Hoppa till innehåll

Kvinnor


Lynott
 Dela

Rekommendera inlägg

Ja, nu kommer vissa att börja gnälla på mig igen, blablabla. Men jag bryr mig inte om er, okej? Så håll tyst.

 

Jag tycker att det är ganska okej i Sverige. Men jag tycker att det ska vara så här för både kvinnor och män.

Sverige:

Tjejer ska få lika bra lön som killarna.

Man ska få ett bra jobb i samband med vilket betyg man har, inte kön.

Varför blir killar kallade "bögar"av vissa ifall de kramar varandra fast tjejer inte blir kallad "Lebb" när de kramar varandra?

 

Ute i världen:

I nåt land i Asien så är straffet för en kvinna tio år om hon "begår" äktenskapsbrott. Om hon bara ens har tittat på en annan man så får hon straff och det behöver inte ens bevisas, mannen behöver bara en misstanke. Man får även typ hälla olja över henne och 1 av 10 kvinnor överlever detta! Så hemskt.

 

Det är ingen större skillnad på könen. Möjligen på vissa hur de är som person. Eller killarna kanske är olika för att de bestämt att kvinnor inte är lika mycket värda.

Nej och nej.

 

 

En person ska få jobb efter hur man kan utföra det, om vi säger att en kille jobbar med att skriva "APA" på ett papper, så ska även om en kvinna jobbar med det ha samma lön om hon gör lika mycket jobb och som killen gör.

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 184
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Lön är något man förtjänar tycker jag, dem som betalar ut lönen tycker jag ska få bestämma.

Kvinnor får garanterat jobb på ställen där det ska locka kunder, som frisörsalonger, reception, cafeer, klädbutikerna och matbutiker samt mycket mer. Jag såg även en lista på mäktigaste människorna i Sverige och dem flesta var kvinnor, de styrde banker osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vissa verkar vara tröga här.

 

När personer som är pro-"lika-mycket-lön-till-båda-könen" skriver att män och kvinnor ska ha lika lön, ja då kommer det in personer med förutfattade meningar och börjar skriva att man ska få sin lön efter vad man gör på sitt jobb.

 

:huh:

 

Är ni lite skeva i tankarna och tror att vissa är kommunister eller tror ni kvinnor gör sitt jobb sämre och förtjänar mindre i lön?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det beror på vilket jobb det är, låt oss säga ICA.. Enligt mig själv tycker jag lagerarbetarna ska tjäna mera än kassörskorna, då nu alla matbutiker nästan endast anställer kvinnor till kassan. Det är en självklarhet att man ska få bättre lön genom lagerarbete, sen klagar dem på att dem inte får 1 timmes rast som lagerarbetarna utan att dem bara får 40 minuter.

 

Men jag skulle inte tro att om en man satt i kassan och en kvinna satt i kassan så skulle mannen tjäna mer per timme. Det tror jag knappast att det händer ifall det sker vitt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det beror på vilket jobb det är, låt oss säga ICA.. Enligt mig själv tycker jag lagerarbetarna ska tjäna mera än kassörskorna, då nu alla matbutiker nästan endast anställer kvinnor till kassan. Det är en självklarhet att man ska få bättre lön genom lagerarbete, sen klagar dem på att dem inte får 1 timmes rast som lagerarbetarna utan att dem bara får 40 minuter.

 

Men jag skulle inte tro att om en man satt i kassan och en kvinna satt i kassan så skulle mannen tjäna mer per timme. Det tror jag knappast att det händer ifall det sker vitt.

JAG SNACKAR FORTFARANDE OM SAMMA JOBB = SAMMA LÖN.

 

Inget om olika jobb!

 

 

Sen om kassörer, män och kvinnor tjänar nästan lika mycket inom det jobbet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förstår inte riktigt vart du vill komma Draghon.

Antar att hon menar, om du är man i lagret och du jobbar stenhårt, så ska du inte få högre lön än om du är tjej i lagret och gör det du behöver.

 

Nejnejnej <_<

 

Det är inte det jag menar. You moron.

 

Jag syftar på folk som dyker upp och börjar snacka om olika jobb, som kassörska och lagerarbetare, när någon bara kommer in och tycker att om en man och en kvinna jobbar lika hårt som kassör, ja då ska de få samma lön.

 

Vilket jag irriterar mig på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst DaveGame

Kvinnor är enbart till för sex.

 

 

 

 

 

 

 

Detta är en smart unge, inte sant?// Draghon

Redigerat av Draghon
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Kvinnor är enbart till för sex.

 

 

 

 

 

 

 

Detta är en smart unge, inte sant?// Draghon

Men ofta.

 

Jag läste här om dan i Svenska dagbladet då en journalist skrev om kvinnor och män i riksdan. Det finns mer kvinnor än män i sverige, s hon, 51 % procent kvinnor 49% män. Är det KÖNSDISKRIMINERING?Nej.

Hon skrev att det var fler män än kvinnor i riksdan. i centerpartiet var det 48 % procent kvinnor resten män. Är det KÖNSDISKRIMINERING?Nej, enligt min åsikt, det är nästan ingen skillnad och det har inte med att göra med kvinnor och män. Enligt hennes åsikt var det könsdiskriminering.

 

Det jag tycker är KÖNSDISKRIMINERING är alla bordeller och knäppa personer so tror att kvinnor är endast til för sex som den där knäppa personen ovanför!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...