Hoppa till innehåll

Debatt-tråd Om Aktuella Händelser


Guggo
 Dela

Rekommendera inlägg

Här är den första om Reinfeldt, http://www.realisten.se/2012/12/03/fredrik...s-kundregister/

Och en liten update här, Då hon i förhör påstår sig träffat honom.

 

http://www.exponerat.info/prostituerad-upp...drik-reinfeldt/

 

Även ganska fult att han skiljde sig med sin fru ungefär vid den tiden det här kom fram.

 

Skulle absolut inte förvåna mig om det är sant,det är ju inte första gången svenska politiker gått till "mama-san".

Säkert för skattepengar också. Nu är det visserligen bara ett rykte men tycker ändå att det är förvånansvärt tyst i media. Medias roll är ju ändå att ifrågasätta makten. Hade det varit Jimmie Åkesson hade drevet var i full gång med förstasidor och live dygnet runt rapportering fram till påsk.

 

Jävla pk-Sverige som låter Disney göra vad de vill med sin serie.

Nu har jag inte sett så många som skyller på SVT,dessa fjanterier finns över hela västvärlden.

 

Mhm... är det någon som ens har tänkt på att det skulle ha varit en jude eller svart snubbe innan? :P

Det är ju leksaker för katten...

Precis,ingen hade lagt märket till det om dom inte gjort bort sig fullständigt. Samma sak med kinapuffar,Nogger,88an och den hailande Gbgubben. Eller den Kristna tomaten och hakkorshelikoptern.

 

Nästa på tur är Tjuren Ferdinand(kränkande mot spanjorer) och Lady och Lufsen(kränkande mot italienare)

 

Finns även en scen där kalle anka skjuter med en kulspruta mot den där irriterande fågeln.(Självklart borta sedan länge i iaf i Sverige)

Redigerat av Northwest
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fast ungen fick ju vara pepparkaksgubbe.

 

Och Disney får göra som som det vill med sina filmer tycker jag, det är precis lika löjligt att bli upprörd över att de tar bort det som att vara upprörd över innehållet.

Disneys självcensur är i princip samma sak som IKEAS självcensur av kvinnor i Saudi-arabiens upplaga av IKEA-katalogen. Att censurera minoriteter är inte ok, oavsett om det är ens egna verk man censurerar eller inte. Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fast ungen fick ju vara pepparkaksgubbe.

 

Och Disney får göra som som det vill med sina filmer tycker jag, det är precis lika löjligt att bli upprörd över att de tar bort det som att vara upprörd över innehållet.

Ja för dioten påstår att det hela var ett "missförstånd" men det var det nog inte, Det var bara så att då media fick nys om historien så var hon tvungen att säga att det var ett missförstånd.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Disneys självcensur är i princip samma sak som IKEAS självcensur av kvinnor i Saudi-arabiens upplaga av IKEA-katalogen. Att censurera minoriteter är inte ok, oavsett om det är ens egna verk man censurerar eller inte.

Är kvinnor en minoritet...?

 

Och jag tycker att man har fullständiga rättigheter att göra vad man vill med sitt eget verk, så länge man håller sig inom lagar. Vem skall bestämma vad Disney får och inte för göra med sin egen film? Svt? Svenska staten? Amerikanska staten?

 

Eller egentligen, man HAR fullständiga rättigheter att göra vad man vill med sitt eget verk. Ingen statlig myndighet eller tv-kanal skall säga vad du får och inte får göra med något du har skapat, sålänge du håller dig inom lagen.

 

Dessutom, vår kära "hotade tradition" är en amerikansk tecknad film, gjord av ett amerikanskt bolag på 50-talet. Jag är förvånad att de inte har redigerat filmen innan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är kvinnor en minoritet...?

Så det är ok att censurera minoriteter jag förstår inte riktigt ditt argument?

 

Och jag tycker att man har fullständiga rättigheter att göra vad man vill med sitt eget verk, så länge man håller sig inom lagar. Vem skall bestämma vad Disney får och inte för göra med sin egen film? Svt? Svenska staten? Amerikanska staten?

 

Eller egentligen, man HAR fullständiga rättigheter att göra vad man vill med sitt eget verk. Ingen statlig myndighet eller tv-kanal skall säga vad du får och inte får göra med något du har skapat, sålänge du håller dig inom lagen.

 

Dessutom, vår kära "hotade tradition" är en amerikansk tecknad film, gjord av ett amerikanskt bolag på 50-talet. Jag är förvånad att de inte har redigerat filmen innan.

Jag ojar mig inte något fruktansvärt över just denna specifika händelse. Jag tycker mest att det är onödigt. Det är inte så att jag fördömer Disney eller så eller anklagar dem för att förstöra någon tradition, även om den grönklädda leksaken är en av mina absoluta favoriter i paraden. Det är lite mer på det stora hela som jag, precis som många andra, känner att det har varit väldigt mycket på sistone. Och då syftar jag inte bara på senaste veckan utan senaste åren över huvudtaget. Friends som censurerar bort "fula" barn i sina reklamer, censur av karaktärer med funktionshinder i tv-serien My Little Pony: Friendship is magic, förbud mot att sjunga nationalsången på skolavslutningen etc. Frågorna som jag ställer mig är "vad är det härnäst?" och "hur långt så ska det gå?".

 

Det finns någon konstig tanke som genomsyrar världen nu om att "alla är likadana" och om man porträtterar t.ex. en svart som annorlunda än den vita, västerländska, inhemska befolkningen så är det rasistiskt i alla lägen. Det verkar råda en stark missuppfattning om skillnaden mellan "alla är likadana" och "alla är lika mycket värda" som är oroväckande om inte annat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så det är ok att censurera minoriteter jag förstår inte riktigt ditt argument?

 

Nej. Är det ok att negativt skildra minoriteter?

 

Jag ojar mig inte något fruktansvärt över just denna specifika händelse. Jag tycker mest att det är onödigt. Det är inte så att jag fördömer Disney eller så eller anklagar dem för att förstöra någon tradition, även om den grönklädda leksaken är en av mina absoluta favoriter i paraden. Det är lite mer på det stora hela som jag, precis som många andra, känner att det har varit väldigt mycket på sistone. Och då syftar jag inte bara på senaste veckan utan senaste åren över huvudtaget. Friends som censurerar bort "fula" barn i sina reklamer, censur av karaktärer med funktionshinder i tv-serien My Little Pony: Friendship is magic, förbud mot att sjunga nationalsången på skolavslutningen etc. Frågorna som jag ställer mig är "vad är det härnäst?" och "hur långt så ska det gå?".

Nu har jag inte sett My Little Pony, så det kan jag inte ta ställning till, men problemet med Friends reklam var väl att de inte hade med "fula" barn alls? Man kan inte censurera vad som inte finns. Att Friends som är en organisation mot mobbning använder sig av en söt tjej som sjunger fint i sina reklamer är ett problem, men det är inte relaterat till censur.

 

Som jag ser det är värderingar hämtade från 50-talet precis lika mycket "fel" som att ta bort dom. Jag är verkligen åt det ena eller andra hållet. Det är ingen stor grej att delarna i fråga var där från början, och ingen stor grej att Disney tog bort dom. Båda "upprörda" sidor har enligt mig ingen anledning att vara upprörda. Det här är en trivial sak.

 

Edit och lite off topic så är min favorit i paraden den där arken med alla djur.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Nu är det på gång att förbjudas igen och åter igen är det skytte intresserade som ligger pyrt till.

 

Doris Högne Rydheim, rektor för polishögskolan(Stasi) har nu utrett om civila verkligen skall få ha helautomatiska vapen,semi automatiska med en magasinskapacitet på mer än sex skott,eller ens fler än ett magasin per vapen.

Svaret blev givetvis nej och lagförslaget har nu lämnats in till regeringen.

Med tanke på att Sverige är den sista sovjetrepubliken så är det mycket stor sannolikhet att lagen klubbas igenom.

 

Så vad tycker ni,ska enbart staten ha rätt till vapen och därmed ha våldsmonopol?

 

Ska civila enbart ha rätt till repetergevär med 3 skottkapacitet?

 

Eller ska civila ha rätt till samma sorts vapen som statsmakten?

 

 

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?...artikel=5428422

 

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?...artikel=5427734

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...