du är samma person som gör samma sak hela tiden här på debattforumet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...