Fusion Skrivet 8 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 8 Februari 2006 Guggo:Du har fel där,muslimer har aldrig på något sätt avbildtat heliga människor såsom Jesus utan det är de kristna som har gjort det. Ja,Danmark har både pressfrihet och yttrandsfrihet MEN,det finns alltid en gräns...och nu ser det ut som dem har överskridit gränsen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 8 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 8 Februari 2006 Även om man har tryckfrihet så ska man inte hoppa på andra religioner. Och det där med förlåtelse: "Visst, jag dödar någon och ber om förlåtelse". Hur skulle det se ut. Många kristna tar inte illa upp om man avbildar en helig person inom deras religion. Men däremot så är Islam mer känsliga där. Okej, de har överskridit gränserna (vissa muslimer), man borde trots allt inte attackera ambassaderna. Jag är muslim och jag jag blir inte glad om några från Danmark roar sig med att rita karikatyrer på en helig person inom min religion. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 8 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 8 Februari 2006 (redigerat) Även om man har tryckfrihet så ska man inte hoppa på andra religioner. Och det där med förlåtelse: "Visst, jag dödar någon och ber om förlåtelse". Hur skulle det se ut. Många kristna tar inte illa upp om man avbildar en helig person inom deras religion. Men däremot så är Islam mer känsliga där. Okej, de har överskridit gränserna (vissa muslimer), man borde trots allt inte attackera ambassaderna. Jag är muslim och jag jag blir inte glad om några från Danmark roar sig med att rita karikatyrer på en helig person inom min religion. Nä jag håller med dig danmark borde nog inte avbilda islams gud, men jag tror inte att någon tidning (eller någon/något annan) kommer göra det misstaget igen efter det här. Redigerat 8 Februari 2006 av the_dark_yoda Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Tomatketchup Skrivet 8 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 8 Februari 2006 Även om man har tryckfrihet så ska man inte hoppa på andra religioner. Och det där med förlåtelse: "Visst, jag dödar någon och ber om förlåtelse". Hur skulle det se ut. Många kristna tar inte illa upp om man avbildar en helig person inom deras religion. Men däremot så är Islam mer känsliga där. Okej, de har överskridit gränserna (vissa muslimer), man borde trots allt inte attackera ambassaderna. Jag är muslim och jag jag blir inte glad om några från Danmark roar sig med att rita karikatyrer på en helig person inom min religion. Det förstår man ju,Jyllands-Posten inte behövde rita onödiga karikatyrer av Muhammed,det har du så j*vla rätt i,men det är ju ändå inte Danmark som tryckt dem. the_dark_yoda: Det tror jag också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Soffan Skrivet 8 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 8 Februari 2006 Säkert någon som har gett ut denna länk men annars är det väl bäst att jag länkar dem så får ni se själva. http://skender.be/supportdenmark/MohammedDrawings.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
suna Skrivet 8 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 8 Februari 2006 (redigerat) wow jag blir lika imponerad varje gång jag tittar in för att läsa lite i forumet... Fusion din motivering att avbildningar av muhamed bör vara förbjudet är alltså en ren tolkning av koranen och bör därmed vara förbjudet för alla? alltså religionstvång... Och att du sedan anser att mordbrand är ett helt okej svar på bilderna visar bara vilken total respektlöshet du har för andra människor som inte följer din egen religion.. för det är ju det som allt hänger på.. någon har kritiserat din religion och därmed dig som följer den Det är min rättighet att avbilda både profeten Muhammed och Gud och med det jesus på en cykel omgiven av homosexuella män och kvinnor i centrala stockholm http://www.chaplin.ee/eesti/images/ECCE.HOMO.5.jpg Intressant är att det enligt koranen är förbjudet "en synd" att vara homosexuell.. men det kanske är en annan fråga Redigerat 20 Mars 2006 av suna Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tHOORd Skrivet 9 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 9 Februari 2006 Yttrandefrihetsgrundlagen och Tryckfrihetslagen! Tryck upp bilderna i varenda j*vla blaska som finns. Ta religionen dit man kommer. Säger som Helge, är nånting jag hatar så är det religiösa fanatiker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scones Skrivet 9 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 9 Februari 2006 Med ytrandefrihet kommer ett stort ansvar. Något som Jyllandsposten missbrukat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 9 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 9 Februari 2006 The_Dark_Yoda:Profeten Muhammed är ingen Gud,men du har rätt,man får varken avbilda honom och Gud och alla heliga människor inom Islam. Suna:Kristna får avbilda heliga människor,det är därför dem gör det med Jesus...men sen gick dem och avbildade profeten Muhammed,gör man inget åt saken kommer dem att fortsätta med det...nu vill dem ha fred,efter vadå,att ha kränkt ungefär 1,2 miljarder muslimer runt om i världen? tHOORd:Det finns alltid en anledning till varför det finns sådana,det här är en anledning! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Muuu Skrivet 9 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 9 Februari 2006 håller fult med dej fusion. dom ska ju publisera bilder på förintelsen i jyllands posten nu har jag för mej Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 9 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 9 Februari 2006 (redigerat) Vad menar dem med "Förintelsen"? Läste det också,men förstod aldrig vad dem menade med det... Redigerat 9 Februari 2006 av Fusion Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mîhker Skrivet 9 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 9 Februari 2006 Jag tycker att det är helt knäppt att bli så där galen av att en tidning ritar en karikatyr! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.