Emomilol Skrivet 9 Maj 2011 Rapport Dela Skrivet 9 Maj 2011 1. Ja, dock endast Cannabis.2. Nej.3. Endast Cannabis borde vara lagligt, alla andra droger bör vara olagliga.4. Ja, lagarna känns ganska "outdated", i alla fall gällande vissa droger.Samma här, orkar inte skriva och förklara bara. Fast har även testat Tramadol. (Smärtstillande.) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simple Skrivet 9 Maj 2011 Rapport Dela Skrivet 9 Maj 2011 På tal om kokain, är det bara jag som känner att det börjar bli en mer och mer accepterad drog? Idag är det inte särskilt många som är emot cannabis (bland ungdomar/unga vuxna), antingen är de för eller neutrala, och jag tycker att det känns som om kokain är på väg att nå en liknande status. Vad säger ni?Hur kommer det sig att du känner så? Har faktiskt aldrig träffat eller ens hört talas om någon som talar på liknande vis om kokain så som många ungdomar talar om cannabis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mumutio Skrivet 10 Maj 2011 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2011 Hur kommer det sig att du känner så? Har faktiskt aldrig träffat eller ens hört talas om någon som talar på liknande vis om kokain så som många ungdomar talar om cannabis.Alla kändisar som tar kokain? Kokain är ju på väg att bli en innedrog i Stockholm vad jag hört. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Whore Skrivet 10 Maj 2011 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2011 Det är väl en innedrog, åtminstone bland klubbfolket? :P Men jag tycker även att svensson börjar acceptera den lite mer också, och en anledning kan ju som du säger vara att en del kändisar är helt öppna med det. Har även bekanta som har brukat det i alla fall en gång. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nazar Skrivet 10 Maj 2011 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2011 Om jag någonsin testar droger, skjut mig då. Droger är ju beroende framkallade, + att ditt liv är förstörd då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Whore Skrivet 10 Maj 2011 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2011 Japp, man blir beroende första gången och sen är ditt liv dömt att gå käpprätt åt helvete. Ingen idé att pröva. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 10 Maj 2011 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2011 Absolut! Testa en joint på en fest och ditt liv är förstört. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 10 Maj 2011 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2011 Om jag någonsin testar droger, skjut mig då. Droger är ju beroende framkallade, + att ditt liv är förstörd då.Bara ett utav de många exempel på hur media hjärntvättar våra unga. Inget (vad jag vet) är beroendeframkallande de första gånger man testar, sen finns det också droger som inte är beroendeframkallande alls. Liv kan förstöras utav droger ja, men det är väldigt ovanligt och i 50% av dessa fall så är det inte själva drogen i sig som förstör livet utan just det faktum att man har tagit droger. Om folk inte var så naiva och fördomsfulla om droger skulle jorden vara ett mycket trevligare samhälle. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Whore Skrivet 10 Maj 2011 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2011 Sen är det även otroligt mycket personligt ansvar i det hela. Cannabis är relativt ofarlig men man märker hur de som har använt det frekvent under en längre tid blir mycket segare i huvudet, exempelvis. Jag ser absolut inget fel i att bruka narkotika då och då, men att köra in en kanyl i armen var och varannan dag är att gå för långt. Krydda gärna på livet, men gör inte kryddan till livet, som det så fint heter. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 11 Maj 2011 Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2011 Fast med tanke på hur mycket skadliga saker vi redan utsätts för, är det en poäng i att hålla på med ÄNNU mer? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Emomilol Skrivet 11 Maj 2011 Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2011 (redigerat) Absolut! Testa en joint på en fest och ditt liv är förstört.Jag har rökt en jolle på en fest och mitt liv är inte förstört. (: Mitt liv är kul. Edit: Känns så pinsamt att säga att man rökt på över fuska.se Redigerat 11 Maj 2011 av Emomilol Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nazar Skrivet 11 Maj 2011 Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2011 (redigerat) Jag har rökt en jolle på en fest och mitt liv är inte förstört. (: Mitt liv är kul. Edit: Känns så pinsamt att säga att man rökt på över fuska.seKul ja. Kul drog liv. Du kommer röka sönder din hälsa. Redigerat 11 Maj 2011 av HipHopmannen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.