Hoppa till innehåll

Jävla Iranier

Laserturk

Rekommendera inlägg

Dave, du verkar ofta förutsätta att allt är/måste vara helt väldefinierat. Det är ingen vetenskaplig teori vi pratar om. Många muslimer ser mig som muslim men jag är säker på att det också finns många extremister som inte skulle se mig som en muslim. Jag tror inte det är många som ordagrannt läser de gamla skrifterna och rättar sig till varje mening. Per definition skulle det ju egentligen endast de räknas som är muslimer, men så är det tydligen inte.

Jag tycker det är självklart att inte döda oskyldiga kommer långt före än att t.ex. inte raka sitt skägg inom islamen, men tydligen finns det andra där nere som har andra tankar. Jag ser dessa knappast som muslimer och jag tror inte de ser mig som en muslim heller.

sure, jag är muslim.

Nej, det rimligaste för dig att anta är inte att den kristna personer är t.ex. emot homosexuella. Utan du får anta det mest självklara (och nej, det står inte någonstans vad som är det mest självklara utan här måste man tänka lite själv) som t.ex. att personen tror på Gud. Resten vet du inget om och om du vill veta så får du väl fråga personen.
Det som är självklart för mig är nonsens för någon annan, det du säger är omöjligt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 227
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Nej, det rimligaste för dig att anta är inte att den kristna personer är t.ex. emot homosexuella. Utan du får anta det mest självklara (och nej, det står inte någonstans vad som är det mest självklara utan här måste man tänka lite själv) som t.ex. att personen tror på Gud. Resten vet du inget om och om du vill veta så får du väl fråga personen.

Det som är självklart för mig är nonsens för någon annan, det du säger är omöjligt.

För att erkänna sig som muslim måste man säga ifrån hjärtat.

La illah il la allah, a muhammedun rasull'tallah

Finns ingen annan gud än gud, och Mohammed är hans sändebud

----------------------------------------------------------------------------

Sen står det i inte i koranen Chordazba att du kan följa en av alla regler.

Men till skillnad från kristendomen så uppfattar många kristna att Jesus dog för alla

deras synder så dem kan hålla på hur ofta dem vill. Om Jesus verkligen dog för alla människors

synder så skulle han stekas i helvetet.

I koranen så syndar vi inte bara för att Eva åt ur kunskapensträd, det var bara ett test i Adam och Eva's synvinkel som dem trotsa, det är det alla människor gör just nu i världen. Ingen är syndfri, men du kan göra mer nytta än onytta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men till skillnad från kristendomen så uppfattar många kristna att Jesus dog för alla

deras synder så dem kan hålla på hur ofta dem vill. Om Jesus verkligen dog för alla människors

Rätt tveksamt på att gud* skulle stekas i helvetet va? Tanken var ju att eftersom Jesus var ashelig och snäll så kunde han bära alla människornas synder utan att något dåligt skulle hända.

*Gud och Jesus är olika sidor av "samma person". Fadern (Gud), Sonen (Jesus) och den heliga ande är alla Gud, i olika former.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

sure, jag är muslim.

Så du tror på Gud?

Jag fattar inte vart du vill komma. Jag säger att det är självklart för alla att en muslim tror på Gud och du säger emot? Du verkar alltså påstå att alla muslimer följer allt som står i koranen, men det är ju fel?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var själva poängen, du är inte en muslim om du följer en regel.

Du måste följa iaf dom flesta regler.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För att erkänna sig som muslim måste man säga ifrån hjärtat.

Nej? Varför?

sure, jag är muslim.

Så du tror på Gud?

Nej.

Jag fattar inte vart du vill komma. Jag säger att det är självklart för alla att en muslim tror på Gud och du säger emot? Du verkar alltså påstå att alla muslimer följer allt som står i koranen, men det är ju fel?
Det finns inga muslimer eftersom ingen följer allt som står i koranen. det är min poäng. ok för att tolka vissa grejjer lite olika och att det uppstår lite skillnad i olika personers tro, men när det kommer till kristallklara saker "homosexuella skall dödas" i t.ex. bibeln så kan man fan inte tolk det som "vi ska låta dem gifta sig i en kyrka". Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bara för att klargöra;

Enligt Dave kan man inte vara kristen/muslim/whatever om man inte följer bibeln exakt, vilket även inkluderar att döda våldtagna kvinnor, homosexuella, olydiga barn, folk som tillhör andra religioner? Och detta trots att miljoner människor världen över världen är kristna/muslimer utan att göra ovanstående?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej.

Då är du inte muslim (iaf inte enligt mig och troligtvis inte enligt någon annan muslim heller).

Det finns inga muslimer eftersom ingen följer allt som står i koranen. det är min poäng. ok för att tolka vissa grejjer lite olika och att det uppstår lite skillnad i olika personers tro, men när det kommer till kristallklara saker "homosexuella skall dödas" i t.ex. bibeln så kan man fan inte tolk det som "vi ska låta dem gifta sig i en kyrka".
Sen är ju det din definition. Det finns miljarder människor som kallar sig muslimer/kristna och jag tror inte någon av de bryr sig om att du inte anser att de är det. Att det inte går att dra en gräns för vad som är självklart och inte är enligt mig en otroligt naiv anledning till varför man måste följa allt.

Jag tycker som sagt det är otroligt naivt att säga "antingen tar man absolut allt eller inget".

Redigerat av Mezox
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bara för att klargöra;

Enligt Dave kan man inte vara kristen/muslim/whatever om man inte följer bibeln exakt, vilket även inkluderar att döda våldtagna kvinnor, homosexuella, olydiga barn, folk som tillhör andra religioner? Och detta trots att miljoner människor världen över världen är kristna/muslimer utan att göra ovanstående?

"kristna/muslimer"*

annars instämmer jag.

Nej.

Då är du inte muslim

Joho du, jag är minst lika mycket muslim som du, respektera min tro!

Sen är ju det din definition. Det finns miljarder människor som kallar sig muslimer/kristna och jag tror inte någon av de bryr sig om att du inte anser att de är det. Att det inte går att dra en gräns för vad som är självklart och inte är enligt mig en otroligt naiv anledning till varför man måste följa allt.

Jag tycker som sagt det är otroligt naivt att säga "antingen tar man absolut allt eller inget".

Vad finns det för annan definition? vad är en muslim? (inte vad tycker du är en muslim). Att denna diskussionen äger rum är tillräckligt med bevis för att "kristna/muslimer" visst bryr sig om andras definitioner.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"kristna/muslimer"*

annars instämmer jag.

Så du applicerar inte samma tankesätt på andra religioner?

Och trångsynt. Enligt Dave så är bara en ytterst liten del av alla som erkänner sig till en religion faktiskt religiösa. Alla är bara wannabes eftersom de inte vill mörda våldtagna kvinnor.

Så jävla dumt (och förhoppningsvis försök till trollning...) så det finns inte.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...