Hoppa till innehåll

Sverigedemokraterna

Mezox

Rekommendera inlägg

Det är ju det enda partiet som verkligen står för vad de vill. Jag vill ha ett parti som minskar avsevärt på intaget av invandrare, men ändå inte vill utrota invandrare. Vad som helst utom en Sosse vid makten.

Titta på det jag skrev förut i tråden...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ok, jag hade inte kolla igenom vem det var som hade skrivit rapportern, vad det var för typ av människa och vad han stod för.

Guggo: Tror faktist allt du säger om SD stämmer, det finns många konspirationer om SD...

De har förmodligen invandrare i partiet för att folk ska tro att det inte är rasister och att de har en motkampanj som heter "stoppa rasismen" för att låtsas vara anti-rasister trots att det är rasister på riktigt, tänk att jag varit så dum att jag inte tänkt på det :o

Å andra sidan, NSF finns inte kvar utan heter nu Svenskarnas parti, de vill skicka ut alla invandrare vilket inte Sd vill, så dessa kan inte förväxlas med SD(även om SD säger att de vill stoppa muslimsk invandring). Närmast SD står nog ND åsiktsmässigt närmast. Inom invandringsfrågan är väl skillnaden att SD vill minska den, ND vill stoppa den och locka folk att flytta tillbaka till deras hemländer.

För visst finns det många invandrare som är väldigt patriotiska över sitt hemland och snackar sig ofta varma om hjärtat över hur bra det var där och då det nu inte är krig längre i många av dessa länder borde det vara lätt att locka tillbaka dem tror nog ND. Faktum är att de mer radikala av dessa partier(SMR, SvP) hyser större agg mot SD än vad vänstern gör.. De påstår att SD är landsförrädare för de låter judar och invandrare vara med i deras parti.

Såg att du skrev att största invandringsgruppen var svenskar men räknas de verkligen som invandrare då dem redan har svenskt medborgarskap?

Redigerat av Ohm
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, jag skrev att hemvändande svenskar var en av de största grupperna, inte DEN största. Och enligt statistiken räknas de som invandrare, eftersom invandring inte har med medborgarskap att göra utan bara var man bor. Om jag bosätter mig i England så räknas jag som invandrare där, och om jag sedan flyttar tillbaka till Sverige så räknas jag som invandrare i Sverige.

Så ja, de räknas som invandrare i statistiken. När man läser något som SD har skrivit så får man byta ut invandrare mot muslim och mångkultur mot muslimsk kultur. Först då kan man börja få en bild av vad de egentligen menar.

Edit: (Alternativt så kan man säkert byta ut invandrare mot "personer som inte ser ut som oss" och mångkultur mot "folk som inte gör som vi gör" i vissa fall)

Edit igen: Vi tar in fler invandrare från EU/EES/Studenter/Hemvändande svenskar än vad vi tar in araber/afrikaner osv. Det är helt enkelt så att SD inte vill låtsas om det.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Måste ha blandat ihop "svenskar" med "folk från våra grannländer" som någon skrev. Är väl medveten om att hemvändande svenskar är en av de största invandringsgrupperna.

Svensk enligt riksdagspartierna: Person med svenskt medborgarskap, (som kan språket(?)

Enligt SD: Person med svensk medborgarskap, som kan språket och (går efter svenska värderingar(?)

Mer radikala partier: Person som räknas som svensk i rasen(om det nu finns folkraser)

Om jag flyttar till ett annat land har jag väl ändå kvar mitt gamla medborgarskap i Sverige och får ett nytt medborgarskap i det nya landet? Då man flyttar till ett annat land får man ju fortfarande rösta i Sverige(som kräver svenskt medborgarskap) = fortfarande svensk.

Annars borde ju exempelvis Peter forsberg räknas som invandrare från USA för att han spelade hockey där, eller så kanske jag missuppfattade vad du skrev, men så verkade iaf din åsikt vara.

Redigerat av Ohm
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är ju det enda partiet som verkligen står för vad de vill. Jag vill ha ett parti som minskar avsevärt på intaget av invandrare, men ändå inte vill utrota invandrare. Vad som helst utom en Sosse vid makten.

Vad är det för fel med att leva i ett Sverige där det finns många invandrare? Ska vi inte istället sikta på att göra Sverige så pass jämställdigt som möjligt?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om jag flyttar till ett annat land har jag väl ändå kvar mitt gamla medborgarskap i Sverige och får ett nytt medborgarskap i det nya landet? Då man flyttar till ett annat land får man ju fortfarande rösta i Sverige(som kräver svenskt medborgarskap) = fortfarande svensk.

Annars borde ju exempelvis Peter forsberg räknas som invandrare från USA för att han spelade hockey där, eller så kanske jag missuppfattade vad du skrev, men så verkade iaf din åsikt vara.

...

Medborgarskap är helt irrelevant i sammanhanget. Invandrare har endast att göra med var man bor. Peter Forsberg utvandrade till USA (dvs han blev en invandrare där), och när han bosatte sig i Sverige igen så räknades han som hemvändande svensk, och i statistiken som invandrare. När SD presenterar siffror över den där fasliga invandringen som förstör Sverige, så är en av dom Peter Forsberg.

Om någon kommer hit från Irak så har han antagligen kvar sitt medborgarskap där, men han är fortfarande en invandrare. Men ja, det är klart man kan ha dubbelt medborgarskap, men det är som sagt irrelevant i diskussionen kring invandring.

"im·mi·grant

noun

\ˈi-mə-grənt\

: one that immigrates: a person who comes to a country to take up permanent residence "

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

SD kommer inte kunna göra ett piss om de kommer in i riksdagen, alla deras förslag kommer bli nerröstade av de andra partierna. Det enda de kommer kunna göra är att göra debatten om invandringsproblemen mer öppen, nu sopas allt under mattan.

Har aldrig riktigt fattat vad folk är rädda för, vissa är så insnöade att det tror att man öppnar upp Birkenau bara de får över 4%...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja klart Åkesson är rasist? Hur kan man inte tro det? Annars blir man inte medlem i Sverigedemokraterna.

Nej det är inte bra att fler blir anhängare till SD, det betyder att det blir mer allmänt accepterat att vara rasist.

Ja detas reklamfilm var jätterasistisk. Den pekade ut en enskild folkgrupp (muslimer) tydligt. Den ger bilden av att allt är invandrarnas fel och att det är panik. Verkligenheten är att sverige långsamt blir mer mångkulturellt och invandrarna blir mer svenska. Ingen kris finns och mycket kvalificerad arbetskraft är invandrare, och de ekonomiska problemen är USA:s fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Idag är dem flesta som röstar på SD dem nya som precis fått rätten att rösta.

Det dem inte förstår är att dem inte har vart med utvecklingen av Sverige när det verkligen gällde!

Dessa människor vet inte ens vad politik är och jag tror dem flesta av dem aldrig ens har jobbat,

det är nog bara såna som spenderar sitt studiebidrag på alkohol, tobak och tv-spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Idag är dem flesta som röstar på SD dem nya som precis fått rätten att rösta.

Det dem inte förstår är att dem inte har vart med utvecklingen av Sverige när det verkligen gällde!

Dessa människor vet inte ens vad politik är och jag tror dem flesta av dem aldrig ens har jobbat,

det är nog bara såna som spenderar sitt studiebidrag på alkohol, tobak och tv-spel.

Sant.

Dem som röstar på SD blir ofta utdebatterade som fan av folk som KAN det här med politik.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
  • Skapa ny...