Hoppa till innehåll

Dave37's Frågetråd


Rekommendera inlägg

Vad är din åsikt om mig?

Jag försöker att inte har åsikter då de är meningslösa eftersom de i sig inte behöver vara kopplade till verkligheten och lätt kan vara skadliga för en själv och andra. Så jag kan och framför allt vill inte svara på vad jag tycker om dig eftersom jag försöker träna bort tendensen att tycka saker. (japp det låter skumt och jag förväntar mig inte att du ska förstå)

 

Men jag kan säga hur jag uppfattar dig.

 

Vi har ju inte haft så där värst mycket kontakt egentligen sen de gamla goda tiderna, och vi båda har säkerligen ändrats en massa sen dess. Så att basera min bild av dig på gamla erfarenheter är antagligen en rätt dum idé. Åh andra sidan har du inte varit särskilt aktiv i övriga forumet (vad jag har sett), jag antar att du hänger mest i Oztown om du är särskilt aktiv överhuvudtaget. Så jag har inte så mycket att gå på.

 

Vad jag minns från Oz1-Oz3 är att du är en kreativ, initiativrik och rätt sprallig person, men ändå lugn och behärskad. Du gillar att grejja med bilder och ljud, även om det kanske inte är din främsta hobby, och jag skulle gissa på att du ligger bakom det mesta av oztowns media, t.ex. Oztown disapprove som Guggo nyss postade i oztowns ansökningstråd, Avataren med Alf Svensson som djävulen etc...

 

Jag tror du inte har något behov av att hävda dig utan du tar det lugnt och njuter av stunden, så länge det är trevlig stämning och inget verkligt farligt är på gång varför hetsa upp sig? Jag har visserligen några gånger sett dig ta sida med Guggo i små gnäll mellan honom och mig, men jag vet inte om det är för att du för stunden tyckte det var kul att teama lite med Guggo som du ändå står väldigt nära som vän eller om du tror att jag har mer respekt för dig än för guggo så att jag lyssnar/litar mer på dig och gnället får ett stopp.

 

Vad är din åsikt om mig? Innan jag blev mod och som mod. Om du sedan tänker tillbaka då jag inte var mod, har denna modstatus gett mig en "falsk" personlighet, dvs att jag utger mig för att ha en viss personlighet som jag egentligen inte har utanför fuska - eller - har jag mognat och fått denna personlighet som jag har nu. Är det en negativ personlighet som individ?

Du har tagit dig tid att faktiskt skriva ett ordentligt inlägg, det verkar ju som om du uppriktigt vill ha ett svar. :)

 

Jag kan ju inte svara på hur du är utanför fuska eftersom jag aldrig har träffat dig IRL. Inte heller tycker jag att du har ändrat personlighet av att vara mod, möjligtvis att du har fått använda andra delar av din personlighet mer frekvent som mod, men inte att det faktiskt har ändrat dig. Sen är det väl klart att du har mognat eller iaf förändrats en del över de senaste åren, men inte marginellt vad jag kan märka.

 

Du var ju länge med i KG, du var kanske inte den aktivaste, den som var inne i gröten hela tiden, men du var ändå där och trevlig på alla sätt och vis. Vad jag minns om dig från den tiden och som jag tror är genomlöpande för hela din personlighet är att du egentligen är rätt osäker på dig själv men upprätthåller en bild av att du är motsatsen. T.ex. från din tid i KG var du en av dem få (om inte den enda) som när du postade bilder på dig själv, aldrig postade ordentliga bilder. Det var antingen en bild med stora feta fjortisglasögon på, eller någon där solen sken i kameran så man inte såg ordentligt (eller vad det nu var).

 

Sen har vi ju det där lilla trevliga med att du blev mod och plötsligt blev admins knähund. I stället för att på ett moget sätt prata med Katt och Deni som ansvarade för gruppen om t.ex. extralänksscriptet så sprang du raka vägen till admin och jag vet inte vad du sa men något som inte stämde sa du för plötsligt var 7-10 personer i KG varnade för saker de inte ens hade gjort. Jag blev t.ex. varnad för att ha gjort något olagligt vilket är helt absurt. Andra som inte hade använt scriptet blev varnade dessutom. Sen när vi frågar varför du gjorde som du gjorde kan du inte ens rakryggat stå upp för det.

 

Under dataintrånget var du återigen admins knähund. Jag vet att du var aktiv under dagarna efter och även om jag inte minns något specifikt kan jag slå mig i backen på att du satt och övervakade, raderade och tog bort inlägg och trådar som inte fick vara där för lille admin. Jag minns också att det i tråden som allt kretsade kring sades något om dig som du hade gjort, och det var inga berömmelser direkt. Du låste den stora tråden där intrånget diskuterades och lovade att mer info skulle komma senare, ett löfte du aldrig höll.

 

Som moderator var du väl helt ok, jag menar du hade ju inga problem att slaviskt följa admins heliga regelskrift och jag tror du mådde bra av att ha en mer solid stämpel av auktoritet som kunde täcka din osäkerhet. Du var visserligen rätt lat som mod och som innan orkade du inte stå upp för dina handlingar. När jag fick en tillsägelse för något som absolut inte borde ha gett en tillsägelse och ber dig förklara hur du resonerade svarade du "Nej, jag tycker att vi är färdiga. Jag anser att jag gjorde ett korrekt beslut." och sen hänvisade du slappt till admin. Som moderator ska man vara medlemmarnas beskyddare och stå upp för dem så att dem ska få en så trevlig vistelse på fuska som möjligt, något du aldrig riktigt verkade förstå, men du är absolut inte den enda i administrationen genom tiderna.

 

Överlag så skiter jag numera i vad du har gjort och inte gjort. Du är av väldigt lite intresse för mig så jag bryr mig inte så mycket om vad och hur du beter dig på sidan längre, forumet är dött ändå.

 

Vad får du på denna då Davve? http://labbet.wasd.nu/test.php

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur skulle du förklarat fuska.se med sju och ett halvt ord?

(Notera: du måste använda alla sju orden, samt det halva!)

Det är penis och fyllt med folk som föredrar dåliga ordlekar framför seriösa diskussioner.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

You're welcome. :)

Behövde verkligen ett gott skratt där.

 

Du ställde frågan om hur jag tror att du uppfattar mig. Nu ställer jag frågan: hur uppfattar du mig egentligen? Jag kan ju knappast be dig jämföra mig pre-mod och efteråt, det är knappt någon kvar nuförtiden som minns mig innan jag blev mod. (Och det är ingen poäng att jämföra ändå, jag var grymt naiv och konstig innan och ett tag efter att jag blev mod).

Är jag admins högra hand eller? Den horribla regelryttaren med piskan i högsta hugget? Glädjedödaren?

Jag ber dig, stilla min nyfikenhet.

Redigerat av Draghon
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Hur ser du på mig samt hur tror du att andra på forumet ser på dig?

Also: Vad fick du på detta test? http://www.nerdtests.com/mq/take.php?id=19

Hur jag ser på Lynott

Jag har aldrig riktigt kunna sätta fingret på dig. Inte så att du är en klurig och svårdefinierad person, utan snarare att jag helt inte vet så mycket om dig. Jag har fått uppfattningen om att du är väldigt mogen, tar inte starkt sidor i diskussioner, lyssnar på alla och bildar dig en uppfattning. Du verkar inte döma ut andra åt vare sig det ena eller andra hållet, alltså du verkar inte kategorisera folk utan lyssnar helt enkelt på vad de säger från stund till stund. Du utmärker dig inte på något speciellt sätt, så man får liksom aldrig för mycket Lynott i en tråd, och det är väl därav som du helt enkelt är allmänt trevlig. På ett sätt kan jag tycka att det är synd att man inte lyckats lära känna dig bättre, du har ju ändå varit runt på forumet ett bra tag.

 

Hur tror jag att andra på forumet ser på mig?

 

Disclaimer:

Att prata om sig själv är livsfarligt, särskilt att försöka förklara hur andra tror att man är. Det är så lätt att folk (I know i do sometimes) läser det med ett lite för kritiskt öga, att så fort man säger något om sig själv så tänker man "Åh han tror han är så jävla viktig/bra", "Åh han tror han vet precis allt", eller något i den stilen. Det är också lätt att folk tror att man själv tror att man är speciell eller unik för att man ger sig själv visa karaktärsdrag. Om jag t.ex. skulle säga nått i stil med "eftersom jag är så pass intelligent", så förutsätter folk lätt att man menar "Jag är så pass intelligent till skillnad från alla andra idioter". Därför vill jag markera att jag ska försöka att faktiskt skriva ut "till skillnad" när jag faktiskt anser att jag skiljer mig, och i andra lägen lämna möjligheten öppen för att andra besitter exakt eller ännu bättre förmågor än mig själv. [/Disclaimer]

 

Nåväl, jag skulle säga att det i princip är uppdelat i två läger, eller tre om man också räknar med dem som uppriktigt inte bryr sig eller helt enkelt inte har så där värst mycket erfarenhet av mig. I ena lägret har vi dem som känner mig framförallt från mina poster i de publika forumen, i de andra lägret har vi dem som känner mig framförallt via senare gruppforum och som har snackat med mig mycket på msn/skype och (några av dem) som till och med har träffat mig både en och fler gånger IRL. Jag hintar lite här om vems bild av mig som jag anser borde stämma bäst på min "verkliga" personlighet.

 

De som känner mig främst från mina poster i de publika forumen har en rätt så negativ bild av mig tror jag. Framför allt av tre anledningar.

 

1. Jag var som Kattgruppens budbärare relativt hetsig och använde starka ord, vilket fick det att se ut som om jag tog Kattgruppens image på liv och död.

2. Jag har länge varit kritisk mot hur fuska administreras och har inte varit sen med väldigt tydligt säga vad jag tycker om det.

3. Jag har en rätt avvikande världsåskådning där jag (för att slippa gå in på jobbiga detaljer) motsätter mig mycket av vad som anses som normalt/rätt i samhället. Och att jag dessutom är öppen för diskussion och reflektion kring "alternativa teorier".

 

Detta har fått en hel del att tro att jag är en hetsig, paranoid, idiot som tror på allt jag läser på "alternativa sidor" och föraktar allt som kommer från regeringar och tror att det är fel. Att jag är en liten domedagsonanerande konspirationsteoretiker och gör foliehattar på fritiden och "räknar" på pseudovetenskap. De verkar också tro att jag väldigt gärna ställer mig i centrum och att jag har vissa narcissistiska tendenser. Givetvis tror dessa personer detta i mer eller mindre skala, men något åt det hållet.

 

De som däremot känner mig från gruppforum så som kattgruppen/IMBA eller från IRL/Skype/msn har nog en helt annan bild av mig, de har ju trots allt spenderat betydligt mycket mer tid med mig. Jag tror de ser mig som någon rätt speciell, men trevlig person. Att jag tycker om många olika saker, att jag är pålitlig och oftast vill hjälpa andra (med deras matteläxor). De tror inte att jag är en galen fanatiker men att jag är väldigt nördig och intresserad av vetenskap, matte, framtiden, och samhället i största allmänhet. De känner att även om jag kanske inte håller med alls i vissa sammanhang och förolämpar dem, så är det bara om just den saken och att jag respekterar eller uppskattar andra delar av deras personlighet. Givetivs tror även detta "läger" i mer eller mindre skala, alltså alla tror inte allt av det ovan nämnda och alla tror inte fullt ut på vissa av sakerna, antar och hoppas jag.

 

Vad fick jag på testet?

 

Väldigt konstigt test, påminde lite om ett AS-test jag gjorde för ett tag sen, fast betydligt sämre. Den mätte inte nördighet så mycket som tillbakadragenhet (ja det är nu ett ord).

 

Behövde verkligen ett gott skratt där.

 

Du ställde frågan om hur jag tror att du uppfattar mig. Nu ställer jag frågan: hur uppfattar du mig egentligen? Jag kan ju knappast be dig jämföra mig pre-mod och efteråt, det är knappt någon kvar nuförtiden som minns mig innan jag blev mod. (Och det är ingen poäng att jämföra ändå, jag var grymt naiv och konstig innan och ett tag efter att jag blev mod).

Är jag admins högra hand eller? Den horribla regelryttaren med piskan i högsta hugget? Glädjedödaren?

Jag ber dig, stilla min nyfikenhet.

Det är allt lätt att gilla moderatorn man aldrig har fått någon varning av :D. Även om jag vill minnas att jag säkert har fått 1-3 tillsägelser av dig. Jag minns ju dig självklart från Oz1 och att du berättade hur du hade det svårt hemma och livet sög och var tråkigt. Så sen dess har jag haft någon slags sympati eller vad man ska säga för dig. Jag har nog alltid sett dig som en stark och målmedveten person, och det är fortfarande svårt att få min bild av dig som en lång och kraftig (alltså muskulös) kvinna ur huvudet, med tanke på hur självsäker du ändå verkar vara.

 

Du har till skillnad från många andra mods genom min tid på fuska inte slutat vara medlem. Med det menar jag att du fortfarande har betett dig på forumet en del som en vanlig medlem, och inte bara moderator. T.ex. Nafrali har jag inget större minne av att han postade mer är "tråd låst" i princip. Boffaroffe höll sig nästan strikt till några få trådar i WoW-forumet, och Raptomex lika så fast i Runscape-forumet. Du har ändå i lite större utsträckning postat lite överallt om allt möjligt, och inte bara "nu lugnar vi ner oss och håller oss till ämnet", utan faktiskt deltagit i diskussioner.

 

Givetvis är man alltid lite försiktig runt moderatorer, sänker man sin gard (eller kvalité på inläggen snarare) är det så lätt att åka på en varning och då är man nere för räkning i x veckor (1<x<4). Men den senaste månaden har jag märkt att du har blivit betydligt mer avslappnad, jag vet inte om det är för att det är färre medlemmar eller om det är för att det är färre mods, men det är väldigt trevligt att se dig vara mer "medlemsaktig". Gissar nästan på att admin har sagt att moderatorerna ska släppa lite på tömmarna nu när forumet är så inaktiv och överlever på ett fåtal aktiva.

 

Vad tycker du om Guggo? Ni har ju alltid varit i luven på varandra.
Guggo, Guggo, Guggo. Den rare gamle gossen. Jag tror att Guggo uppriktigt sagt ogillar mig, han har några gånger sagt att han inte har något emot grupper eller specifika personer, och att han inte bryr sig så mycket om mig, men jag tror faktiskt att han ogillar mig. Jag åh andra sidan, gör min yttersta för att inte ogilla honom, jag försöker verkligen att inte lägga någon skuld på honom för saker han säger eller gör som jag tycker är nedrigt, för som jag förstår det så är verkligen alla till största del en produkt av sin omgivning, så det kan omöjligt vara Guggos fel att han beter sig så som han gör.

 

Jag har en känsla någonstans om att allt gnabb oss emellan bara är något stort missförstånd som vi båda misslyckas med att se vad exakt det är, eller acceptera att det är ett missförstånd och inte den ene som försöker jävligt slugt jävlas med den andre. Jag kan uppriktigt säga att jag gärna hade träffat Guggo IRL och tagit en fika, men jag tror inte han känner likadant. Saker blir så annorlunda när man träffas på riktigt och triviala saker så som bårk och meningsskillnader på ett spelforum är lätta att skratta åt och lägga bakom sig.

 

Och på ett sätt tycker jag synd om honom. Jag menar, han har varit medlem från 2003 och har mer eller mindre varit aktiv och skrivit åtminstone ett inlägg vartenda dag i många år. Jag förstår att fuska ändå på något sätt betyder en hel del för honom, precis som det gör för mig, även om jag önskar att jag bara kunde slita mig från sidan och aldrig fundera på den mer. Men jag menar, jag är 19 nu och tar inte sidan så seriöst. Liksom admin är bajs fan vad prutt ungefär. Jag skriver lite olika saker här och var och bryr mig inte så där fruktansvärt mycket vad som stämmer och inte stämmer, hur seriöst eller inte det var.

 

Men Guggo, han är 22 och sitter ändå på en hög häst, av hans inlägg känns det som om han har tagit på sig kostym innan han går in på fuska. Det var bara något år sen han satt och klagade över hur fruktansvärt dålig min svenska var som på sin höjd hade ett olämpligt grammatiskt fel. Det känns som om han är eller försöker spela dödsallvarlig i alla sina inlägg, förutom om man ställer honom mot väggen då han går tillbaka till något slags femårsstadie [länk]. Jag tycker det är så synd om honom, han borde verkligen skaffa sig ett ordentligt liv utanför fuska. Om han nu trivs med att skriva så som han gör och föra meningslösa diskussioner som inte leder till någon handling kan han väl börja hänga på något forum med mer vuxet folk som gillar det, och inte på ett spelforum för folk i 13-16-års åldern.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En fråga från mig här då.

Förutsett att du anser att du har någon koll på mig, vilket du man tycker att du borde ha då jag är en av dom här på forumet som har varit med allra längst och även har pratat en hel del med dig för ett gäng år sedan. Hur ser du på mig ?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad fick jag på testet?

 

Väldigt konstigt test, påminde lite om ett AS-test jag gjorde för ett tag sen, fast betydligt sämre. Den mätte inte nördighet så mycket som tillbakadragenhet (ja det är nu ett ord).

Lol, det där testet är ju värdelöst. Inte tillräckligt djupt för att ge någon bra bild alls.

Jag får ju 50% Extro/Intro. Pfft, jag är väldigt introvert, tycker det är svårt att vara med människor. (INTJ)

 

Det är allt lätt att gilla moderatorn man aldrig har fått någon varning av :D. Även om jag vill minnas att jag säkert har fått 1-3 tillsägelser av dig. Jag minns ju dig självklart från Oz1 och att du berättade hur du hade det svårt hemma och livet sög och var tråkigt. Så sen dess har jag haft någon slags sympati eller vad man ska säga för dig. Jag har nog alltid sett dig som en stark och målmedveten person, och det är fortfarande svårt att få min bild av dig som en lång och kraftig (alltså muskulös) kvinna ur huvudet, med tanke på hur självsäker du ändå verkar vara.

 

Du har till skillnad från många andra mods genom min tid på fuska inte slutat vara medlem. Med det menar jag att du fortfarande har betett dig på forumet en del som en vanlig medlem, och inte bara moderator. T.ex. Nafrali har jag inget större minne av att han postade mer är "tråd låst" i princip. Boffaroffe höll sig nästan strikt till några få trådar i WoW-forumet, och Raptomex lika så fast i Runscape-forumet. Du har ändå i lite större utsträckning postat lite överallt om allt möjligt, och inte bara "nu lugnar vi ner oss och håller oss till ämnet", utan faktiskt deltagit i diskussioner.

 

Givetvis är man alltid lite försiktig runt moderatorer, sänker man sin gard (eller kvalité på inläggen snarare) är det så lätt att åka på en varning och då är man nere för räkning i x veckor (1<x<4). Men den senaste månaden har jag märkt att du har blivit betydligt mer avslappnad, jag vet inte om det är för att det är färre medlemmar eller om det är för att det är färre mods, men det är väldigt trevligt att se dig vara mer "medlemsaktig". Gissar nästan på att admin har sagt att moderatorerna ska släppa lite på tömmarna nu när forumet är så inaktiv och överlever på ett fåtal aktiva.

Oj, att du tyckte sådär om mig som person hade jag ingen aning om, vilken överraskning. Att du fortfarande minns de negativa saker jag brukade skriva förr känns värmande. Kul mental bild du har av mig, det är väl så jag skulle vilja vara egentligen.

 

Jag har alltid försökt att vara mig själv på forumet. Det faktumet att jag blev mod väldigt, väldigt tidigt (bara 4 månader efter att jag registrerat mig och bara haft internet under den korta tiden) måste ha bidragit till att jag aldrig hunnit skapa någonslags "persona" för att särskilja mig själv från att vara vanlig medlem och en moderator.

Har heller aldrig sett behovet av att dela på mig, ni vet redan att jag är mod och att jag vågar säga till er om ni gör något. Stelhet behöver inte betyda att man är seriös.

 

Det faktum att du märkt mig vara annorlunda den sista månaden gör mig positivt överraskad faktiskt, jag märkte inte detta själv förräns för ca 9 dagar sen, det är svårt att ha självinsikt ibland. Det har inget att göra med fuska hursomhelst, så haha, glöm den biten.

 

 

Om det nu spelar någon roll, jag har egentligen aldrig direkt märkt av dig tidigare, och sen har det vart en massa konspirationer. Inget illa menat nu, men jag har en tendens att bara minnas det jag höll på med och de som kom närmast mig, i min värld så har vi inte direkt haft så mycket att göra med varandra (bortsätt från konspirationerna).

Jag tycker dock att du verkar veta vad du vill göra och sen försöker uppnå dessa mål, oavsätt om vad andra tycker.

Sen så stör det mig något otroligt hur fräcka folk är och vad de tycker och tänker om dig.

 

 

Ang. Guggo. Femårsfasoner, jag vet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror att Guggo uppriktigt sagt ogillar mig, han har några gånger sagt att han inte har något emot grupper eller specifika personer, och att han inte bryr sig så mycket om mig, men jag tror faktiskt att han ogillar mig.

Tänker bara kommentera det här. Resten bryr jag mig helt ärligt inte särskilt mycket om.

 

Generellt sett ogillar jag dig inte, sen kan ju åsikter om människor pendla för stunden, men det gäller inte bara dig. För det mesta försöker jag bry mig så lite som möjligt och/eller hålla mig borta. Du är lite som Justin Bieber, inget jag direkt ogillar eller orkar lägga energi på, men som jag ändå försöker undvika när det går. Du (och andra!) är fria att tro eller inte tro på det.

 

För att inte riskera någons (Draghons) vrede så bidrar jag med en fråga också!

 

Vilken är din favoritperson genom historien, och varför? Med "historien" så kan vi räkna fram till 1950.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...