Hoppa till innehåll

Homosexualitet.


Blitzcat

Rekommendera inlägg

Gäst caru

OT: Vadå Member? Du kan ju inte ens ådagalägga att jag är Member. Förstå att jag inte är Member.

 

OnT: Har du problem med att jag är homofob?

Du har sagt att du är Member nu, eftersom TotalDisgrace var Member.

Xade citerar ett inlägg från TOTALDISGRACE, då kommer du ett inlägg nedanför och skriver "Så du hatar mig för att jag ogillar homosexuella."

 

Member, vi kommer alltid upptäcka dina dubbelanvändare.

Redigerat av caru
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 470
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag har alltid sagt att jag är Member nu, eftersom Caru var Member.

Xade citerar ett inlägg från TOTALDISGRACE, då kommer du ett inlägg nedanför och skriver "Så du hatar mig för att jag ogillar homosexuella."

 

Jag är den riktiga Member. Lev med det.

Har homosexualitet allt funnits, Member?

Jag är inte homofob, men jag gillar inte homosexuella. Det gör mig nödvändigtvis inte till en homofob.

Redigerat av TechnoLover
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

T.ex. tänk dig att du hatar fisk. Ska jag då komma med en massa bra och stadiga argument som får dig att börja äta fisk igen, även fast du hatar det? (detta var bara ett exempel och behöver i stämma i verkligheten)

Ja, om dina stadiga argument får mig att sluta hata fisk. Du kan inte komma med exempel som inte passar in, det förstår du väl?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man kan debattera i oändlighet om homosexuellas rättigheter, rätt att få vara som de är, blablabla.

 

Hindrar inte det faktum att det strider mot 'normal' natur, vad man än säger?

Än sen att det är någorlunda vanligt förekommande, det bryter ändå mot Man-Kvinna modellen, den princip som faktiskt gör att arten kan föröka sig och fortsätta existera.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Genom utställningen vill museet slå hål på myten om att homosexuella kontakter endast finns hos oss människor och öka kunskaperna inom detta område. Homo- och bisexualitet har visat sig vara vanligt i djurvärlden, både i form av tillfälliga kontakter och livslånga relationer. Samkönade sexuella kontakter finns beskrivet hos fler än 1500 djurarter. Sex fyller många andra syften än bara fortplantning hos djur. Att djur drivs av lust visas bland annat genom att flera arter tillfredsställer sig själva på olika sätt. Sex används också för att visa status och dominans"

 

"Mänsklig homosexualitet har ända sedan kyrkomötet i Nablus år 1120 i de flesta sammanhang beskrivits som en udda företeelse i naturen. Som något onaturligt eftersom det inte alstrar någon avkomma. På 1100-talet sades det till och med vara ett brott mot naturens lagar, något som fortfarande hävdas i katolska och många frireligiösa kretsar. Men det stämmer inte alls. Det var då, och är fortfarande, ett religiöst påhitt.

 

Ända sedan antiken har det varit dokumenterat att även djur har sex mellan individer av samma kön. Den grekiske filosofen och naturforskaren Aristoteles beskrev redan för 2.300 år sedan sex mellan samkönade hyenor. Men det har talats väldigt tyst om det under årens lopp."

 

 

"Trots att det till en början låter orimligt så kan en homosexuell relation ha en evolutionär fördel. Det är särskilt tydligt bland fåglar som svanar eller flamingo. Där är hannarna betydligt större och starkare än honorna och två hannar kan därför försvara ett mycket större revir.

 

Det är bäst undersökt hos svarta svanar i Australien där hannar inte sällan bildar homosexuella par. Honor kommer till hanparet, har sex med den ena eller bägge hannarna, lägger sina ägg i deras rede, men blir sedan bortjagade.

 

Ungarna i ett sådant homosexuellt par har hela tio gånger så stor chans att överleva jämfört med ungarna i ett heterosexuellt svanpar.

 

- Man behöver inte vara särskilt duktig på matte för att räkna ut att det då är en helt rationell strategi för två hannar att slå sig samman, säger Petter Böckm"[/i]

 

Era åsikter är inte bara fel, de hör också hemma på 1100-talet. Grattis.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle vilja se en evolutionär 'fördel' som utrotar arten.

Så idén att det skulle vara 'onaturligt' dök upp tidigt, och? Trodde det var allmänt tills vad, några årtionden sedan.

Men jag vill inte säga att det behöver vara något direkt mutantartat/psykiskt fel, bara att det hämmar den mest grundläggande naturen, fortplantning.

Men visst, det hindrar ju överbefolkning, 'hö hö hö hö'.

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle vilja se en evolutionär 'fördel' som utrotar arten.

Så idén att det skulle vara 'onaturligt' dök upp tidigt, och? Trodde det var allmänt tills vad, några årtionden sedan.

Men jag vill inte säga att det behöver vara något direkt mutantartat/psykiskt fel, bara att det hämmar den mest grundläggande naturen, fortplantning.

Men visst, det hindrar ju överbefolkning, 'hö hö hö hö'.

Jag tror aldrig att homosexualiteten kommer bli så stor så att befolkningen börjar minska.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mindtwistah

Jag skulle vilja se en evolutionär 'fördel' som utrotar arten.

Så idén att det skulle vara 'onaturligt' dök upp tidigt, och? Trodde det var allmänt tills vad, några årtionden sedan.

Men jag vill inte säga att det behöver vara något direkt mutantartat/psykiskt fel, bara att det hämmar den mest grundläggande naturen, fortplantning.

Men visst, det hindrar ju överbefolkning, 'hö hö hö hö'.

Var allmän hos människan tidigare, manliga romare hade sex med andra manliga, och detta var vanligt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle vilja se en evolutionär 'fördel' som utrotar arten.

Så idén att det skulle vara 'onaturligt' dök upp tidigt, och? Trodde det var allmänt tills vad, några årtionden sedan.

Men jag vill inte säga att det behöver vara något direkt mutantartat/psykiskt fel, bara att det hämmar den mest grundläggande naturen, fortplantning.

Men visst, det hindrar ju överbefolkning, 'hö hö hö hö'.

Var allmän hos människan tidigare, manliga romare hade sex med andra manliga, och detta var vanligt.

 

Japp, i Antikens Grekland ansågs kvinnorna inte vara värdiga, och därför var sexuellt umgänge mellan män mycket vanligt. Kvinnorna användes endast för att få barn. Vilket driver oss tillbaka till adoptionsfrågan. Om homosexuella skulle få adoptera (Kan liknas vid att använda kvinnor för att få barn) så försvinner hela eran urlöjliga teori om att mänskligheten skulle utrotas. Grattis, ni har precis motbevisat er själva.

 

 

 

Det är precis det jag menar! Hur f*n ska vi kunna föröka oss om vi lät vem som helst vara homosexuell?

 

Ju fler homosexuella desto mindre förökning. Hur kommer framtiden se ut?

Hur kommer framtiden se ut om vi tillåter folk som dig att föröka sig? Homosexualitet är något som alltid funnits- Det är ingen sjukdom som kommer sprida sig till varenda människa i hela världen.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
  • Skapa ny...