Hoppa till innehåll

Kvinnor


Lynott
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 184
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Manen och kvinnan är olika därför behandlas de olika, om ni tittar tillbaka 500 år i tiden och tänker på deras olika roller då så hade kvinnan det förjävligt, men gnällde f*n inte för det. idag har vi det relativt jämnstält (om man jämför med för 500 år sedan iallafall) och de bara gnäller.

 

Jag säger bara förbjud kvinnan att arbeta, låt de inte gå utanför hemmet, tvinga dem att bära slöja och föda 20 barn, så ska ni få se på ojämnställd het sen.

Jag gillar inte det du sa. Kvinnor kunde ju inte rösta eller bestämma över sig själva, det är klart att de ville ha förbättring! Det är inte jämställt! I sverige är det okej men om du tittar av andra delar i världen så måste de föda 20 barn, inte arbeta mm. Tjejer och Killar ska behandlas så lika och rättvist som möjligt. Så du vill alltså att vi tjejer ska ha det sämre bara för att vi inte är nöjda?!

 

 

 

Alla muslimer är det inte så.. Som typ i ... Ja.. Hur ska man säga.. Alla länder/städer är olika.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför förknippa Islam med slöjan hela tiden? Som om inte U-länder i Afrika också låter kvinnor bära slöja för och bli skyddade. Jag snackar nu om södra delarna, och så är befolkningari U-länder tvugna och föda en massa barn.

Barnen måste täcka deras pension när de vuxna inte kan arbeta längre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
Gäst Cakeguy

Det finns ju något som kallas "kvinnofridslinjen" men inget som kallas "manfridslinjen"

Mm, diskriminering! :angry:

 

Könsdiskriminering! (Nu används det i rätt fall, för en gångs skull).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns ju något som kallas "kvinnofridslinjen" men inget som kallas "manfridslinjen"

Mm, diskriminering! :angry:

 

Könsdiskriminering! (Nu används det i rätt fall, för en gångs skull).

 

Sen kommer man till "Det finns inga trosor som passar män. Det finns ingen BH för män. Varför får kvinnor ha det lättare i sport än män? Könsdiskriminering !!!!" vilket är en dålig syn på könsdiskriminering.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Frågan kom upp på skolan-

 

"Är det rätt att män tjänar mer på idrott än kvinnor, även fast de tävlar på samma nivå?"

 

Fick jävligt mycket gnäll av mitt svar-

 

"Ja det är jävligt rätt eftersom männen är väldigt mycket bättre på det dom gör, männen drar till sig större publiker och därav mer sponsorer- mer pengar."

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Frågan kom upp på skolan-

 

"Är det rätt att män tjänar mer på idrott än kvinnor, även fast de tävlar på samma nivå?"

 

Fick jävligt mycket gnäll av mitt svar-

 

"Ja det är jävligt rätt eftersom männen är väldigt mycket bättre på det dom gör, männen drar till sig större publiker och därav mer sponsorer- mer pengar."

Hahaha, bra svarat. Beror på vad de menar med samma nivå också. En man som tävlar i OS kanske är på högre nivå än en kvinna som tävlar i OS.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Frågan kom upp på skolan-

 

"Är det rätt att män tjänar mer på idrott än kvinnor, även fast de tävlar på samma nivå?"

 

Fick jävligt mycket gnäll av mitt svar-

 

"Ja det är jävligt rätt eftersom männen är väldigt mycket bättre på det dom gör, männen drar till sig större publiker och därav mer sponsorer- mer pengar."

Det är väll klart som fan (ursäkta språket) att männen ska ha mer betalt när det gäller toppidrott. Det är helt enkelt utbud/efterfrågan som gäller. Att genomlida 90 minuter damfotboll är inte direkt någon höjdare -.-

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns ju något som kallas "kvinnofridslinjen" men inget som kallas "manfridslinjen"

Mm, diskriminering! :angry:

 

Könsdiskriminering! (Nu används det i rätt fall, för en gångs skull).

 

Sen kommer man till "Det finns inga trosor som passar män. Det finns ingen BH för män. Varför får kvinnor ha det lättare i sport än män? Könsdiskriminering !!!!" vilket är en dålig syn på könsdiskriminering.

 

Japp, för Cakeguy och jag var superseriösa!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...